Eerste reis

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
pieterjosephs

Eerste reis

Bericht door pieterjosephs »

Ik ben gestopt met mijn studie en wil in April een reis gaan maken naar Azië voor drie maanden. India lijkt me een heel erg mooi land, hier wil ik dan ook graag heen. Maar is dit wel een goed plan? Als eerste reis 3 maanden India? Kan ik beter een ander land erbij pakken?
kohraya
Reisexpert

Re: Eerste reis

Bericht door kohraya »

Je hebt zeker een half jaar nodig om India te zien. Dus 3 maanden is niet verkeerd.
Maar de maanden maart/april zijn de 2e beste periode om naar Nepal te gaan.
Dat zou dus eventueel een combinatie kunnen vormen samen met noord India en Rajastan.
Eerste maal op reis en dan direct naar India, dat is wel pittig maar mits goede voorbereiding en navraag best mogelijk.
Prachtig land !
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

India is inderdaad een uniek land om doorheen te reizen. Afhankelijk hoe je er mee om kunt gaan kan het een prachtig land zijn of een verschrikkelijke plek. Je krijgt in ieder geval dingen te zien die je nooit meer vergeet :)

Mocht je helemaal nog nooit gereisd hebben buiten Europa in je eentje dan zijn andere landen wellicht gemakkelijker om mee te beginnen.
pieterjosephs

Oke, bedankt. En wat voor andere landen zouden dan beter zijn om mee te beginnen?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Thailand is een land wat vaak aangeraden wordt omdat het niet te duur en makkelijk te bereizen is. Er is veel te doen, en je kan eventueel uitwijken naar de buurlanden.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Hoe groot is de kans dat je nog een keer 3 maanden vrij hebt? als India een land is dat je altijd aan heeft getrokken dan zou ik gewoon daarvoor gaan en niet dan maar naar Thailand ofzo omdat het nu eenmaal makkelijker is.

Wel is het slim om je te verdiepen in wat je kunt verwachten. Ik ben zelf alleen in Noord-India geweest maar het zuiden en goa zouden wat relaxter moeten zijn. Dus wellicht een idee om eerst lekker daar te beginnen. Er zijn in India ook diverse low-cost airlines waar je eventueel gebruik van kunt maken. Nepal is ook een supermooi land en bijvoorbeeld een maand Nepal en dan 2 maanden India is ook een goede combi. Voor een eerste reis is budget ook belangrijk, zorg dat je niet mega lowcost hoeft te reizen maar dat je ruimte hebt voor een keer een wat luxer hotel als je het zat bent.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Ik sluit mij aan bij Tikva...gewoon gaan als je daar echt naartoe wil.
Maak voor jezelf gewoon echt wel duidelijk waarom je naar India wil en niet bv naar landen waar het gemakkelijker reizen is.
Eenmaal dat duidelijk is en je wil nog steeds naar India je goed informeren over wat te verwachten qua drukte, pikante voeding, smerige toeristentrukjes, ....
Dan ben je alvast wat voorbereid

Komt vast wel goed
pieterjosephs

Oke, bedankt voor jullie advies!
sgent

Bericht door sgent »

Ja zeker doen!
Ik woon nu al 1,5 jaar in India, en ik heb nog steeds niet alles gezien! :) Maar India heeft werkelijk alles, van Dharamsala in het Noorden, Leh and Ladakh, de Himalayas :) tot de woestijn in Rajasthan en Kerala met haar witte stranden, en natuurlijk het zuiden, regenwoud! :) Je kan van alles doen, het is super goedkoop, en een van de makkelijkste landen om te reizen, naar mijn idee :) If you need any help, or contacts, your most welcome!
Plaats reactie