Reizen in west-australie

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
gerdy

Auto rijden in West australia

Bericht door gerdy »

Hallo,

Hebben hier mensen ervaring met auto rijden in Australia. Ik ga 3 februari naar Australia en wil dan graag met een auto door Australia reizen.

Ik heb gehoord dat oost en zuid Australia en van Perth naar Broome makkelijk te doen zijn met een auto maar de stukken van Adellaide naar Perth, van Broome naar Darwin en van Darwin naar Cairns niet of heel moeilijk te doen. Vooral als je het alleen gaat doen.

Overigens heb ik al wel van veel mensen gehoord dat er genoeg mensen zijn die met je mee willen rijden.

Graag zal ik horen wat jullie ervaringen hier mee zijn.

Groetjes Gerdy
gvanschot@hotmail.com
Tenrec
Reisexpert

Re: Auto rijden in West australia

Bericht door Tenrec »

Hi,

We zijn er nog niet eerder geweest, maar toevallig in dezelfde periode (10 tot 17 februari) rijden wij van Exmouth naar Perth met een 4x4 Wicked camper. Wat ik gelezen heb is dat de wegen in goede conditie zijn. Alleen als je in natuurparken wilt gaan rijden en natuurlijk ergens binnendoor wilt, kom je op wegen waar vaak 4x4 aan te raden is. Vandaar onze keus voor een 4x4 aangedreven wagen.
Mijn foto's en tribal-art:http://peter.international
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

hey,

ik was in 2005 2006 en 2007 in aussie, heb er echt vele wegen bereden en kan je vertellen dat alle hoofdwegen in goede conditie zijn. zelf vele gravel wegen kun je gewoon met een normale auto rijden, behalve de 4x4 tracks die zijn echt voor 4x4 of je moet het durven om ze te nemen met je gewone auto, heb er zelf een aantal genomen met een ford falcon en is goed gegaan maar je hoort echter wel geregeld stenen tegen de onderkant van je auto slaan.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wij hebben het stuk van Cairns naar Darwin gereden en van daar naar Alice Springs en verder. Zolang je idd op de normale weg blijft is het zeer prima te doen. Stuk tussen Cairns en Tennant Creek is een saai stuk om te rijden, maar ook goed te doen. Bij smalle wegen gewoon je verstand gebruiken en gas terug bij tegenliggers en als je een roadtrain tegenkomt eventueel even ver langs de kant stil gaan staan.

Verder niet rijden tijdens de schermering, gegarandeerd dat je dan een kangaroo over de weg ziet springen, de vraag is alleen of je hem wel of niet zult raken. Verder gewoon goed plannen en zorgen dat je auto in een goede conditie is. Laatst wat je wil is ergens in de outback met pannen komen te staan.
Paul

Tips west Australië ?

Bericht door Paul »

Hey, ik ga in juli naar Perth en ga vandaaruit verder reizen iemand reistips voor Western Australia? Groetjes Paul
ketting
Reisexpert

Re: Tips west Australië ?

Bericht door ketting »

Hoelang heb je de tijd? Waar vertrekt je volgende vlucht? En ga je ook nog werken tussendoor?
Paul20

Bericht door Paul20 »

Ik verblijf eerst een maand in Perth voor een cursus daarna heb ik nog 20 vrije dagen te besteden. Mijn terug vlucht is ook van Perth.
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Ik zou naar Broome vliegen en dan terugreizen. Als je dan nog wat dagen overhebt kun je eventueel een klein rondje in de omgeving van Perth doen.
jdeheij
Reiziger
Contacteer:

Bericht door jdeheij »

Je kan ook de zuid west kust doen. Ook erg mooi. 20 dagen voor de route broome - perth is denk wat mij betreft wat te kort. Ligt er ook een beetje aan welke periode je gaat.
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Juli. Rond Perth is het dan vrij "fris" (+- 17gr), daarom zou ik het ook wat noordelijker zoeken (rond Broome +- 25gr). Wellicht iets om rekening mee te houden.
johnwgoessens

Sateliet telefoon west australie

Bericht door johnwgoessens »

Wij willen van Darwin via de Gibb River Road naar Broome rijden. Is het zinvol of verstandig om dan een sateliet telefoon te huren?
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Re: Sateliet telefoon west australie

Bericht door Ron »

zo ver ik weet doet iedereen het zonder, wat misschien wel handig is om iemand te laten weten wanneer je aankomt, mocht je dan niet aankomen dan gaan ze je naar 24 uur zoeken. ook kun je dat bij de politie doen daar, mocht je dan niet binnen de 24 uur melden na de tijd dat je had afgesproken dan zullen ze je proberen te bereiken op je mobiel en mocht dat niet lukken dan wordt er een zoek actie op touw gezet. dus zorg wel dat je je meld anders zijn de kosten hoogst waarschijnlijk voor jullie.

mocht je meer info willen pb me dan even ben namelijk op reis en kan dus even duren voordat ik hier weer kijk.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Kims
Reisexpert

Re: Sateliet telefoon west australie

Bericht door Kims »

Hoi,

Die route wordt vrij druk bezocht tussen mei en oktober, met name de Gibb River Road. Mocht je geen echt afgelegen tracks gaan rijden (zoals het zuidelijke gedeelte van Gregory NP), heb je zeker geen satelliet telefoon nodig. Er komen altijd wel een aantal auto's per dag voorbij die je kunnen helpen als het nodig is.

Neem in ieder geval genoeg water mee!!

Veel plezier! ^O^
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Western Australia ~ Reisplanning

Bericht door Globeskater »

Hey allemaal

over een week heb ik een vlucht van Sydney naar Perth en heb dan 10 dagen voor ik weer vanuit Perth naar Sydney vlieg..

Nu had ik het volgende reisschema opgezet maar vraag me af of dit haalbaar is.. ik ben van plan een autootje te huren en hier zelf mee te gaan rijden..

de planning is als volgt

dag 1: Perth - Kalburri 586km
dag 3: Kalburri - Coral Bay 673km
Dag 5: Coral Bay - Monkey Mia 580km
Dag 7: Monkey Mia - Cervantes 655km
Dag 9: Cervantes - Perth 202km

Zijn deze afstanden haalbaar in Western Australia en mis ik nog dingen als ik dit zo doe, ik weet dat het weinig tijd is maar wil erg graag de ningaloo reef zien, enige nadeel is dat route heen en terug zo'n beetje zelfde is.. maar ik dacht als ik al in begin op verste punt ben geweest is de terugweg makkelijker te halen..dag 1 twijfel ik alleen over of het niet te ver is kom om 9.10 op Perth aan en moet die dag dus al vroeg opstaan en met 586km rijden is dat mss beetje lange dag?

Ik hoop dat iemand even mee kan kijken en ben benieuwd naar jullie meningen!
MarcB
Reiziger

Re: Western Australia ~ Reisplanning

Bericht door MarcB »

Wij hebben een jaar geleden ongeveer hetzelfde gedaan (wij zijn tot Exmouth gegaan). Wij zijn snelle reizigers en houden van veel rijden, dus voor ons was dat goed te doen. Het rijden op die stukken is ook heel gemakkelijk, soms best saai. De eerste dag is volgens mij ook te doen, maar dan zou ik de snelste route nemen en op de terugweg de route langs de kust nemen. Al ligt het natuurlijk wel eraan hoe moe je bent na de vlucht. En hou het weer in de gaten, wij waren net uit Coral Bay weg toen er een orkaan kwam.

Het enige wat jammer is, is dat je geen tijd hebt voor het gebied ten zuiden van Perth, dat vonden wij ook erg mooi en leuk. Maar dat moet je dan maar een volgende keer doen :)
Plaats reactie