daypack/camerabag

Weten hoe je geweldige foto's maakt tijdens je reis? Of wil je jouw fotografie kennis delen met andere reizigers gebruik dan dit forum.
Plaats reactie
dennisje182

daypack/camerabag

Bericht door dennisje182 »

Hallo allemaal,

Binnenkort vertrek ik voor een tijdje op reis. Ik neem een spiegelreflex met een kitlens en een extra lens (55-180) mee. Nu ben ik op zoek naar een rugtas die ik als daypack kan gebruiken, maar waar ook een dedicated vak voor mijn camera met lens in zit. De overige ruimte hoeft niet super groot te zijn. Als er maar 1 of 2 boeken en wat drinken in kan.
Zijn er mensen die zo'n soort tas hebben, of eventuele andere aanbevelingen hebben?

Mvg,

Dennis
Erik
Site Admin

Re: daypack/camerabag

Bericht door Erik »

Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Mijn partner is een fanatieke fotograaf en heeft al jaren deze rugzak van Lowepro:
http://www.photoreview.com.au/reviews/p ... -primus-aw

Ze is er erg blij mee omdat hij niet opvalt als cameratas, er extra ruimte is om andere dingen mee te nemen, de opening voor de camera zowel aan de zijkant als aan de achterkant zit en dus niet makkelijk kan worden geopend zonder dat je het merkt en je extra lensen etc. mee kunt nemen.

Als je dit soort tassen op Ebay besteld zijn ze veel (de helft of meer) goedkoper dan in winkels in NL! Lowepro heeft uberhaupt veel verschillende opties voor camerarugzakken etc.

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
dennisje182

Bericht door dennisje182 »

Hoi,
Bedankt voor de tips! Heb een aardig beeld wat er op de markt is en wat het kost (die tasjes zijn soms schrikbarend duur :S). Ik vind die crumpler tassen altijd wel erg mooi en degelijk. De lowepro's zien en klinken als topspul en daar betaal je ook voor zo te zien:P maar marktplaats/ebay is idd een goede plek om ze goedkoper te vinden zag ik.

Een andere optie die ik overweeg is om een tas in Ho chi Minh te kopen (hier kom ik aan). Ik hb op internet al een winkel gevonden die daar crumplers verkoopt (www.bagvina.com) voor vietnamese prijsjes. Dus ik denk dat ik beter ter plekke voor dit soort dingen kan shoppen...
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Dat zijn waarschijnlijk nep producten en de vraag is of dat ze dezelfde kwaliteit bieden. Het klopt dat de prijzen (van crumpler) hoog zijn, maar na 5 jaar dezelfde camera tas in gebruik te hebben lijkt hij nog als nieuw. Dat is ook wat waard :)
Plaats reactie