Route San Francisco - Death Valley (in maart)

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
Nightfoxy

Route San Francisco - Death Valley (in maart)

Bericht door Nightfoxy »

Hoi,

In maart vertrekken wij naar de Westkust van de USA. De rondreis begint in San Francisco, en dan via Yosemite en Death Valley naar Vegas en Grand Canyon, en vervolgens richting LA.

Hopelijk kunnen jullie een lichtje schijnen op de volgende vraag voor de route tussen SF en DV:
- Route a. Via Sacremento naar South Lake Tahoe. Vanuit daar de 395 nemen naar DV (schijnt erg mooi te zijn?) ;
- Route b. Via de westkant (links) van Yosemite NP door naar Sequoia NP en daar na door naar DV.

Of hebben jullie andere suggesties? Een andere mooie mogelijkheid was de Tioga Pass, maar die is helaas nog gesloten op het moment dat wij gaan.

Extra gegeven: We hebben 2 nachten uitgetrokken voor deze afstand. Eventuele tips/stops of andere suggesties zijn van harte welkom ;-)

Alvast bedankt!
menasil
Reisexpert

Re: Route San Francisco - Death Valley (in maart)

Bericht door menasil »

Ben verder niet in Californië geweest (behalve dan Las Vegas) dus kan je niet echt helpen maar vraag me alleen af of je wel voldoende tijd hebt om de dingen te bekijken die je daar zou willen bekijken? Ik denk dan aan Yosemite park en Sequoia park. Wil je dat ook echt zien of alleen als tussendoortje, aangezien je 2 nachten hebt uitgetrokken voor deze afstand? Volgens mij kan je je in Yosemite alleen al een tijd vermaken ;)
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Ik heb zelf route B gedaan met huurwagen. Maar vertrokken vanaf San Jose (leuk verhaal, andere keer ...)

's Morgens vertrokken naar Yosemite en na aankomst een stukje verkend.
Tweede dag nog een hele dag in Yosemite gebleven.
Derde dag 's morgens vertrokken, tot de vaststelling gekomen dat Kings Canyon niet toegankelijk
was zonder sneeuwkettingen. Dan door gereden naar Sequoia Park waar we vanwege de sneeuw ook maar een stukje binnen konden. Toch een mooie indruk gekregen. Daarna verder gereden via een mooie slingerweg naar de onderkant van Death Valley.
Vierde en vijfde dag Death Valley gedaan.
Vijfde dag kwamen we bij zonsondergang aan in Las Vegas en de zesde dag 's middags waren we daar weer weg.

Yosemite kan je buiten de winter nog veel langer blijven, maar wegens de sneeuw was 2 dagen wel voldoende voor ons.
Nightfoxy

Bericht door Nightfoxy »

Bedankt voor jullie reacties! We zullen nog wat meer naar het reisschema kijken voor wat betreft de tijdplanning, maar het is fijn om te weten wat anderen gedaan hebben! :)
Plaats reactie