Vakantie zuid-afrika

Al je vragen en antwoorden over Zuid-Afrika
Plaats reactie
travelsem

Vakantie zuid-afrika

Bericht door travelsem »

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om komende zomer op vakantie te gaan naar zuid-afrika. Ik vroeg me af of 2 weken genoeg is om een indruk van het land te krijgen. Wat zijn de must-see's? Hebben jullie tips wat betreft het vinden van accomodatie of zouden jullie mij aanraden een georganiseerde reis te boeken?

Ik hoor het graag!

Groetjes :)
kohraya
Reisexpert

Re: Vakantie zuid-afrika

Bericht door kohraya »

Zuid Afrika is te groot om op 2 weken te doen, dus zal je je mogen concentreren op de ene of de andere kant.
Zelf ben ik 4 weken gaan rondreizen (+ duiken) in Zuid Afrika, Mozambique en Swaziland.
In Zuid Afrika deed ik Kruger in 4 of 5 dagen en daarna de bergen in (links van Kruger) voor een dag of 3. Swaziland was ook 3 dagen. Ik hou erg van Safari (ben ook in Namibië, Zambia en Botswana geweest) en dat kan bij mij niet lang genoeg duren. Maar de kuststreek (de bloemenroute) zou ook mooi zijn. Maar aangezien het tijdens onze zomer daar winter is, kun je best je reis daar op afstemmen.
Er bestaan natuurlijk meer (en betere) parken dan Kruger. Maar het lag makkelijk op onze route. En als eerste kennismaking met Zuid Afrika vond ik dit park toch erg de moeite.
Accomodatie in Kruger boek je best op voorhand via hun site. Verder geen notie van georganiseerde reizen. Maar als je een goed ticket vindt en je huurt een auto voor 20€ ofzo, dan zal je zeker niet meer betalen.
travelsem

Bericht door travelsem »

Bedankt voor de uitleg en de tips Kohraya! Erg bruikbaar, Ik moet alles eens goed gaan uitzoeken en ook even kijken hoe lang ik vakantie kan krijgen. Hopelijk kan ik er inderdaad wat meer dan 2 weken van maken :)
mbjbleumink

Bericht door mbjbleumink »

Zuid Afrika wordt vanwege de grote variëteit ook wel de wereld in één land genoemd. Twee weken zal dus inderdaad niet genoeg zijn.... Het is dus aan te raden om een langere vakantie in te plannen of je te concentreren op één gedeelte van Zuid Afrika, en de andere gedeeltes te bewaren voor een volgende keer.

Aan te raden zijn Johannesburg & Kruger, St. Lucia, Hluhluwe Parc en Swaziland, de Wild Coast (tussen Port Elizabeth en Durban), Drakensberge & Lesotho, De Garden Route Cederberg en overige West Coast en Kaapstad.

Laat maar weten als je nog verdere tips nodig hebt...
Met vriendelijke groet,

Manou Bleumink
www.capetownrocks.nl
travelsem

Bericht door travelsem »

Bedankt voor de info :) ga inderdaad kijken of ik er 3,5 tot 4 weken van kan maken, langer kan ik helaas niet weg blijven. Maargoed als het bevalt kan ik natuurlijk altijd terug komen :)
Majorie

Bericht door Majorie »

Hoi,

ik ben voor stage 4,5 maand in Zuid Afrika geweest. Omdat je zo weinig tijd hebt, zou je ervoor kunnen kiezen om te vliegen op Johannesburg en dan daar naar het Krugerpark, Panoramaroute te gaan. En dan een binnenlandse vlucht te nemen naar Kaapstad. En dan daar Kaapstad en omgeving te zien (tafelberg, lionshead, Camps Bay, Muizenberg, Kaap de goede hoop, town ship).
Ik vind namelijk zelf, wanneer je naar zuid Afrika gaat wel in Kaapstad moet zijn geweest en daarbij vond ik het Kruger park echt super mooi!! Voor het Krugerpark zou ik 3 dagen (2 nachten in het park) aanraden. Ik ben zelf ook nog in Swaziland geweest, maar dat vond ik niet heel bijzonder. De Garden route is echt wel erg mooi. Je zou dan de bungee jump in Bloukrans kunnen wagen, naar Cape L'aghulas (meest zuidelijke punt), in Oudtshoorn en het Tsistikamme National park nnen bezoeken.
Maar normaals, 2 weken is sowieso te kort. In 4 weken zou je een verdeling kunnen maken tussen beide kanten van Zuid Afrika.

Mocht je een plan hebben en meer tips willen hebben.. Vraag maar raak! :)
MarjoleinWesterterp

Qreply

Bericht door MarjoleinWesterterp »

Hoi, Zuid-Afrika biedt alle mogelijkheden en je komt altijd tijd te kort. Ik ben de uitgever van het tijdschrift [VERWIJDERD]. Daarin vind je leuke tips en bijzondere adressen. het eerste nummer is nog verkrijgbaar via bol.com of via de site [verwijderd] Het tweede nummer, met focus op safari ligt vanaf 8 januari in de winkel. Tip: bezoek het Zuid-Afrika paviljoen op de Vakantiebeurs!
Veel plezier met voorbereiden...
Laatst gewijzigd door Erik op 11 dec 2012 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: reclame verwijderd
travelsem

Bericht door travelsem »

Bedankt voor alle tips :)
mbjbleumink

Bericht door mbjbleumink »

Succes met de verdere voorbereiding!!
Met vriendelijke groet,

Manou Bleumink
www.capetownrocks.nl