Probleem zonder retourticket?
Probleem zonder retourticket?
Ik wil deze zomer een alternatieve Maya-tour door Midden-Amerika doen. Nu lees ik alleen overal dat je bij entree van deze landen een retourticket moet kunnen laten zien. Aangezien ik mijn reis nogal losjes plan, weet ik nog niet wanneer en van welke luchthaven ik wil vertrekken (Mexico City, Belize of Cancun). Ik ben zeer benieuwd hoe jullie een dergelijk probleem oplossen. Doen of je neus bloedt of toch maar een retourticket met open datum boeken?
Bedankt voor jullie advies!
Bedankt voor jullie advies!
Re: Probleem zonder retourticket?
Ze hebben mij bij geen enkele grens overgang naar een retour ticket gevraagd.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- bolletjeom
- Reisexpert
het probleem zit hem ook niet in de grensovergangen!
Het probleem zit hem er in dat we je op schiphol niet het vliegtuig in laten.
De luchtvaartmaatschappij moet controleren of je voldoet aan de visa eisen van het land waar zij je afzetten
vaak is die eis een retour ticket
soms kan je dit omzeilen door vooraf een visum te halen voor het eerste land
Het probleem zit hem er in dat we je op schiphol niet het vliegtuig in laten.
De luchtvaartmaatschappij moet controleren of je voldoet aan de visa eisen van het land waar zij je afzetten
vaak is die eis een retour ticket
soms kan je dit omzeilen door vooraf een visum te halen voor het eerste land
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
e-checkin wellicht om dit te omzeilen (en dan bagage afgeven)........?
na 13 maanden reizen in 14 latijnsamerikaanse landen hebben ze me nog nooit gevraagd om een retourticket dus in de landen zelf zou ik me er niet te druk over maken.
We hebben gevlogen met Jetairfly vanaf brussel naar Cancun (voor 200 euro pp) en vooraf heb ik ze gebeld en gevraagd of het geen probleem was om te vliegen zonder retour ticket. Zij gaven aan dat Mexico mogelijk moeilijk zou kunnen gaan doen, maar Jetairfly hier zelf helemaal geen problemen over maakt. De maatschappij is overigens verreweg de goedkoopste optie om naar mexico te komen, dus als je nog niet hebt geboekt zou ik zeker eens op hun website kijken (www.jetairfly.com)
veel geluk!
We hebben gevlogen met Jetairfly vanaf brussel naar Cancun (voor 200 euro pp) en vooraf heb ik ze gebeld en gevraagd of het geen probleem was om te vliegen zonder retour ticket. Zij gaven aan dat Mexico mogelijk moeilijk zou kunnen gaan doen, maar Jetairfly hier zelf helemaal geen problemen over maakt. De maatschappij is overigens verreweg de goedkoopste optie om naar mexico te komen, dus als je nog niet hebt geboekt zou ik zeker eens op hun website kijken (www.jetairfly.com)
veel geluk!
En ik was al blij met een ticket voor 450 euro vanaf duitsland, maar dit is natuurlijk het betere werkJos schreef:na 13 maanden reizen in 14 latijnsamerikaanse landen hebben ze me nog nooit gevraagd om een retourticket dus in de landen zelf zou ik me er niet te druk over maken.
We hebben gevlogen met Jetairfly vanaf brussel naar Cancun (voor 200 euro pp) en vooraf heb ik ze gebeld en gevraagd of het geen probleem was om te vliegen zonder retour ticket. Zij gaven aan dat Mexico mogelijk moeilijk zou kunnen gaan doen, maar Jetairfly hier zelf helemaal geen problemen over maakt. De maatschappij is overigens verreweg de goedkoopste optie om naar mexico te komen, dus als je nog niet hebt geboekt zou ik zeker eens op hun website kijken (http://www.jetairfly.com)
veel geluk!

Nu kan ik in september voor 250 euro vliegen, woop woop

Thanks dames en heren. Ik ga voor de zekerheid effe bellen met de luchtvaartmaatschappij voor ik vertrek. Verder geloof ik het wel bij de douane, dat zal wel loslopen.
@ Jos
Goeie! Mooi prijsje en ook nog vertrek vanaf Brussel. Ideaal!! Zat al een tijdje te zoeken maar ik kwam nog niet onder de 350eur (LTU, bovendien van Düsseldorf. Das ook nog iets van 3 uur rijden voor mij). Ik zat serieus te overwegen een tripje van 40 uur Brussel-Dublin-NY-Cancun te maken, maar dit is een stuk beter.
@ Jos
Goeie! Mooi prijsje en ook nog vertrek vanaf Brussel. Ideaal!! Zat al een tijdje te zoeken maar ik kwam nog niet onder de 350eur (LTU, bovendien van Düsseldorf. Das ook nog iets van 3 uur rijden voor mij). Ik zat serieus te overwegen een tripje van 40 uur Brussel-Dublin-NY-Cancun te maken, maar dit is een stuk beter.