TIPS Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam!!!!

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Therese

TIPS Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam!!!!

Bericht door Therese »

Hallo mensen!:)

Ik ben Therese, 18 en heb momenteel een tussenjaar. In dit tussenjaar was ik van plan om een geweldige reis te doen. Maar al mijn plannen hebben helemaal stil gelegen afgelopen maanden omdat ik echt niet alleen durfde te gaan (naar zuid amerika)... Na heel veel gesprekken met mensen heb ik me eindelijk ook op andere plekken georienteerd; zuidoost azie... Het trekt me wat minder dan zuid-amerika, maar ik denk dat als ik er eenmaal ben toch m'n ogen ga uitkijken!

Na wat snelle research, ik ben pas sinds eergisteren tot inkeer gekomen, heb ik heel globaal een reisroute uitgestippeld. Ik wil vliegen naar Bangkok eind/half april (kan niet eerder ivm selectie universiteit:( ), vanuit daar wil ik twee weken het zuiden van Thailand intrekken om vervolgens terug te keren naar Bangkok. Vanaf daar neem ik een stray buspas door noord thailand en door naar Laos. De buspas gaat van noord naar zuid laos, waar ik vervolgens cambodja inreis met de normale bus en door naar Ho chin minh (ik weet niet zeker of dat kan, moet nog antwoord krijgen op mijn aanvraag, zo niet dan vlieg ik van bangkok naar ho chin minh), dit duurt denk ik drie weken; weet niet of er mensen hier ervaring mee hebben? Vanuit Ho chin minh, wil ik richting hanoi reizen met een vriend en daarbij de hoogtepunten en wat mooie plekken bezoeken. In noord vietnam willen we de grens oversteken naar zuid china: kunming! Vanuit daar willen we nog wat rondtrekken in Zuid china:) waarnaar wij naar hongkong gaan en door naar fuzhou (familie)! Dan via Beijing terug naar Nederland, ben wel heel bang dat dan de vliegtickets heel duur zijn: juli is hoogseizoen...

Zelf vind ik dit klinken als een geweldige reisroute! Maar ik heb geen reiservaring en misschien naief of iets dergelijks. Dus ik ben heel erg benieuwd naar tips over het vervoer, de route, de buspas, plekjes die ik moet zien, budget vooral etc. etc. alles wat je je maar kunt bedenken!! Ik hoop heeeeel erg dat ik met 3000 klaar ben inc vliegtickets, misschien dat jullie me daar meer over kunnen vertellen (ik wil slapen in dorms en goedkoop eten)!:) Bij voorbaat dankjulliewel!
Groetjes,
Therese *O*
GREAEA
Reiziger

Re: TIPS Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam!!!!

Bericht door GREAEA »

Dus je hebt 3 en een halve maand voor route Bangkok - Beijing. En 3000 euro voor vlucht plus de hele reis. Je zou denk ik wel een vlucht kunnen vinden van rond de 700 euro dus dan heb je nog 2300 euro over om van te reizen. Normaal moet het kunnen als je heel erg low-budget reist en aangezien je erg veel moet reizen lijkt het me te weinig. Ik zou proberen minimaal 1000 euro aan je budget toe te voegen, zelfs als je heel low-budget reist en het wel zou redden heb je in ieder geval wat speling als je toch wat meer uitgeeft als verwacht.

Aangezien je ook nog naar het zuiden van Thailand wilt denk ik dat Laos EN Cambodja teveel wordt. Ik zou Laos laten voor wat het is en dan door Cambodja naar Vietnam en van daar naar China. Ik zou ook geen buspas kopen, je kan bustickets gemakkelijk op het busstation kopen en dat is ook nog is een stuk goedkoper dan die passen, want dat zag er behoorlijk duur uit toen ik net even op die website keek.

En nu is het denk vooral zaak je te gaan verdiepen in wat er te zien is en wat je wilt zien daar. En dan kun je daar wat gerichtere vragen over stellen.

Succes!
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Ik zie dat je 2 keer naar China wilt. Een keer vanuit Vietnam en een keer vanuit Hong Kong. Houd er rekening mee dat je ofwel een multiple entry visum nodig hebt of een nieuw visum in Hong Kong moet aanvragen.
Denk er ook aan dat wanneer je je visum voor China aanvraagt je het binnen een bepaald aantal dagen moet gebruiken na aanvraag. Ga je niet op tijd het land in, dan vervalt je visum.
In Hong Kong moet je zonder al te veel problemen een visum aan kunnen vragen.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

De route die je wilt doen is erg standaard onder backpackers. Je zult dus makkelijk veel info kunnen vinden. Ik snap je opmerking niet over niet weten of je van cambodja naar vietnam kan vanwege je aanvraag?? je kunt gewoon een visum regelen in cambodja geen probleem.
Zeker geen buspass kopen heeft voor zuid-oost azie totaal geen meerwaarde. Je betaald veel te veel geld voor iets dat je zelf ook prima kunt regelen ter plekke.

Budget gaat je denk ik niet redden. Een retourticket bangkok heen-beijing terug kan je al vinden voor rond de €650 euro (ook met terugvlucht in juli) als je niet te lang wacht met boeken. Maar je zult wellicht ook nog een rugzak en wat andere spullen moeten kopen. Budget reizigers geven in zuid-oost azie gemiddeld zo'n 20 euro per dag uit, maar in china een stuk meer dan zou het wellicht net kunnen. Maar aangezien je ook nog aangeeft vrij onzeker te zijn en veel alleen reist, met buspassen aankomt etc zou ik denken dat je je beter voelt met iets meer budget. Dan hoef je niet de goedkoopste optie te nemen als je je daar niet prettig voelt maar eerder een wat beter guesthouse etc.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie