Voor het eerst naar Azië en alleen rondreizen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Anoukgmhc

Voor het eerst naar Azië en alleen rondreizen

Bericht door Anoukgmhc »

Hoi!

Ik heb pasgeleden besloten een rondreis te maken door Zuidoost-Azië. Ik ben 19 jaar en ik heb een tussenjaar genomen na de middelbare school. Ik vertrek alleen en dus zonder reisgenoten, al hoop ik wel onderweg medereizigers te ontmoeten Inmiddels heb ik goed gespaard en ik ben van snel een ticket te boeken, het liefst vertrek ik in november al. Ik wil op mijn reis zoveel mogelijk zien. Dat houdt in: veel cultuur proeven, zoveel mogelijk mooie landschappen zien, nieuwe mensen leren kennen (zowel medereizigers als de locals) en vooral gewoon zoveel mogelijk genieten van alle nieuwe ervaringen en een hoop leren.

Nu mijn volgende vraag. Waar kan ik het beste uit het vliegtuig stappen? Wat is een goed beginpunt voor een onervaren reiziger? Ik heb hierbij een plek in gedachten waar veel backpackers en andere reizigers rondhangen, zodat ik er niet helemaal in m'n uppie voor sta, meteen al in het begin. Maar ook vind ik het belangrijk dat de beginhalte direct een heerlijke plek is die me het gevoel geeft dat me doet zeggen: 'Ah wat mooi en wat leuk en wat geweldig is het hier, ik ben nu al een prachtige reis aan het maken'. Vanuit deze plek, ik denk dat het een stad moet zijn, wil ik dan verder trekken, na gepraat en genetwerkt met medereizigers te hebben en ik dus wat meer inside-informatie heb.

Nog een vraagje: hoe zit het precies met het klimaat? Ik wil natuurlijk niet middenin de moesson terecht komen... Natuurlijk heb ik al gezocht op het internet, maar aangezien in graag ergens in november wil vertrekken wilde ik vragen of jullie weten in welke landen er dan gunstigste reisweer is.

Hoor graag van jullie, want dankzij jullie antwoorden kom ik vast een stuk verder met keuzes maken!
Liefs Anouk
Erik
Site Admin

Re: Voor het eerst naar Azië en alleen rondreizen

Bericht door Erik »

Waar je ook naar toe zal gaan in Azië je zal je veel cultuur proeven, natuur zijn en nieuwe mensen ontmoeten. Dus wat dat betreft een goede keuze.

Je kunt het beste vliegen op Bangkok, aangezien je daar de goedkoopste vluchten naar toe hebt. Ook is Thailand een gemakkelijk land om te beginnen met reizen. Veel dingen goed geregeld voor reizigers en er zitten veel andere reizigers zodat je ook van elkaar kunt leren. Wanneer je in Bangkok verblijft op Koh San Road zal je veel andere reizigers tegenkomen. Het overgrote deel van de reizigers begint daar namelijk. Het is misschien niet de mooiste plek om te verblijven, maar toch wel een goed start punt. Zodra je andere plekken van de stad gaat verkennen (of daarbuiten) komt dat gevoel vanzelf :) Verder voldoet Bangkok aan je wensen :)

Klimaat is weinig over te zeggen, maar wanneer je in November vertrekt ga je volgens mij net het regenseizoen in. Anderen kunnen daar vast meer over vertellen. Het verschilt volgens mij ook nog per land.

Verder kan ik je aanraden de informatie eens door te lezen op de website, aangezien daar al heel veel van je vragen beantwoord zullen worden.
ricardobuma
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door ricardobuma »

Je hebt hier ook al een topic lopen waarop ook geantwoord is. Anders gaat het allemaal een beetje door elkaar lopen. Maar volgens mij is Bangkok volgens ons allemaal wel een goede optie :)
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Wat erik zegt over het klimaat klopt niet. In nov heerst in thailand, laos, cambodja en vietnam het droge seizoen, rond april wordt het allemaal wat natter.

onze winter is juist de mooiste periode om die landen te bezoeken (al is het in noord vietnam wel wat kouder, zo rond 16 graden)

vanaf april wordt het een stuk natter, maar zijn maleisie en indonesie juist weer ideaal om te bezoeken. daar is het juist in onze winter wat slechter qua weer. zo zijn de maleisische perhentian islands vaak niet te bereiken van okt tot maart

veel plezier!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Plaats reactie