iPhone mee naar Australie/Azie + simcard?

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
Erik90
Vakantieganger

iPhone mee naar Australie/Azie + simcard?

Bericht door Erik90 »

Hi all,

Even een praktische vraag voor mijn reis: ik denk er aan om mijn iPhone 4 mee te nemen naar Australie en Azie (3 maanden). Ik zal daarbij met name overnachten in hostels en neem geen laptop mee, dus voor de wifi kan het ook nog wel eens handig zijn. Raden jullie dit aan of juist af? Ik heb evt. ook een ouder telefoontje dat slechts belt en smst, zonder een risico op diefstal.

Als ik 'm inderdaad meeneem: zijn daar prepaid simkaarten voor een iPhone te koop? Dus een kleinere dan voor een normale telefoon. Iemand ervaring mee en kan dit in Australie/Thailand?

Thanks,
Erik
ricardobuma
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: iPhone mee naar Australie/Azie + simcard?

Bericht door ricardobuma »

Ik heb tijdens mijn reis door Azië mijn iPhone wel meegenomen.

Is er een verhoogde kans dat je iPhone gestolen wordt tijdens je reis in Azië ten opzichte van het dagelijkse gebruik in Nederland? Dat idee heb ik niet. Sterker nog, ik heb mij altijd erg veilig gevoeld in Azië.

Hogere kans op beschadiging? Dat waarschijnlijk wel door het vele reizen. Mijn iPhone heb ik in Maleisië een keer op straat laten vallen, resulterende in een paar barsten. Maar, had dat niet net zo goed in Nederland kunnen gebeuren?

De eventuele verhoogde kans op diefstal, voor zover dat er al is, weegt voor mij niet op tegen het gemak wat het reizen met een iPhone met zich meebrengt. Bijna overal is wel WiFi en het is zo gemakkelijk om even wat informatie over je volgende bestemming te lezen, een hotelreservering te plaatsen, met GPS door een wereldstad als Bangkok te lopen, te skypen met het thuisfront en nog zoveel meer.

Ik heb er tijdens mijn reis in ieder geval erg veel plezier aan gehad! Toch is het een afweging die je zelf zal moeten maken, want het risico dat het gestolen wordt kan je uiteraard nooit uitsluiten.
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
Erik90
Vakantieganger

Re: iPhone mee naar Australie/Azie + simcard?

Bericht door Erik90 »

Thanks en mee eens!

Hij gaat gewoon mee en zal 'm idd lekker gaan gebruiken. Naast kans op diefstal zit je natuurlijk met schade door gebruik in jungle, strand, bergen, woestijn, hostels, etc., maar dat moet dan maar.

Nu de andere vraag: kan ik in zowel Australie als Azie een tijdelijk prepaid kaartje kopen, geschikt voor iPhone?
Plaats reactie