14 dagen Cambodja, 5 personen: TIPS?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Jopke

14 dagen Cambodja, 5 personen: TIPS?

Bericht door Jopke »

Ha beste experts,
Sinds ik een aantal maanden door Zuidoost-Azie reis komen mijn ouders en broer en zus me over een kleine maand opzoeken om Azie ook te beleven. We hebben veertien dagen: ze hebben een retourvlucht op Phnom-Penh geboekt, waar ik ze zal treffen. In eerste instantie was het plan om Laos en Cambodja te combineren, maar bij nader inzien hebben we dan een erg groot aantal reisdagen (denk ik?). Afijn, wat ik zoek in Cambodja is cultuur, natuur en uiteindelijk liefst eindigen op het strand omdat ik mijn eerste kennismaking met een bounty-strand als indrukwekkend ervoer en deze ervaring zodoende wil delen. Liefst wel een strand waar je bijvoorbeeld kan snorkelen en andere activiteiten kan ondernemen (hiken, surfen wellicht, etc. Misschien wel een onhaalbaar maar dromen kan altijd haha) En daarbij kan het lekker zijn even bij te komen van de nodige indrukken, gok ik. Iemand raadde me aan om dan af te sluiten op Ko Chang, is dit goed te doen? Zeker als je daarna terug moet vliegen vanuit Phnom Penh?
Afijn, dit zijn mijn wensen, maar ik kan wel stellen dat ik een beetje moeite heb met het invullen hiervan. Natuurlijk willen we naar Ankor Wat en de Killing Fields, maar ik ben ervan overtuigd dat Cambodja meer te bieden heeft waar ik vooralsnog geen weet van heb.
En verder zit ik met het aantal reisgenoten, aangezien ik niet weet hoe moeilijk het reizen dan is: momenteel reis ik met zijn tweeen. Heel graag hoor ik jullie tips en ervaringen!!!! Wellicht zijn de eisen/wensen die ik stel te hooggegrepen, ook dan hoor ik het graag.
Zie naar jullie antwoord uit,
Met de vriendelijkste groetjes van Jopke
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: 14 dagen Cambodja, 5 personen: TIPS?

Bericht door Tikva »

Ik zou niet naar Ko Chang gaan als je in en uitvliegt uit PP. Je bent dan beide keren een lange dag onderweg naar Thailand. Je kunt beter kiezen voor een eilandje voor de kust van Cambodja zelf of maak vanaf sihanoukville een dagtocht om te snorkelen naar bij Koh Rung.

Echt bounty strand heb ik zelf niet gezien in Cambodja (maar alleen strand sihanoukville gezien), maar ko chang vond ik ook geen bounty strand. Van dat echte perfect witte strand heb je ook maar op een paar plekken in zuid-oost azie.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Om ze een ander stukje Cambodia te laten proeven kan je naar Kamphong Cham gaan, 5u??? rijden van PP. Daar kan je enkele leuke fietstochten maken en een stukje platteland verkennen.
Verder inderdaad Siem Reap en de tempels
Misschien kan je ook een uitstap maken naar het Tonle Sap meer

Phnom Penh inderdaad de killing fields en het tual sleng museum
Kampot is ook wel een leuke plek, in de buurt kan je naar Kep gaan. Rabbit island voor de kust van Kep is ook wel best gezellig. Leuk om te zwemmen, te relaxen, lekkere kampot peper krab te eten.

Dat zal het dan zo wel wat zijn vermoed ik op zo'n korte tijdsspanne
Boudewijn

Bericht door Boudewijn »

Ik ben vorige zomer naar cambodja geweest en ben toen op aanraden van een vriend richting sihanoukville gegaan in het zuiden. Vervolgens boot gepakt en hier naar enkele Eilanden geweest. Dit was absoluut het hoogtepunt van mijn reis. Wit strand, blauw lucht en blauwe zee. palmbomen en helemaal niemand behalve een bar... ik kan het iedereen aanraden( Hoop niet als ik daar volgend jaar terug kom er een resort is gebouwd ;)

veel plezier in ieder geval,

groetjes Boudewijn
Jopke

Bericht door Jopke »

Allereerst hartelijk bedankt voor jullie reacties!! Denk dat ik er een hoop aan heb!
Verder nog een laatste vraag: vervoer in Cambodja voor vijf personen, per bus goed te doen? Trein? Of taxi?
zaratoestra
Reisexpert

per bus... wel tickets dan op voorhand regelen want jullie zijn met 5 he
Jopke

Bericht door Jopke »

Precies! Vandaar mijn vraag. Kan dit makkelijk bij reisbureautjes of per internet? In ieder geval bedankt ;)
zaratoestra
Reisexpert

Je kan op voorhand gemakkelijk aan het station je tickets voor de komende dagen regelen. Cambodja was ook wel het land waar er 'toeristenbussen' werden ingezet en je de tickets in het hostel / reisbureau kon bestellen. Ze boeken dan je tickets. Maak je geen zorgen, alles komt ter plekke wel in orde.
Geniet van jullie reis

Voor de bestemmingen in het noorden: kratie, banlung..zijn er mini-busjes
Plaats reactie