Als eerste zal ik me even voorstellen op dit forum:
ik ben Karin en ga samen met mijn vriend in december (dit jaar) voor 6 weken naar Australië. Dit is voor ons de eerste keer dat we naar Australië gaan. Wel hebben we al vaker rondgerezen door de USA. We vinden het niet erg om veel te rijden op een dag. Wandelen vinden we wel leuk maar geen lange wandelingen, 5 km is voor ons meer dan genoeg op een dag

Route 1
1 Amsterdam - Singapore
2 Singapore - Sydney
3 Sydney Sydney verkennen
4 Sydney Sydney verkennen
5 Sydney - Cairns Duiktrip Great Barrierreef (vliegen vanaf Sydney - Cairns)
6 Cairns Duiken
7 Cairns Duiken
8 Cairns Duiken
9 Cairns Cairns verkennen
10 Cairns - Sydney - Blue mountains Terug vliegen naar Sydney. Camper ophalen en richting de Blue Mountains
11 Blue mountains - Tumut 411km 6uur 22min
12 Tumut - merimbula 431km 6uur 5min
13 Merimbula
14 Merimbula - Paynesville 311 3uur 50min
15 Paynesville - Phillips Island 380 3uur 46min
16 Phillips Island - Melbourne 147 1uur 58min
17 Melbourne
18 Melbourne - Apollo Bay 183 2uur 29min
19 Apollo Bay - Port Fairry 215 3uur 52min
20 Port Fairry - Adelaide 585 6uur 39min
21 Adelaide
22 Adelaide
23 Adelaide - Port Lincoln 393 5uur 39min
24 Port Lincoln Duiken cage dive withe the great White's
25 Port Lincoln
26 Port Lincoln - Adelaide 648 7uur 47min
27 Adelaide - Perth
28 Perth
29 t/m 44 Vanaf Perth willen we nog een rondje Albany, Esperance, Koolgarly, the Wave
Route 2
Is van dag 1 t/m 25 hetzelfde
26 Port Lincoln - Nundroo 552km 5uur 52min
27 Nundroo - Caiguna 677km 6uur 52min
28 Caiguna - Esperiance 570km 5uur 52min
Dat verder richting Perth.
Waar ik zelf over twijfel is het het eerste stuk vanaf de blue mountains; is het een mooier stuk om vanaf Burrinjuckwaters SP via Tumut door het Kosciuszko NP via Jandabyne naar de kust te reizen. Of om vanaf de Blue Mountains via de kust tot Merimbula af te zakken en dan via Jandabyne, door Alpine NP naar beneden te zakken naar Paynessville?
Het verschil tussen de route 1 en 2 is eigenlijk of we vliegen vanaf Adelaide naar Perth of dat we zelf rijden naar Perth via de Nullarbor Plain. Wie heeft er ervaring met deze weg/route?
De extra dagen in Adelaide en in Port Lincoln heb ik extra geplaatst, dat geeft ons wat meer ruimte om die tijdens de eerdere route te kunnen gebruiken als we ergens meer tijd nodig hebben.
Wat vinden jullie van het eerste deel van de route? Hebben jullie advies voor ons wat we het beste kunnen doen?
Alvast heel erg bedankt!