Iphone gebruiken in Canada
-
Iphone gebruiken in Canada
Ik zat te denke en heb ergens gelezen: kan ik mijn iPhone gebruiken in Canada om te bellen?
Hoe zit dat daar precies met het telefoonnetwerk?
gr
Jelmer
Hoe zit dat daar precies met het telefoonnetwerk?
gr
Jelmer
Re: Iphone gebruiken in Canada
Ik herinner me dat ik een "triband" frequentie nodig had en dat ik bepaalde cijfercombinatie diende te gebruiken voor bellen naar nummers buiten canada vanaf mobiel. Ik weet nog dat dit in de lonely planet stond beschreven.... heb hem alleen niet bij de hand nu
vanavond pas!

-
Ik ga daar waarschijnlijk een prepaid kopen, volgens mij is dat goedkoper. Ik hoor graag of je nog andere tips voor me hebt 

-
- Reisexpert
- Contacteer:
Installeer Skype en maak gebruik van de vele wifi verbindingen die je (zeker in de steden) kan vinden
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Er stond in de lonely planet dat voor internationale nummers je 011 - landnummer - netnummer - telefoonnummer moet bellen. Nu weet ik even niet meer of we toen 011-0031-30-1234567 hebben gedaan of 001-0031-030-1234567. volgens mij valt die 0 van netnummer gewoon weg....
Verder kan je op deze website bij reisinformatie mbt canada wat tips lezen over aanschaf van een prepaidcard. Want niet alle providers werken in onze telefoons. Dit staat ook in de lonely planet maar ook op deze site. In de lonely planet worden Telus, Rogers en Bell aangeraden.
Zelf heb ik niet echt tips nog. Ik was er in 2010 een kleine week. Maar heb gewoon mijn eigen mobiel daarvoor gebruikt. Ik ga half januai weer een kleine week naar Canada. daarna misschien weer nieuwe tips...Weet niet wanneer jij gaat?
Verder kan je op deze website bij reisinformatie mbt canada wat tips lezen over aanschaf van een prepaidcard. Want niet alle providers werken in onze telefoons. Dit staat ook in de lonely planet maar ook op deze site. In de lonely planet worden Telus, Rogers en Bell aangeraden.
Zelf heb ik niet echt tips nog. Ik was er in 2010 een kleine week. Maar heb gewoon mijn eigen mobiel daarvoor gebruikt. Ik ga half januai weer een kleine week naar Canada. daarna misschien weer nieuwe tips...Weet niet wanneer jij gaat?

Het lijkt mij dat de iPhone gewoon in Canada werkt. Omdat ik met mijn oude nokia al gewoon kon bellen en gebeld worden, dat was een tri-band. Denk niet dat de iPhone minder opties heeft dan mijn telefoon van toen 

-
kan ik dus voor mijn iphone simpel een prepaidje kopen
Top. Neem voor de zekerheid nog een simpel telefoontje mee..

Dat hoeft niet zo te zijn. In noord Amerika gebruiken ze de CDMA en GSM standarden. In Europa kennen we praktisch gesproken alleen de gsm standaard. Het verschilt per operator wat het netwerk is en ook de iphone was specifiek voor een type netwerk (CDMA of GSM). De nieuwere versies zijn tegenwoordig wel te gebruiken op beide netwerken, maar helemaal zeker is het.Erik schreef:Het lijkt mij dat de iPhone gewoon in Canada werkt. Omdat ik met mijn oude nokia al gewoon kon bellen en gebeld worden, dat was een tri-band. Denk niet dat de iPhone minder opties heeft dan mijn telefoon van toen
Dat is inderdaad, wat Hildo zegt niet altijd zo! Er zijn ook telefoons die nog van een dual band uitgaan. Toen ik in 2010 een nieuwe telefoon moest aanschaffen, vlak voor ik naar Vancouver ging, heb ik een heleboel nokias gevonden die NIET geschikt waren...ik heb toen bewust gekozen voor een model van samsung met een quadband frequentie.Erik schreef:Het lijkt mij dat de iPhone gewoon in Canada werkt. Omdat ik met mijn oude nokia al gewoon kon bellen en gebeld worden, dat was een tri-band. Denk niet dat de iPhone minder opties heeft dan mijn telefoon van toen
Wanneer je voor Canada een Tri-band telefoon hebt zit je goed. Quadband heb je alleen nodig als je volgens mij ook naar Japan e.d. gaat.
Maar heeft niet iedere smartphone tegenwoordig tri-band of zelfs quadband? En dan met name de Iphone en dat soort top modellen?!
Maar heeft niet iedere smartphone tegenwoordig tri-band of zelfs quadband? En dan met name de Iphone en dat soort top modellen?!
Voor de iPhone was er een 'speciaal' CDMA model wat onder andere voor Verizon was. Dat is een van de carriers die nog CDMA gebruiken in de states. Apple kennende zal er waarschijnlijk ook wel een gsm only model zijn voor de europese markt.Erik schreef:Maar heeft niet iedere smartphone tegenwoordig tri-band of zelfs quadband? En dan met name de Iphone en dat soort top modellen?!
De tri- of quadband frequenties hebben op zich zelf niet zo veel te maken met CDMA of GSM (beter gezegd een combinatie van FDMA en TDMA). De verschillen zitten er in hoe de signalen van verschillende handsets naar 1 of meerdere basisstations verstuurd worden. Verizon zit ook op het 1900 Mhz ´netwerk´, maar als je vroeger geen CDMA telefoon had kon je geen gebruik van maken.
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Quadband (triband + 850Mhz) is meen ik vooral voor Zuid-Amerika, voor Japan en ook Zuid-Korea moet je echter 3G hebben.Erik schreef:Wanneer je voor Canada een Tri-band telefoon hebt zit je goed. Quadband heb je alleen nodig als je volgens mij ook naar Japan e.d. gaat.
CDMA en FDMA zegt me niets, heb er nog nooit van gehoord. Ik dacht altijd dat het om de frequentie van het netwerk (en je telefoon) gaat of je kunt bellen? Wanneer ik bij de specificaties van de iPhone of mijn eigen telefoon kijk kom ik de termen CDMA en FDMA ook nergens tegen (wel de frequenties).
De iPhone 4 kan deze frequenties aan: 850MHz, 900MHz, 1800MHz , 1900MHz , 2100MHz en van deze netwerken gebruik maken: edge, gprs, hsdpa, umts (mis hier 3g terwijl ik die b.v. ook op mijn telefoon wel eens zie)
Ben nu wel benieuwd hoe het zit.
De iPhone 4 kan deze frequenties aan: 850MHz, 900MHz, 1800MHz , 1900MHz , 2100MHz en van deze netwerken gebruik maken: edge, gprs, hsdpa, umts (mis hier 3g terwijl ik die b.v. ook op mijn telefoon wel eens zie)
Ben nu wel benieuwd hoe het zit.
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
3G is volgens mij hetzelfde als UMTS 2100 Mhz.
FDMA, TDMA en CDMA zijn methodes om de bandbreedte op het frequentie spectrum te verdelen zodat meerdere mensen (handsets) met een basisstation kunnen verbinden. Eerst was de GSM standaard (combinatie van FDMA en TDMA), daarna kwam CDMA die voornamelijk in noord amerika gebruikt wordt (en in zweden)
Dit is de link naar een wikipedia pagina http://en.wikipedia.org/wiki/Channel_access_method
Dit is de link naar een wikipedia pagina http://en.wikipedia.org/wiki/Channel_access_method