Van Sihanoukville naar Bangkok over land

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Torra
Reisexpert

Van Sihanoukville naar Bangkok over land

Bericht door Torra »

Gisteren deze reis gemaakt. Gezien mijn vorige ervaringen van Don Det naar Siem Reap me grondig ingelezen en alle verhalen daarover kloppen.
Het eerste stuk tot aan de grens heerlijk comfortabel, maar daarna....... :'(
Hierbij mijn tips:
1. Boek je ticket gewoon bij je guesthouse, zij kunnen je vertellen wat het handigst is. Wij kwamen zuunige NLers tegen die naar Koh Chang moesten, maar een ticket naar Trat hadden, zelf geboekt, zodat zij vanuit Trat nog een nieuwe ticket moesten kopen naar de ferry (30 km) + een ticket voor de ferry. Terwijl je dat allemaal in 1x kunt kopen.
Wij bleven in Trat op weg naar BKKen dat bleek een goed plan.
2. Let op je bagage, voor je het weet slepen mannetjes die over de grens in een karretje om die vervolgens daar onbeheerd te late staan, terwijl jij druk bezig bent met de formaliteiten.
3. Laat je niet verleiden om mee te doen aan de snelle service van de slimme jongens. Zoveel sneller is het niet, het kost je 6 $ pp en uiteindelijk sta je allemaal weer te wachten op de minivans voor de rest van de reis.
4. Bereid je voor op de hel die nu volgt: In de bloedhitte sta je te wachten tot de minivans vol zitten met mensen met dezelfde bestemming, eerder wordt er niet vertrokken. Ik zag de busjes naar BKK volgepropt worden, verschrikkel7jk. En dat gaat zo helemaa
Torra
Reisexpert

Re: Van Sihanoukville naar Bangkok over land

Bericht door Torra »

Ik heb m even verstuurd want stroom valt af en toe uit.

Helemaal door naar Bangkok als je dat geboekt hebt . 300 km en ook wisselen van busjes. Dus je komt midden in de nacht aan.

Wij hadden een super hotel geboekt in Trat en hoefden nog maar 1 uur en datwas een geluk. De volgende dag zijn we op ons gemak met een grote snelbus naar BKK vertrokken. Ondanks dat, deze reis doe ik nooit meer zolang ze het op deze manier doen. Dan maar eerst naar Phnom Penh, zeker nu die nieuwe busverbinding met BKK komt.

Het is nu inmiddels een dag verder en we zijn alweer doorgereisd en sinds een paar uur in Yangoon!
kevinmp
Reisexpert

Re: Van Sihanoukville naar Bangkok over land

Bericht door kevinmp »

Wij hadden op de weg van Bangkok naar Seam Riep ook problemen. Ze probeerden ons te scammen, door van te voren in een kantoortje te stoppen en ons de formulieren voor het visum te laten invullen. Gelukkig wisten wij wat ze van plan waren en lichtten de anderen in. Waarop wij snel naar een privebus moesten. Achter de grens kwamen we dezelfde mensen weer tegen als in het busje naar de grens. Die waren ons aardig dankbaar.

Trap er dus niet in en koop je visum echt bij de grens en niet via een mannetje in een pak met een mooi verhaal;)
Plaats reactie