thailand in 3 weken

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
wim52

thailand in 3 weken

Bericht door wim52 »

hi

Ik wil in september/oktober naar Thailand,mijn vraag is of dit de juiste tijd is i.v.m de monsoonregen.
ik wil 3 weken in thailand verblijven in het zuiden met de eilanden,bangkok en het noorden,zou graag van jullie horen hoe ik deze 3 weken het beste kan genieten
dank wim
Wouterr

Re: thailand in 3 weken

Bericht door Wouterr »

Ligt eraan wat je wilt zien/doen Wim.. In het noorden is veel cultuur en in het zuiden heb je ontzettend mooie stranden. 3 weken lijkt me vrij kort om beiden te doen, ik heb in drie weken het zuiden gedaan en dat was eigenlijk al te kort..

In het zuiden vond ik Phi Phi (westkust) erg mooi, heb daar een dagtour naar gedaan vanuit Phuket. Het strand is ontzettend mooi, zou er een nachtje blijven, met een dagtour kan je er maar 2 uurtjes op dat eiland verblijven.. In Phuket heb je een leuke avondmarkt, met vriendelijke Thaise mensen, moet je ook zeker even heengaan.

Verder heeft Ko Samui heel mooie stranden (oostkust), wel erg veel toeristen (alles door elkaar: gezinnetjes en backpackers). Kho Phangang (Oostkust) heeft ook een mooi strand en is meer een feest eiland waar vooral backpackers komen (helemaal rond de Full Moon Party's).. Daarboven ligt nog een ander eilandje wat bekend staat als een mooie plek voor duikers (ben de naam vergeten). Puttaya zou ik niet heengaan, ben er zelf niet geweest maar heeft erg slechte naam door het vele seks toerisme.
hariejak
Reisexpert

Bericht door hariejak »

Wouterr schreef: Daarboven ligt nog een ander eilandje wat bekend staat als een mooie plek voor duikers (ben de naam vergeten)..
Kho Tao.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Oktober is niet de best periode dus hou rekening met regen. Je zou even moeten kijken welke kust beter is. Noordkust is meer voor backpackers westkust is wat duurder maar in die periode waarschijnlijk wel beter.

Helemaal van het zuiden naar het noorden in 3 weken kan wel maar is wel veel reizen. Of je boekt vast een airasia ticket.
De omgeving rondom bangkok zoals Ayatuyya en Kanchanaburi is ook erg leuk. Of je zou naar een eiland als Ko Chang kunnen gaan.

Er staat trouwens heel veel info op:
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

geloof ook dat de koh tao en samui etc hoek niet de goede is voor die tijd van het jaar.
pukhet en omgeving, krabi enzo...daar zou je dan moeten gaan kijken.
verder naar het zuiden hoef je niet echt. Er is daar niet heel veel te zien.
Vanaf pukhet kan je goedkoop vliegen naar Chiang Mai bijvoorbeeld. (of andersom). Dan ga je van bangkok over land door de omgeving tot aan Chiang Mai en vlieg je naar Phuket en sluit je daar je vakantie af
kijk eens op de site van Airasia om te zien hoe goedkoop dat kan (als je tijdig boekt)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie