Vliegticket

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
merijn29
Vakantieganger

Vliegticket

Bericht door merijn29 »

Ik ga samen met een vriend van mij eind september naar Australie toe. We gaan via London en vliegen dan naar Kuala Lumpur met Air Asia. Nu moet je bij het boeken van een ticket je paspoort gegevens invullen. Mijn paspoort loopt af op 1 juni 2009. Zou dit een probleem kunnen worden of kun je in september gewoon je nieuwe paspoort laten zien bij het inchecken?

Groeten Merijn
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Vliegticket

Bericht door Moira »

Hallo,

Dat gaat een bende worden niet alleen bij de vliegtuigmaatschappij alswel bij de douane.
Verder zou je het waarschijnlijk wel kunnen boeken maar de wijziging van je paspoort moet je dan wel aan hun doorgeven. Ik denk dat je beter het ticket met je nieuwe paspoort moet boeken.

Ik weet niet of je een visum voor Australie heb aangevraagd die moet je ook doorgeven dan dat je een nieuw paspoort heb want die zijn nog veel strenger.

gr van Moira
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Moira schreef: Ik weet niet of je een visum voor Australie heb aangevraagd die moet je ook doorgeven dan dat je een nieuw paspoort heb want die zijn nog veel strenger.
Dit is wel eens ooit als aparte vraag langs gekomen en volgens mij werd dat automatisch aangepast naar je nieuwe paspoort. Je zou toch zeggen dat dit niet zo'n probleem moet zijn? Maar ik ben het wel met moira eens als je het op save wilt spelen kun je het beste eerst een nieuwe aanvragen en dan pas de boel boeken.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Zelf ook al meegemaakt. Ticket gewoon geboekt. Geen problemen mee gehad.
Maar ik weet niet meer welke vliegmaastschappij dat toen was ...
Hier in België maken ze je oude paspoort onbruikbaar door er een hoek af te knippen. In Nederland is dat misschien niet zo. Maar anders kan je die bvb meenemen.
Is er bij je boekingsgegevens geen vakje voorbehouden waar je eventuele wensen of opmerkingen kan invullen? Hier kan je vermelden dat je een nieuw paspoort gaat krijgen.
merijn29
Vakantieganger

Bericht door merijn29 »

Hey,

Bedankt ik wacht wel even tot mijn nieuwe paspoort klaar is over 8 dagen. Hopen dat de prijzen van de tickets dan nog hetzelfde zijn.
Maf

Bericht door Maf »

Je kan bij AirAsia je paspoortnummer wijzigen na boeken. Had hetzelfde probleem, geen probleem dus ;)
michaelz1981
Reiziger

Bericht door michaelz1981 »

Air Asia is op dit moment helemaal niet goedkoop tenzij je een nekele reis nodig hebt. Maar vind AirAsia vrij prijzig voor een budget airline.
merijn29
Vakantieganger

Bericht door merijn29 »

Hey,

Heb net mijn ticket voor mezelf en een vriend geboekt vanaf London naar Kuala Lumpur per persoon. We € 207 kwijt niet gek toch? Ik hoop alleen dat ik mijn paspoortgegevens nog kan wijzigen, maar dit komt vast wel goed.
michaelz1981
Reiziger

Ivm 30 jaar bestaan Airberlin hebben ze morgen een actie met tickets naar Thailand. 2 halen = 1 betalen. Misschien een idee voor mensen die daar naar toe willen gaan.
michaelz1981
Reiziger

Als iemand nog interesse heeft voor enkeltje bkk. Blue panorama heeft nu enkeltje bkk vanuit milaan / rome voor 50 euro. Vertrek mei / juni. Koopje voor iemand die toch al weg wilde.
Plaats reactie