Van marroko verder naar beneden reizen, OV, meisje...

Stel hier je vragen over Marokko
Plaats reactie
vriendopreis

Van marroko verder naar beneden reizen, OV, meisje...

Bericht door vriendopreis »

Hallo reizigers!

Ik ben eerder op reis geweest naar Azie en weet van daar goed hoe en wat met het reizen. Nu kriebelt het weer om te gaan reizen en ik zou heel graag naar afrika gaan. Ik ben 20 en een meisje. Heeft iemand van jullie recent ervaring met het reizen in marokko/ senegal/ malawi / ghana? Of een ander land. Ik wil me een beetje orienteren over de mogelijkheden. Het liefst zou ik met het ov reizen. Kom je dan wel meer backpackers tegen? Auto huren doe ik liever niet. Ik reis het liefst veilig en avontuurlijk:) Wachtijden/ pech met bus daar zie ik de lol wel van in:)
Jullie reacties zijn heel erg welkom! Ik zit trouwens niet met tijdnood en als iemand toevallig nog weet of je langs de kust een leuke surfplek hebt...? Had al gevonden dat onder in marokko een leuke spot was.
Bij voorbaat heel veel dank!!
Groetjes :)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Van marroko verder naar beneden reizen, OV, meisje...

Bericht door Tikva »

Hoe lang wil je gaan? Marokko is prima te reizen ook als vrouw alleen. Wat betreft doorreizen vanaf daar kom ik eigenlijk altijd verhalen tegen van mensen met een auto. De west sahara is nu eenmaal een heel onrustig gebied dat graag onafhankelijk wil worden.

Wellicht kan je met andere reizigers meeliften tot senegal.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Rick.
Reiziger

Bericht door Rick. »

Het reizen door Marokko zou ik met de trein doen, voor zover die gaat. Redelijk snel en goed geregeld. Reken niet op airco of brede zitplekken (althans, mijn treinen zaten vol) maar het is veilig .Dat gevoel had ik bij het reizen met de bus niet...

Ik heb veel meisjes gesproken die alleen reisden. Natuurlijk veel geschreeuw en opmerkingen, 1 van hen is zelfs naar Italië gevlogen omdat ze het zat was. Je moet goed je mannetje kunnen staan, dan redt je het wel. Verder dan Merzouga weet ik niet, maar meereizen met andere reizigers is denk ik de beste/veiligste optie. Alhoewel er daar volgens mij niet heel veel zijn, alleen Sahara rond trek groepjes.
Floris86

Bericht door Floris86 »

Vanaf januari 2011 moet je eerst in Rabat een visum halen voor Mauritania. Als je geluk hebt vind je daar misschien andere reizigers die met eigen vervoer naar het zuiden reizen en waarmee je mee kunt liften. Mocht dit niet lukken dan is de reis tot Dakhla vrij simpel. Verschillende bus maatschappijen reizen vanaf Agadir in zo'n 20 uur hier heen. (ctm.ma bv voor zo'n 35 euro). Vanaf Dakla kun je naar Nouakchott met een gedeelde taxi of je kunt verder zoeken naar een lift (reken op 12 uur rijden + wachtijd op grens). De receptie van Hotel Sahara in Dakhla kan een taxi voor je regelen voor z'n 55 euro per plaats. Ook voor het laatste stuk naar de grens met Senegal weet ik niet of er bussen zijn, maar gedeelde taxis zijn er zeker.

Hier nog een reisverhaal van iemand die deze zelfde route heeft afgelegd (Al lijkt het mij veel verstandiger om af en toe eens ergens te overnachten, beetje onbegrijpelijk dat deze jongen alles in één keer door wil reizen...)

http://www.wanderingsavage.com/2010/11/ ... long-road/

Veel plezier onderweg, en laat hier nog eens weten hoe het verliep!
Plaats reactie