Help! Hoe kom ik in Kathmandu?? :-)

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
Juutje

Help! Hoe kom ik in Kathmandu?? :-)

Bericht door Juutje »

Hoi!

Dit weekend moet ik echt de knoop doorhakken en tickets gaan boeken. Ik heb nu al verschillende opties bekeken maar ben benieuwd of er nog tips zijn.

PLAN:
21 Oktober van Amsterdam naar Bangkok --> 3 weken reizen en klimmen met een vriendin in Thailand
9 november komt mijn vriend naar Azië en willen we beginnen met 3,5 week Nepal (+-van 11 november tot 4 december) en eindigen met 1,5 week Thailand (+-van 4 december tot 16 december)

Nu zit ik dus te sleutelen met vliegtickets:
Optie 1. Ik boek een retour Bangkok, reis met vriendin richting Zuiden en ga rond 9 november van Phuket naar Kuala Lumpur. Mijn vriend kan vliegen van Amsterdam naar Kuala lumpur (terug Bangkok - Amsterdam), en dan vliegen we samen vanaf Kuala Lumpur naar Kathmandu (dit is goedkoper dan vanaf Bangkok)
Optie 2.I Ik boek een retour Bangkok. Mijn vriend komt ook naar Bangkok en we boeken een retour ticket Bangkok - Kathmandu. (deze zijn wel een stuk duurder)

Vraag 1: Hoe ik het makkelijkste en goedkoopste van Bangkok naar Kathmandu kan komen? Welke maatschappijen? Vanaf welke stad?
Vraag 2: Hoe makkelijk is het om ter plaatse tickets te boeken naar Kathmandu?
Vraag 3: Hoe kan ik ervoor zorgen dat we dezelfde vlucht terug hebben naar Amsterdam?
Vraag 4: Is het verstandig om met Airindia te boeken? (hoorde dat er financiele problemen zijn)

We gaan uiterlijk morgen boeken dus ik hoop dat jullie nog goede tips hebben :-)

Chau
Judith
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Help! Hoe kom ik in Kathmandu?? :-)

Bericht door Tikva »

Eerlijk gezegd vind ik het nogal zonde om voor 1,5 week naar thailand te vliegen. Als je in Nepal een lange trekking wilt doen kan je die tijd ook beter daar besteden. Wat wil je in thailand doen zijn er geen andere zon bestemmingen zoals zuid-india of sri lanka die goedkoper zijn.

Nepal en thai airways vliegen tussen kathmandu en bangkok anders moet je overstappen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik denk dat ze al een retourvlucht van Nederland naar Bangkok hebben ook omdat er voor Nepal al in Thailand gereisd wordt..
Juutje

Bericht door Juutje »

Dank voor reacties!

We gaan nu bezig met boeken. Het is inderdaad zo dat ik 1st 3 weken in Thailand zit met een vriendin
en dus in elk geval heen op bangkok moet vliegen. Daarna willen we nepal doen en dan afsluiten in de zon.

Vandaar mijn vragen over ticketcombinaties en maatschappijen die naar Kathmandu vliegen
Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Vikken »

NepalAir is makkelijk te boeken in BKK-kantoortje. Retour kost je ongeveer 13000 bath. Zij vliegen wel slechts 2 of 3x per week dacht ik. Je kan ook een megalange overstap doen via Delhi of Bangladesh.

Air India Laatste 4 maand 3x gebruikt maar geen problemen. Mensen die van Air India Express vlogen hadden wel met annuleringen te maken.
Plaats reactie