Belangrijke zaken regelen Wereldreis
Geplaatst: 03 okt 2012 20:53
Beste allemaal,
Over een jaartje ga ik, samen met mijn vriend, op wereldreis. Ondertussen ben ik de nodige voorbereidingen aan het treffen en me ook aan het inlezen over de gang van zaken mbt uitschrijven gemeente, stopzetten zorgverzekering, belastingdienst, andere verzekeringen en briefadres. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer...
Situatie:
* 2 personen op reis (1 boven 30, 1 onder 30 jaar), status: samenwonend
* Koopappartement staat op zijn naam
* Vertrek reis: september 2013
* We willen circa 12 tot 16 maanden wegblijven (weten we nog niet, hangt af van verhuur huis etc.)
* Wellicht 'werken' tijdens de reis: vrijwilligerswerk of boerderijwerk (tegen kost en inwoning)
Mijn eerste gedachten zijn om 1 persoon wel uit te schrijven (wellicht door eerst nog 1/2 jaar in te schrijven bij ouders) bij de gemeente, ook zorgverzekering hoeft dan niet meer. Persoon 2 (met huis) niet uit schrijven, geen toestemming hypotheek aanvragen en gok erop wagen, wel zorgvezekering + aanvullend via speciale organisatie...
Maar nu loop ik er ook weer tegen aan dat je 'Ga je langer dan 8 maanden naar het buitenland, dan kun je officieel dus géén briefadres aanvragen.' Maar wat moet je dan? Je moet toch ergens je post naar toe kunnen sturen? En je belasting brieven, IBG, etc. etc. kunnen ontvangen.
Ik vind alles zo tegenstrijdig en moeilijk om uit te zoeken dat ik echt verdwaal in alle poespas. Wat is jullie ervaring? En advies?
Ik weet dat er meerdere post op het forum hierover gaan, echter is de datum verouderd en zou ik graag van iemand up to date de ervaring willen weten. Gezien het beleid ook niet jaren hetzelfde hierin is.
Ik hoor het graag,
Groet
Over een jaartje ga ik, samen met mijn vriend, op wereldreis. Ondertussen ben ik de nodige voorbereidingen aan het treffen en me ook aan het inlezen over de gang van zaken mbt uitschrijven gemeente, stopzetten zorgverzekering, belastingdienst, andere verzekeringen en briefadres. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer...
Situatie:
* 2 personen op reis (1 boven 30, 1 onder 30 jaar), status: samenwonend
* Koopappartement staat op zijn naam
* Vertrek reis: september 2013
* We willen circa 12 tot 16 maanden wegblijven (weten we nog niet, hangt af van verhuur huis etc.)
* Wellicht 'werken' tijdens de reis: vrijwilligerswerk of boerderijwerk (tegen kost en inwoning)
Mijn eerste gedachten zijn om 1 persoon wel uit te schrijven (wellicht door eerst nog 1/2 jaar in te schrijven bij ouders) bij de gemeente, ook zorgverzekering hoeft dan niet meer. Persoon 2 (met huis) niet uit schrijven, geen toestemming hypotheek aanvragen en gok erop wagen, wel zorgvezekering + aanvullend via speciale organisatie...
Maar nu loop ik er ook weer tegen aan dat je 'Ga je langer dan 8 maanden naar het buitenland, dan kun je officieel dus géén briefadres aanvragen.' Maar wat moet je dan? Je moet toch ergens je post naar toe kunnen sturen? En je belasting brieven, IBG, etc. etc. kunnen ontvangen.
Ik vind alles zo tegenstrijdig en moeilijk om uit te zoeken dat ik echt verdwaal in alle poespas. Wat is jullie ervaring? En advies?
Ik weet dat er meerdere post op het forum hierover gaan, echter is de datum verouderd en zou ik graag van iemand up to date de ervaring willen weten. Gezien het beleid ook niet jaren hetzelfde hierin is.
Ik hoor het graag,
Groet