Werken in Australië verzekeren of niet

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Thijsepe

Werken in Australië verzekeren of niet

Bericht door Thijsepe »

Hallo medereizigers!

Op 2 januari vlieg ik naar Sydney om daar mijn reis door Australië te beginnen. Ik ben van plan om ongeveer 4 maanden door Australië te backpacken en dan de oversteek te maken naar Azië (via Bali). Ik heb bijna alles al geregeld alleen ik heb nog enkele vragen, weten jullie hier wat van af?

- Ik ga ook een paar weken werken in Australië en als ik in geldnood kom wat langer haha. Is het verplicht om dit vanuit je doorlopende reisverzekering te verzekeren? Ik denk namelijk aan een doorlopende reisverzekering van OHRA maar hier kan je het werk niet in verzekeren. Maakt dit erg uit of moet ik toch voor een duurdere reisverzekering kiezen waarin het werken gedekt wordt?

- Ik heb een werk en reis visum voor 1 jaar aangevraagd, ik heb een dag later een bevestiging via de email ontvangen en dat mijn aanvraag geaccepteerd is. Is deze email genoeg of moet ik nog een papiertje ergens ophalen?

- Hoe hebben jullie het gedaan met de opslag van foto's? Is het mogelijk om in internetcafés foto's op de computer te zetten en vervolgens op een online account te zetten als 'dropbox'?

- Heb je een Engels talig schooldiploma nodig en een Engelse CV voor bijv. het werken in een eetcafé/bar?

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

Thijs
Kims
Reisexpert

Re: Werken in Australië verzekeren of niet

Bericht door Kims »

Hi Thijs,

Kijk even op deze link voor meer info over je medische/reisverzekering: verschil-ohra-europeesche-verzekering-b ... 25152.html

Je visum is electronisch gelinkt aan je paspoort, neem voor de zekerheid dat papiertje mee maar verder hoef je niets te doen.

Je hebt alleen een cv nodig om te solliciteren bij cafeetjes etc.
Kijk even onder reisinformatie -> Australie: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/australie/ voor meer info over bepaalde cursussen die je moet doen om in pubs etc. te werken.

Als je op het forum rondkijkt, kun je meer info vinden over het opslaan van foto's etc.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie