Zuid-Oost Azië of Zuid-Amerika

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
ehouse
Reisexpert

Zuid-Oost Azië of Zuid-Amerika

Bericht door ehouse »

Hey,

Aangezien ik mijn vraag moeilijk onder de des betreffende subforums kan plaatsen, stel ik ze hier. Ik ben van plan om in september enkele maanden rond te trekken. Mijn origineel plan was om enkele maanden rond te trekken in Zuid-Oost Azië (vlucht naar Bangkok boeken en rondtrekken in Cambodja, Laos, Vietnam en mindere mate Thailand). Het lijkt me een ideale periode, mooi weer. ZO Azië trekt me wel omwille van de bezienswaardigheden, het relatief goedkope rondreizen, groot aanbod, gastronomie etc..Een echt uitgewerkt plan heb ik nog niet en ben ik ook niet van plan om dit te maken aangezien het vrij zinloos is om een reis van maanden te plannen.

Maar de laatste tijd, heb ik ook veel interesse gekregen in Zuid-Amerika, vooral de omgeving lijkt me veel interessanter. De cordillera blanca in Peru :9 , Cotopaxi in Ecuador, Yungas road in Bolivië, Atacama etc.. Ik zou dan willen rondtrekken door Ecuador, Peru, Bolivië en eventueel eindigen in Brazilië (nieuwjaar in Rio de Janeiro).
Enfin het maakt de keuze er niet gemakkelijk op.

Om cru voor te stellen, ben ik juist als ik stel dat Zuid Oost Azië gemakkelijker, veiliger, goedkoper?, toeristisch, terwijl Zuid-Amerika avontuurlijker, minder monotoon en indrukwekkender is?

Wat denken jullie ervan?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Zuid-Oost Azië of Zuid-Amerika

Bericht door Tikva »

Ik sluit me aan bij je conclusie. Het is dus vooral waaraan je behoefte hebt. Behalve prijs is klimaat en eten ook een pre voor zuid oost Azië. Natuur, cultuur en avontuur wint zuid Amerika
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Wij zijn naar beide geweest.
Ons gevoel qua relax en rustig zegt: Azie
De natuur vonden we in beide mooi. Maar in Zuid-Amerika is die natuurlijk grootser en meer opties om langdurige trekkings , ook in de bergen, te maken. Maar echter minder toegankelijk dan Azie.

Azie is goedkoper dan Zuid-Amerika.
publiek transport zijn in beiden goed.
Veiligheid, over het algemeen moet azie veiliger zijn. maar in Zuid-Amerika : peru, bolivie, chili ondervinden wij geen moeilijkheden.
openbaar vervoer in ARgentinie is echt wel pokkeduur. Wij waren er niet, hoorden dit van reizigers onderweg. En met duur bedoel ik dan 80 euro of meer.

Indien je toch besluit om Azie te doen kan ik je alleen maar aanraden om China in je lijstje op te nemen.

Ik vind trouwens dat eenmaal je een beetje van de gebaande paden af gaat je op beide continenten prachtige, ongereptere, minder drukke plekken vindt. Op beide heb je party'ers en partyhostels.
bv. laos, in de buurt van Phongsaly zagen wij geen toeristen. da's in het noorden. terwijl heel veel toeristen in vang vieng.
bv. zuid-amerika, bolivie. Isla del Sol. bijna iedereen doet de dagtrip of indien geen dagtrip overnachten ze op het zuidelijke deel van het eiland; wij verbleven op het noordelijke deel en bleven er 3 dagen . Minder toeristisch en je ervaart het anders.

Volg gewoon je gevoel... wij waren op beide zoals we al zeiden. maar puur gevoelsmatig zijn wij azie gangers... kan dat niet uitleggen!! :-)
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

Alvast bedankt voor de reacties. Meer reacties zijn natuurlijk nog altijd welkom!
Focus ligt op momenteel bij Zuid-Oost Azië. Al moet ik zeggen dat ik Zuid Amerika hoe langer en hoe meer mij kan bekoren. Zeker omdat ik de komende jaren misshien niet direct een langere reis kan ga maken als ik ga werken. en op een paar weekjes leer je ook weer niks kennen... Naar Zuid Oost azie is het dan goedkoper vliegen en kan je wat meer bezichtigen op kortere tijd hmmmm...

Nog een praktische vraag, als je pakweg op Lima heen vliegt en terug via Rio De Janeiro. Hoe zorg je dan ervoor dan je in Lima geen vervelende problemen krijgt (of beter gezegd op het vliegtuig...).
Plaats reactie