Hi!
Aankomende zondag vertrek ik voor 2 maanden naar Azië. Eerst 3 weken Thailand (rotsklimmen) en dan 5 weken Nepal. Naar Nepal ga ik samen met mijn vriend, we zijn beide zeer actief binnen de 'bergsport' wereld. Ons plan is dan ook om in Nepal een mooie top te beklimmen.
Nu de vragen:
1. Heeft er iemand ervaring met toerskien in Nepal? (het is nog redelijk vroeg in het seizoen..)
2. Heeft er iemand ervaring met alpiene beklimmingen in Nepal?
3. Nog tips voor mooie tochten die net een niveau hoger zijn dan de meer 'standaard' trekkings?
Dank! Gr.
Judith
Toerskiën en alpiene beklimming in Nepal!?
Re: Toerskiën en alpiene beklimming in Nepal!?
Wellicht een beetje late reactie, maar ik zou je vragen zeker neerleggen bij de diverse trekkingagencies in Kathmandu. Die organiseren namelijk ook andere trekkings en beklimmingen naast de standaard opties.
Een zwaardere trekking/beklimming zou wel bijvoorbeeld de lhakpa ri kunnen zijn die wordt wel verkocht als de makkelijkste 7km berg ter wereld. Moet ook voor "normale" mensen pittig maar te doen zijn dus met jullie ervaring wellicht helemaal. Nadeel is wel dat alles met tentjes enzo gaat dus je moet je wel net in de periode dat jij in Nepal bent kunnen aansluiten bij een groep.
Een zwaardere trekking/beklimming zou wel bijvoorbeeld de lhakpa ri kunnen zijn die wordt wel verkocht als de makkelijkste 7km berg ter wereld. Moet ook voor "normale" mensen pittig maar te doen zijn dus met jullie ervaring wellicht helemaal. Nadeel is wel dat alles met tentjes enzo gaat dus je moet je wel net in de periode dat jij in Nepal bent kunnen aansluiten bij een groep.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY