twijfelpunt: voldoende tijd gardenroute of alleen Kaapstad?
-
- Vakantieganger
twijfelpunt: voldoende tijd gardenroute of alleen Kaapstad?
He allemaal,
Samen met mijn vriend vertrek ik eind september 2013 voor 23 dagen naar Zuid-Afrika! Inmiddels hebben we het grootste gedeelte van onze route etc. wel helder maar zitten nog met het volgende.
De eerste 16 dagen reizen we per auto van Johannesburg - Durban (o.a. limpopo, drakensbergen, swaziland, kruger).
Daarna hebben we nog 7 dagen over.
Nu kunnen we het volgende doen:
Optie 1
Dag 1 optijd vlucht van Durban- Port Elizabeth, met auto van vliegveld en dan dag 1/2/3 de garden route rijden (incl Hermanus). We hebben dan nog 4 hele dagen over om te spenderen in Kaapstad.Daar willen we misschien nog naar Boulders beach, robbeneiland, townshiptour,tafelberg, dagje wijntour in Stellenbosch en een dagje strand.
of
Optie 2
We vliegen van Durban naar Kaapstad en gaan vanuit Kaapstad dagtourtjes boeken/auto huren naar Hermanus, Stellenbosch en alle andere bovengenoemde bezienswaardigheden. Dan hebben we hiervoor in totaal 7 dagen.
Het zijn onze laatste dagen en willen dus naast de highlights ook wat relaxen voordat we terug vliegen naar Nederland.
Ik zie diverse route's van de gardenroute op internet staan variërend van 3-14 dagen dus vandaar mijn vraag aan jullie. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
We horen het graag:)
Alvast hartelijk dank!
Samen met mijn vriend vertrek ik eind september 2013 voor 23 dagen naar Zuid-Afrika! Inmiddels hebben we het grootste gedeelte van onze route etc. wel helder maar zitten nog met het volgende.
De eerste 16 dagen reizen we per auto van Johannesburg - Durban (o.a. limpopo, drakensbergen, swaziland, kruger).
Daarna hebben we nog 7 dagen over.
Nu kunnen we het volgende doen:
Optie 1
Dag 1 optijd vlucht van Durban- Port Elizabeth, met auto van vliegveld en dan dag 1/2/3 de garden route rijden (incl Hermanus). We hebben dan nog 4 hele dagen over om te spenderen in Kaapstad.Daar willen we misschien nog naar Boulders beach, robbeneiland, townshiptour,tafelberg, dagje wijntour in Stellenbosch en een dagje strand.
of
Optie 2
We vliegen van Durban naar Kaapstad en gaan vanuit Kaapstad dagtourtjes boeken/auto huren naar Hermanus, Stellenbosch en alle andere bovengenoemde bezienswaardigheden. Dan hebben we hiervoor in totaal 7 dagen.
Het zijn onze laatste dagen en willen dus naast de highlights ook wat relaxen voordat we terug vliegen naar Nederland.
Ik zie diverse route's van de gardenroute op internet staan variërend van 3-14 dagen dus vandaar mijn vraag aan jullie. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
We horen het graag:)
Alvast hartelijk dank!
-
- Vakantieganger
Re: twijfelpunt: voldoende tijd gardenroute of alleen Kaapst
dit bericht mag wel weg gezien de reacties binnenstromen:). Heb toevallig afgelopen dagen mensen gesproken die net terug waren van hun reis naar z-afrika en eea opgehelderd gekregen.
-
- Reisexpert
Kennelijk wist niemand het antwoord : )
Misschien wil je je bevindingen met ons delen, zodat anderen er eventueel iets aan hebben?
Misschien wil je je bevindingen met ons delen, zodat anderen er eventueel iets aan hebben?
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
-
- Vakantieganger
Voor de geïnteresseerden:) ->
3 dagen is eigenlijk te kort om deze afstand te doen, kan wel maar moet je (te)veel overslaan. Beter is een auto huren om zo vanuit Kaapstad omliggende gebieden door te reizen...
Dat is dan ook ons plan geworden!
3 dagen is eigenlijk te kort om deze afstand te doen, kan wel maar moet je (te)veel overslaan. Beter is een auto huren om zo vanuit Kaapstad omliggende gebieden door te reizen...
Dat is dan ook ons plan geworden!
Als tip voor de walvissen, rijdt vanaf Hermanus even door naar de andere kant van de baai. Hier ligt De Kelders. Net zo mooi uitzicht op de baai en slechts een fractie van de toeristen die je in Hermanus tegenkomt. Als je ze vanaf een boot wilt bekijken gaan er hier in de buurt ook schepen (vanuit Gansbaai). Hier vertrekken ook de boten voor het Cage Diven (zeker een aanrader!)