India, China, Mongolie, Indonesie, Japan?

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
Laurenz1989

India, China, Mongolie, Indonesie, Japan?

Bericht door Laurenz1989 »

Hallo,
Ik heb volgend jaar een half jaar vrije tijd vanaf februari en dus wil ik een reis maken die ik al heel lang wil maken, namelijk naar Azië. Ik wil een cultuur ontdekken die totaal anders is dan de westerse cultuur en volgens mij kan ik dan het beste naar Azië gaan. Er zijn vele landen die ik graag wil bezoeken. Bovenaan stond/staat toch wel India, maar ik hoor van veel mensen dat dit wel een lastig land is om mee te beginnen. Dit wordt namelijk mijn eerste keer dat ik ga reizen, dus laat ik met de belangrijkste vraag beginnen: Wat zijn de mogelijkheden? Zijn er mogelijkheden waarbij je vertrekt met een groep en je later zelf het land kan ontdekken? Ik wil namelijk wel graag onafhankelijk zijn, maar iets om op terug te vallen is natuurlijk wel zeer handig ;)
Wat is volgens jullie het beste om mee te beginnen? India, China, Mongolië, Indonesië of Japan? Ik weet het, het zijn een hoop vragen, maar ik ben dan ook nog echt in de beginfase van mijn grote reis :)
Groeten,
Laurenz
tom
Reisexpert

Re: India, China, Mongolie, Indonesie, Japan?

Bericht door tom »

van de landen die je noemt heb ik alleen ervaring met india.
het klopt dat het voor een eerste reis wel heftig kan zijn. ik zelf ging eerst naar ZO azie en nepal voordat ik india aandeed en dat maakt wel dat je zelfverzekerder het land binnegaat. aan de andere kant kun je je ook gewoon gelijk onderdompelen in india en dan is de rest een piece of cake :P

bedoel je met je eerste keer reizen dat je voor t eerst alleen gaat of sowieso voor t eerst. als je nog nooit echt armoede hebt gezien, de bedelaars en de ranzigheid enzo, kan india wel een flinke indruk op je maken. verder is het een erg chaotisch land (op bepaalde plekken) en kan het reizen daar veel stress met zich mee brengen. lees je een beetje in en weet waar je terechtkomt.
laat dit je echter niet ontmoedigen! india is echt een geweldig, bijzonder land, met eindeloze, wonderlijke verrasingen.
bereid je ook voor er meer tijd door te brengen dan je had gepland. India grijpt je en laat je niet meer los.

misschien is beginnen met een groep wel comfortabel maar ik denk niet dat het nodig is. Je kunt je prima in je eentje redden en er zijn altijd plekken waar je heen kunt gaan die barsten van de andere backpackers.
amassakoul
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

van de plekken die jij noemt zou ik alleen Indonesie van harte aanraden aan beginners..
(op basis ervaringen India, Japan en verhalen China, Mongolie)

Een prima land, een heel andere cultuur maar wel vriendelijke mensen, relaxt. Genoeg te beleven en te doen mooie natuur etc. Je kunt een visum krijgen voor 2 maanden. Je zou daarna kunnen kiezen om de maanden die je nog hebt India te bezoeken. India is alleen niet onspannen, het is vies, druk en je zult vaak wensen dat je er niet was. Zelf heel ervaren reizigers vluchten er na een week. Aan de andere kant alleen de TAJ maakt de reis al waard en je zult ook momenten hebben dat het de meest geweldige plek op aarde is.

Je zou bijvoorbeeld kunnen kiezen 2 maanden Indonesie, lekker beginnen op toeristisch bali, dan nog 2.5 maanden india en als afsluiter bijvoorbeeld 1.5 maand Nepal (of tibet als dat dan weer kan). Dan heb je 3 heel verschillende culturen en klimaten etc.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
estelle
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door estelle »

Begin lekker in India, jusit omdat het je eerste reis is. Dan zal je dat land nog veel beter in je hart sluiten dan dat je ooit zou doen als je er als laatste heen gaat. Misschien dat India daarom bij mij op nr 1 staat. ik vind trouwens al die landen wel 'heftig' om mee te beginnen. Maar het gaat denk ik wel een superreis worden, ben jaloers.
ik zou niet met een groep gaan maar gewoon lekker zelf, dat onzekere maakt het juist alleen maar leuker en je leert zo een heeele hoop met en over jezelf. Veel plezier alvast. Aan het begin van een reis lijkt eht altijd een stuk moeilijker dan dat het werkelijk is.
Laurenz1989

Bericht door Laurenz1989 »

Alvast erg bedankt voor de reacties!!
Dit is de allereerste keer dat ik reis en het liefst wil ik toch wel alleen. Van de ene kant lijkt me dat onzekere zeer leuk en spannend, maar ook wel beangstigend spannend ;) Of is er in de voorgenoemde landen een groot aanbod van betaalbare en 'schone' (een kakkerlak houd je altijd) hostels?
Heb je aan Engels genoeg in Azie of is het daar een soort van groot Frankrijk, waar ze zich meteen omdraaien zodra ze een woordje Engels horen... ;)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Persoonliijk vond ik China en Mongolie helemaal niet zo moeilijk om te bereizen (Indonesie trouwens ook niet, al hangt het er van af waar je bent, Japan en India heb ik niet bezocht.)

In China is het meer dan handig om een Lonely Planet (of een andere gids) te hebben, waar redelijk up to date beschreven staat hoe je per trein en bus van de ene naar de andere stad moet komen. TIjdens kloppen uiteraard niet, maar je weet wel vanaf welk station je moet vertrekken. En met een beetje geduld, en de naam van de bestemming in het Chinees geschreven (zie diezelfde gids) komt je een heel eind. Wanneer je niet rond de feestdage reist, lukt het de dag vantevoren of een paar dagen vantevoren meestal wel een plekje te boeken in een slaaptrein. Een heel relaxe manier van reizen, je begint 's avonds te reizen en 's ochtends ben je op de plaats van bestemming. Je mist wel een deel van de landschappen onderweg, maar de mooiste landschappen zijn de bergen en de vergezichten in het zuiden (de bergen) en daar heb je geen treinen. :) Het doen van dagttrips is me ook 100% meegevallen, veel dingen zijn op eigen gelegenheid met de bus te doen, en evt kan je bij hostels ook wel een tour boeken (heb ik (bijna) niet gedaan). Zij kunnen vaak ook helpen met treintickets.

Wat Mongolie betreft: er is bijna geen openbaar vervoer, dus dat zou ik niet eens proberen. Je kan wel vanuit Ulan Baator overal tourtjes boeken, o.a. naar de Gobi en rondom de meren. Bij guesthouses hangen vaak briefjes van welke tours wanneer waar naar toe gaan, en ook de tourbureaus zelf doen vaak de moeite mensen aan elkaar te koppelen. Met een groepke van 4-6 mensen is zo'n tour heel betaalbaar, al is Mongolie wel duurder dan bv China. Ik heb zelf verschillende nachten in de woestijn gekampeerd en een paar nachten bij mensen tijd (niet in Get kampen voor touristen) en dat wat helemaal geweldig. Echt eeen aanrader dus!!!!

Voor meer info verwijs ik voor het gemak ff naar mijn website >:)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

maak je over betaalbare hostels geen zorgen....daar zijn er veel te veel van. gelukkig besef je dat schoon daar relatief is...kakkerlakken en mierenkolonies en weet ik veel wat nog meer houden je gezelschap (valt best mee hoor).
ik neem zelf een lakenzak mee....slaap je toch in iets wat enigzins schoon is.

in india red je je natuurlijk prima met engels.
leer verder een paar standaardzinnetjes in de lokale taal en de mensen zullen veel meer moeite voor je doen.
amassakoul
Plaats reactie