Help! Hoe kom ik in Kathmandu? :-)

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Juutje

Help! Hoe kom ik in Kathmandu? :-)

Bericht door Juutje »

Hoi!

Dit weekend moet ik echt de knoop doorhakken en tickets gaan boeken. Ik heb nu al verschillende opties bekeken maar ben benieuwd of er nog tips zijn.

PLAN:
21 Oktober van Amsterdam naar Bangkok --> 3 weken reizen en klimmen met een vriendin in Thailand
9 november komt mijn vriend naar Azië en willen we beginnen met 3,5 week Nepal (+-van 11 november tot 4 december) en eindigen met 1,5 week Thailand (+-van 4 december tot 16 december)

Nu zit ik dus te sleutelen met vliegtickets:
Optie 1. Ik boek een retour Bangkok, reis met vriendin richting Zuiden en ga rond 9 november van Phuket naar Kuala Lumpur. Mijn vriend kan vliegen van Amsterdam naar Kuala lumpur (terug Bangkok - Amsterdam), en dan vliegen we samen vanaf Kuala Lumpur naar Kathmandu (dit is goedkoper dan vanaf Bangkok)
Optie 2.I Ik boek een retour Bangkok. Mijn vriend komt ook naar Bangkok en we boeken een retour ticket Bangkok - Kathmandu. (deze zijn wel een stuk duurder)

Vraag 1: Hoe ik het makkelijkste en goedkoopste van Bangkok naar Kathmandu kan komen? Welke maatschappijen? Vanaf welke stad?
Vraag 2: Hoe makkelijk is het om ter plaatse tickets te boeken naar Kathmandu?
Vraag 3: Hoe kan ik ervoor zorgen dat we dezelfde vlucht terug hebben naar Amsterdam?
Vraag 4: Is het verstandig om met Airindia te boeken? (hoorde dat er financiele problemen zijn)

We gaan uiterlijk morgen boeken dus ik hoop dat jullie nog goede tips hebben :-)

Chau
Judith
Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Help! Hoe kom ik in Kathmandu? :-)

Bericht door Vikken »

vraag 1 : a) Vliegen met Nepalair (BKK - KTM) is direct en het makkelijkst. NepalAir zal je omenom 13000 bath retour kosten. Meen me te herinneren dat NepalAir ook maar 2 of 3 dagen per week vliegt.
b) Tussenstop Delhi of Bangladesh of uitstappen op een van die 2 plaatsen en dan met een transitvisa over land Nepal binnen.
c) JetAirways waarschijnlijk iets goedkoper, als je bereid bent een superlange tussenstop te maken.

vraag 2 : In BKK kan je die in elk bureautje boeken. (NepalAir heeft ook een eigen bureau in de buurt van Silom als je de ongeveer 300 bath servicecharge wil vermijden, maar is niet makkelijk te vinden) Of check even www.kayak.com

vraag 3 : ....

vraag 4 : Heb in de laatste 4 maand 3x Airindia gebruikt en geen problemen. Er waren mensen die hun vlucht van AirIndia Express gecancelled zagen.
Plaats reactie