backpacken door canada

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
Erwinschrik

backpacken door canada

Bericht door Erwinschrik »

Hallo, mijn naam is Erwin Schrik.
En na mijn schooljaar 2012/2013 wil een jaar gaan backpacken door canada. nu is mijn vraag. wat is het mooiste gedeelte van canada. en is er veel werk te vinden in de tranport/agrarisch werk. en wat is de best vertrek tijd. kheb nog wel veel meer vragen maar die komen later wel.
m.v.g. erwin
Erik
Site Admin

Re: backpacken door canada

Bericht door Erik »

Ik denk dat de meeste mensen het gebied rondom Vancouver het mooiste stukje Canada vinden. Het is ook meteen een stukje duurder om er te komen. Zelf vond ik het gebied rondom Toronto (niagra falls) en Québec ook mooi en de moeite waard om te bezoeken. Maar de foto's die ik van Vancouver en omgeving hebt gezien zijn misschien toch wel wat specialer.

Je kunt even een kijkje nemen op het blog van http://twins.aroundtheglobe.nl zij hebben in Canada gewerkt en veel gezien. Misschien kun je daar nog wat tips vinden. Ook kun je kijken bij de Canada informatie https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/canada/
Kims
Reisexpert

Re: backpacken door canada

Bericht door Kims »

Hi,

Het ligt er natuurlijk aan wat je mooi vindt, maar de provincies Alberta en British Colombia zijn erg spectaculair met de Rocky Mountains en wat Erik hier boven beschreef. Alberta is een agrarische provincie, dus het zou kunnen zijn dat je daar dat soort werk wel kan doen. Maar Canada heeft uberhaupt erg veel land- en veebouw, dus wat dat betreft zit je wel goed.

Beste tijd van het jaar om te gaan ligt ook aan wat je zelf wil. Hou rekening met bar- en barkoude winters ten Oosten van de Rockies tot aan de Oostkust en barkoud betekent dan temperaturen tot -45 graden... In dat soort winters wordt er dus niet veel gewerkt op het land zoals je begrijpt. Wat dat betreft zijn de winters aan de kust van British Colombia milder en vergelijkbaar met Nederland.

Dus als je eerst wat rond wil reizen zou ik tussen mei en juli vertrekken. De eerste sneeuw valt al rond september in Alberta...

Het is een goed idee om een reisboek aan te schaffen om je te orienteren op wat jou leuk lijkt.

Veel plezier in dat geweldige land!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie