Hallo allemaal,
Ik wil vanaf ergens half mei op fietsvakantie door Marokko heen en ben dat nu een beetje aan het plannen.
Uiteraard zou ik graag van jullie allemaal horen wat ik niet moet vergeten, wat ik absoluut MOET zien en waar ik mee op moet passen.
Tot nu toe ben ik van plan om een half jaar rond te trekken waarbij ik veel wil kamperen (af en toe wild misschien?).
Ik wilde gewoon beginnen vanuit Tanger en dan richting Fes te gaan om vervolgens weer langs de gehele kust-gebieden Casablanca te bezoeken om als laatste twee steden Agadir en Marrakech aan te doen. Hierbij kwam ik op (ruimgerekend) 1400 kilometer uit. Mijn doel is 60 kilometer per dag te reizen, dus plus wat extra daagjes rust zou ik het moeten kunnen redden in 2 maanden en als ik op bepaalde plaatsen langer blijf dus zo lang mogelijk kan rekken uiteraard.
Daarbij ben ik van plan dit te redden met €2000,--.
Graag hoor ik alles wat jullie me kunnen aanraden, afraden en wat ik zou moeten wijzigen in mijn plan.
groetjes,
Maxi
fietstocht marokko
Re: fietstocht marokko
Ik weet niet hoe de temperatuur is in mei, maar in de zomer is deze bloedheet. Ik neem aan dat de temperatuur je beoogde aantal kilometers flink kan beinvloeden?
Wanneer je naar Casablanca fietst is El Jadida ook het bezoeken waard. Ligt 1.5 uur rijden met de auto van deze plaats (en aan de kust). Vond dit een mooi plaatsje. Weet niet of Agadir de moeite waard is om naar toe te fietsen. Het stuk tussen Agadir en Marrakech is op Essaouira niet echt de moeite waard (vond ik).
Wanneer je naar Casablanca fietst is El Jadida ook het bezoeken waard. Ligt 1.5 uur rijden met de auto van deze plaats (en aan de kust). Vond dit een mooi plaatsje. Weet niet of Agadir de moeite waard is om naar toe te fietsen. Het stuk tussen Agadir en Marrakech is op Essaouira niet echt de moeite waard (vond ik).
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: fietstocht marokko
ik heb het in mei op bepaalde plekken erg koud gehad!
Maar als je een half jaar weg wilt kom je vanzelf ook in de bloedhete periode terecht.
Ik weet niet of je ook houdt van bergetappes maar je laat nu het mooiste stuk marokko liggen. Alles aan de andere kant van de Atlas.
Maar als je een half jaar weg wilt kom je vanzelf ook in de bloedhete periode terecht.
Ik weet niet of je ook houdt van bergetappes maar je laat nu het mooiste stuk marokko liggen. Alles aan de andere kant van de Atlas.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika