van Bangkok naar Ko phangan

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Quinten
Vakantieganger

van Bangkok naar Ko phangan

Bericht door Quinten »

hallo,

ik vlieg deze zomer van ho chi minh naar bangkok en wil dan de bus-boot naar koh phangan pakken weet iemand waar ik de bus-boot ticket kan krijgen?bij een bus station of moet ik helemaal de stad in naar khao san road?

alvast bedankt
kohraya
Reisexpert

Re: van Bangkok naar Ko phangan

Bericht door kohraya »

Misschien een idee om vanaf de luchthaven de trein te nemen naar het Hua Lamphong treinstation.
Achter het station liggen enkele reisbureaus waar je bus/boot tickets kan krijgen. Vergelijk de prijzen en de bussen.
Maar een beter idee vind ik om een trein/boot ticket te nemen. Kan je gewoon op het station kopen.
De slaaptrein is veruit de meest comfortabelste manier om dit traject af te leggen.
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Die tickets kan je overal krijgen maak je daar maar niet druk om.
Het is btw natuurlijk ook wel leuk om ff naar kao san road te gaan. En uiteraard kan je daar op zat plekken een kaartje kopen.

Grtjs
Niellles
Reiziger

Bericht door Niellles »

Vergis ik me als ik zeg dat er een trein gaat van Bangkok naar Chumpon? Ik vond de trein - laagste klasse - een buitengewoon comfortabele manier van reizen, maar daar heb ik anderen anders over horen spreken, zal wel een kwestie van smaak zijn.

Dan zou namelijk de trein Bangkok -> Chumpon en boot Chumpon -> Ko Phangan een optie zijn.

Ik meen dat de meeste bus+boat tickets (die je in Bangkok koopt) via Surat Thani gaan, stuk langer in de bus, stuk minder lang met de boot; zou niet bepaald mijn voorkeur hebben.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Ik heb zowel het één als het ander gedaan, en bij mijn weten zijn de bus/boot tickets iets sneller dan de trein/boot tickets.
Aangezien het mij niet lukt om aan één stuk door te slapen in een bus (zelfs niet mét een slaappil), vind ik de nachttrein beter.
Daar lig je horizontaal, dekentje, kussen, geen geduw naast je omdat je je eigen 'cabine' hebt, ...
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Er zijn op dit moment heel goede aanbiedingen met Airasia voor de zomer. Je vliegt dan eerst van Bankok Don Mueang (DMK) naar Nakhon Si Thammarat (NST), vervolgens wordt je met een bus naar de Donsak Pier geredenen ga je met een boot naar de Thong Sala Pier op Koh Phangan. Zonder ingecheckte bagage heb je al een enkel vliegticket incl. bus en boottransfer vanaf 18 euro en met max. 20 kg bagage lukt het voor vanaf ca. 26 euro pp.
Quinten
Vakantieganger

Bericht door Quinten »

beste Globetrot, bedankt voor de tip heb je toevallig ook een link van de vlucht/deal. kan het helaas niet vinden op airasia.com

groeten Quinten
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Quinten, ik heb net even gekeken en de goedkoopste tickets voor de heenreis zijn iig voor juli uitverkocht. Voor de terugreis kun je nog wel boeken. Zie b.v. http://booking.airasia.com/Select.aspx
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Ik weet niet wanneer je wilt vertrekken, maar zie dat vanaf 30 juli wel weer goedkope tickets naar Phangan te boeken zijn.... http://booking.airasia.com/Select.aspx
Plaats reactie