Hoe oriënteren op Thailand, Laos en Cambodja?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Groentje

Hoe oriënteren op Thailand, Laos en Cambodja?

Bericht door Groentje »

Vanaf november dit jaar wil ik 5 maanden gaan backpacken door Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam en eventueel een klein stukje Indonesië. Mijn plan is om te vliegen naar Bangkok en hier enkele dagen te blijven. Het ho(s)tel in Bangkok wil ik van tevoren boeken, zodat ik daar niet naar hoef te zoeken als ik net aankom.
Ik ben nog nooit buiten Europa geweest en ik ben ook nog nooit alleen op vakantie geweest... en ik vind het dus ontzettend spannend.
Mijn plan is om niet echt een planning te maken, maar om te zien hoe het loopt. Ik heb het idee om in elk land een maand te blijven en mijn budget is ongeveer € 1000,- per maand. Een bevriend stel is in februari in Indonesië, dus ik zou het leuk vinden hen op te zoeken.

Ik wil dit forum uitgebreid doornemen voor tips en ik ga ook de lonelyplanet doorlezen.
Denken jullie dat het bovenstaande haalbaar is en zouden jullie me misschien tips en adviezen kunnen geven over een eventuele route? Ook tips over vliegtickets; backpacken an sich; plaatsen die ik moet bezoeken/niet het bezoeken waard zijn; do&don'ts als meisje alleen etc. zijn welkom.

Heel erg bedankt alvast!!

Een Groentje.
Travelator
Reisexpert

Re: Hoe oriënteren op Thailand, Laos en Cambodja?

Bericht door Travelator »

Hoi Groentje!

Leuke plannen! *O*
Over jouw route zijn al heeeeeeeeeeel vaak vragen gesteld hier op het forum en er zijn ook al behoorlijk wat artikelen geschreven over deze landen...
Ik wil je niet teleurstellen, maar ik denk dat het verstandig is om eerst eens een beetje te gaan lezen, met name op het forum, want er zijn heel veel mensen die dezelfde route (willen) bereizen en vragen stellen over planning, budget, do's en don'ts etc...
Omdat je maar vijf maanden de tijd hebt en je daardoor dus ietwat beperkt bent, denk ik dat het wel verstandig is om een idee te krijgen van een route en te kijken wat je echt per se wilt zien en doen.
Daar kun je dan ter plekke altijd nog van afwijken, als je het ergens heel leuk vindt, of juist niet...
Als je een grove planning hebt, kun je hier wellicht je route voorleggen of wat gerichtere vragen stellen, ik denk dat we je dan wat beter kunnen helpen : )

Het is inderdaad ook een goed idee om een reisgids (Lonely Planet oid) aan te schaffen en daar eens in te gaan neuzen.
Vaak is de voorpret ook al heel leuk!

Veel succes met de voorbereidingen en als je nog specifieke vragen hebt, horen we het graag!

Groetjes,
Siem
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Overigens lijkt je budget mij voldoende voor de landen die je wilt gaan bezoeken : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Groentje

Bericht door Groentje »

Dank voor de reactie! Ik ga me zeker goed inlezen op dit forum. Een idee vormen van de plaatsen die ik in ieder geval gezien wil hebben is denk ik wel een goed idee. Dat vergt toch wel wat meer voorbereiding dan ik in eerste instantie voor ogen had. Ik vind het erg lastig om ergens te beginnen qua voorbereiding. Morgen maar beginnen met dit forum.
Groentje

Bericht door Groentje »

Inmiddels heb ik me iets beter ingelezen. Ik ben kort gezegd van plan om een maand (december) in Thailand te blijven, 2 weken Laos, 2 weken Cambodja en 1 maand in Vietnam (in deze volgorde). Dit betekent dat ik in februari in Vietnam ben en in deze maand van zuid naar noord Vietnam reis.
Zijn er ervaringsdeskundigen wat betreft het weer in februari in Vietnam? Ik las dat het er erg mistig kon zijn in deze periode. Ik weet dus niet of ik de volgorde qua landen moet omgooien en zou hierover wel advies kunnen gebruiken.

Bedankt alvast!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Groentje schreef:Inmiddels heb ik me iets beter ingelezen. Ik ben kort gezegd van plan om een maand (december) in Thailand te blijven, 2 weken Laos, 2 weken Cambodja en 1 maand in Vietnam (in deze volgorde). Dit betekent dat ik in februari in Vietnam ben en in deze maand van zuid naar noord Vietnam reis.
Ik was zelf in mei in Vietnam, dus over het weer in februari kan ik niets zeggen.

Maar..... Je wilt van Thailand via Laos naar Cambodja. Welk deel van Laos wil je bezoeken? De meeste mensen kiezen de eerste keer voor het noorden. Twee weken voor het noorden van Laos is op zicht te doen.

Echter, van noord Laos kun je niet naar Cambodja zonder een vliegtuig te nemen. Je kan vliegen vanaf Vientienne. Wil je dat? Zo niet, dan zul je moeten beslissen om óf alleen het zuiden van Laos te bezoeken, óf om langer in Laos te blijven. Zo zou je bv. een week van Cambodja af kunnen snoepen, en daar alleen de hoogtepunten als ANgkor Wat en de omgeving van Phnom Penh te bezoeken.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

je zegt maar 2 weken in laos te willen blijven. Dat is kort voor heel laos, maar je kunt er voor kiezen om alleen het noorden te doen, dan via noord laos naar noord vietnam, vietnam van noord naar zuid en dan cambodja.. grens over naar bangkok en vanuit daar je eventuele vlucht naar indonesie pakken.

Vietnam is prima in die maand! het noorden is wat kouder (sapa, hanoi, halong bay) en soms idd mistig maar vanaf hue was het weer volop zomer.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Plaats reactie