2 maanden Argentinië, Antarctica, Ruta 40 en bolivia

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
linnie1985

2 maanden Argentinië, Antarctica, Ruta 40 en bolivia

Bericht door linnie1985 »

Hi guys!

Hopelijk kunnen jullie me ergens mee helpen.

Ik heb 2 maanden de tijd om vanuit Buenos Aires via Ushaia naar La Paz in Bolivia te komen.

Vanuit Buenos Aires wil ik het liefste eerst naar Montevideo ( Uruguay ) en de Iguazu watervallen. ( alleen Argentinië kant ) Vanaf BA wil ik een binnenlandse vlucht nemen naar Ushaia. Kijken of er mogelijkheden zijn om ter plekke een Antarctica expeditie te boeken is. ( als dit lukt kost dit me minstens 2 weken )

Vanaf Ushaia wil ik met de bus naar bv el Calafate/ Perito Moreno of Bariloche ( al dan niet met een overnachting ergens ) om vanaf daar ergens de Ruta 40 op te pakken met een huurauto en tentje achterin. Deze weer in te leveren in bv Mendoza/ San Juan of Cordoba.

Vanaf hier weer het openbaar vervoer oppakken richting Bolivia met bijbehorende toeristische uitstapjes zoals de zoutvlaktes en zilvermijnen(?? misschien) om te eindigen in La Paz.

Ik ben nog nooit in ZA geweest en heb geen flauw benul hoeveel tijd ik overal voor moet rekenen. Dit reisschema ziet er in mijn redelijk bereisde ogen toch echt wel heel vol uit :? Wie kan hier zijn licht op werpen, om maar in kerstsfeer te blijven zogezegd ;)

Big Thank You!!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: 2 maanden Argentinië, Antarctica, Ruta 40 en bolivia

Bericht door Tikva »

Het lijkt me ook nogal vol, maar je weet niet zeker of je een Antarctica ticket gaat vinden. Als je met het openbaar vervoer zou reizen dan zou ik het voorlopig zou laten. Wanneer je echt in tijdnood komt dan kon je via chili prima doorreizen door een zeer lange busreis te nemen. Maar met een huurauto kan je natuurlijk niet 24 uur achter elkaar doorkarren. Ik zou afhankelijk van of je reis naar Antartica wel/niet lukt dat gedeelte nog even opnieuw indelen.

Ga voor je Bolivia stuk uit van minimaal 1,5-2 weken en de zoutvlaktes mag je echt niet missen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Maaike T

Re: 2 maanden Argentinië, Antarctica, Ruta 40 en bolivia

Bericht door Maaike T »

Hangt er ook vanaf wanneer je in Patagonie bent.
In de winter zal het lastig worden om met een bus van Ushuaia naar El Calafate te reizen. Volgens mij zijn de wegen dan weinig tot slecht begaanbaar en is het busvervoer niet gegarandeerd.
Je zou je plan hier ook eens kunnen plaatsen: http://www.wereldwijzer.nl/forumdisplay.php?f=528 Er zitten daar een aantal mensen die daar wonen en wat meer op de hoogte zijn van alle (on)mogelijkheden in de div. jaargetijden.
En of je terplekke in Ushuaia nog kunt boeken.......... vermoedelijk wel, maar het zal afwachten zijn of het tijdstip je uitkomt. Stel dat je dan meekunt, maar je moet nog 3 weken in Ushuaia zitten wachten......... Zoveel is er nu ook weer niet te doen in dat plaatsje en directe omgeving.
Plaats reactie