tweede keer thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
thailander

tweede keer thailand

Bericht door thailander »

Hallo!
Over een kleine 3 weken ga ik voor de tweede keer naar thailand. ik ben al een beetje bekend in deze regio: ik heb 5 jaar geleden 4 maanden door thailand, laos, cambodja en een klein beetje maleisië gereisd. Nu heb ik helaas wat minder tijd: 3 weken. Ik heb van thailand eigenlijk, grofweg, alleen de westkust niet gezien. Ik wil duiken, tot rust komen, en eigenlijk wel iets nieuws beleven. Ik denk aan een fietstocht door bangkok, een kookcursus, een (niet al te lange) meditatiecursus, iets bijzonders met dieren. Een beetje in dat straatje :) wie heeft er leuke tips voor mij?
kevinmp
Reisexpert

Re: tweede keer thailand

Bericht door kevinmp »

Hoi,

De fietstocht van Ko van Kessel zijn doorgaans wel leuk. Ook gezien de reacties die hij altijd krijgt.
Er is nog iemand die ze verzorgt, alleen weet ik even niet meer wie dat was.
Folders zat in bangkok daarover.

Ik zal je dan wel de hele dagtocht aanraden, dan ben je de hele dag onderweg en zie je ook wat dingen buiten bangkok.
De ochtendtour gaat vooral door bangkok zelf.

Iets met dieren.. Wellicht de tigertemple bij kanchanaburi.

Succes met plannen.
thailander

Bericht door thailander »

Die fietstocht de hele dag ga ik zeker doen :) tiger temple ben ik 5 jaar geleden al geweest. Toen gemengde gevoelens over, aan de ene kant bijzonder en spannend maar had ook wel een beetje mn twijfels over het welzijn van de dieren. Wel leuke fotos aan over gehouden :) ik meen ergens gelezen te hebben dat het nu een grote toeristische attractie is geworden..
bedankt voor je antwoord!
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Je wilt duiken schrijf je? De beste duikplekken vind je in de Andaman Zee, en laat ik daar nu toevallig een duikschool hebben 8-) .
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Inderdaad, ik had ook mixedfeelings bij de tigertemple. Er waren inderdaad veel toeristen die in een rijtje stonden om op de foto te gaan. Maar wat je zegt, het zijn wel leuke fotos.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

een mahout cursus als je wat met dieren wil.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Tamaraa
Reiziger

Bericht door Tamaraa »

In 2007 vrijwilligerswerk gedaan in Thailand en verliefd geworden op de mensen en het land. In april 2013 staat het weer op de planning en ik ben erg benieuwd hoe ik het zal vinden voor een 2e keer.

Misschien wat tips voor jou:

Ik vond Khoa Yai national park erg leuk! Er staat in de lonely planet dat het meest bezochte nat. park is van Thailand, maar ik heb dat zeker niet zo ervaren. Ik heb toen (oktober 2007) een dagtour gemaakt met Green Leaf guesthouse en vond het erg leuk.. apen, vogels, slangen en zelfs wilde olifanten gezien.

Erawan nat. park (seven step waterfall) in Kanchanaburi vond ik ook leuk, al word je hier wel overlopen door toeristen. maar wellicht ben je hier al geweest.

Vergeet in Bangkok niet de watertaxi te nemen en een kijkje nemen op de holy amulet market is ook leuke ervaring.

Een minder bekend, maar prachtig eiland is Koh Samet. Parel witte stranden, laid back hippie sfeertje en je kan mooi snorkelen. Of je kan duiken weet ik niet.

Mijn grootste tip voor Thailand is: neem een lokale bus naar bijvoorbeeld lopburi (monkey town) of singburi. Weinig echte attracties maar wel het 'echte' Thailand.
Cora-89

Qreply

Bericht door Cora-89 »

Ik ben afgelopen zomer een maand in Thailand geweest.
Ik heb een fietstour door Bangkok gedaan met Bangkok Biking. Ook Nederlandse eigenaren, maar fijnere fietsen dan Ko van Kessel.
Ga naar Pai! Daar kom je zeker tot rust. Een erg leuk hippie-dorp, vlakbij Chiang Mai. Huur een scooter en ga de omgeving verkennen. Prachtige rijstvelden!
Als je iets met dieren wilt gaan doen, dan raad ik je Elephant Nature Park bij Chiang Mai aan. http://www.elephantnaturepark.org/
Hier worden mishandelde olifanten opgevangen en je krijgt ook een idee wat er gebeurt met de olifanten waarop touristen rondjes rijden. Je kunt daar een dag of meerdere dagen meelopen en de olifanten wassen en eten geven. Echt een aanrader, het hoogtepunt van mijn reis!
Ik heb de kookcursus gedaan bij Thai Farm Cookery School, erg leuk! Eerst een bezoek aan een markt en daarna krijg je een rondleiding over het land van de boerderij waar je gaat koken. Veel van de producten waarmee je kookt, komen van de boerderij.
Veel plezier!!
Plaats reactie