Hoi,
Over een paar weken ga k in mn uppie naar Nepal. Vorige week impulsief besloten en meteen geboekt voor een maand.
Met oud en nieuw zit ik dus in kathmandu..heeft iemand daar ervaring mee?
daarna wil ik richting chitwan park, pokhara en ik wil graag annapurna sanctuary trek lopen. Is dat een beetje te doen in januari, of is dat echt heel koud? en eerst chitwan of eerst annapurna?
en heeft iemand tips mbt chitwan? k kom heel veel package deals tegen, met verschillende prijskaartjes.
hoe is de temperatuur verder in januari, ik weet nog niet precies wat ik nou in mn back-pack ga proppen. k wil niet te veel meenemen, maar wel de noodzakelijke dingen. wat zijn de absolute must-bring's ?
is er nog een absolute aanrader die k gezien/gedaan moet hebben?
en waar ik ook niet helemaal uitkom..(hoeveel) cash meenemen en in welke valuta? dollars, euro's, of gewoon daar ter plekke opnemen?
NYE en januari in nepal
Re: NYE en januari in nepal
Met de maand januari heb ik geen ervaring dus ook niet met nieuwjaar in Nepal.
Voor chitwan kan je gewoon prima ter plekke wat regelen, niet nodig vooraf een package deal te boeken. Er is genoeg budget accommodatie in het dorpje zelf. Wil je in het park slapen dan kan je dit wel vooraf regelen (bijv in pokhara) maar ook nog ter plekke. Wat je zeker mee moet nemen is goede hiking schoenen, check verder ff de temperatuur ter plekke voor een beter idee wat betreft kleren. Je kunt in de grotere steden gewoon pinnen dus je hoeft geen geld vooraf mee te nemen.
De dingen die je nu wilt doen (ik neem aan ook steden rondom kathmandu?)heb je je maand al wel vol mee zitten hoor dus ik zou nu niet nog extra dingen plannen.
Voor chitwan kan je gewoon prima ter plekke wat regelen, niet nodig vooraf een package deal te boeken. Er is genoeg budget accommodatie in het dorpje zelf. Wil je in het park slapen dan kan je dit wel vooraf regelen (bijv in pokhara) maar ook nog ter plekke. Wat je zeker mee moet nemen is goede hiking schoenen, check verder ff de temperatuur ter plekke voor een beter idee wat betreft kleren. Je kunt in de grotere steden gewoon pinnen dus je hoeft geen geld vooraf mee te nemen.
De dingen die je nu wilt doen (ik neem aan ook steden rondom kathmandu?)heb je je maand al wel vol mee zitten hoor dus ik zou nu niet nog extra dingen plannen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY