Help deze beginneling Indonesië door!!

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Brian_rmr

Help deze beginneling Indonesië door!!

Bericht door Brian_rmr »

Hoi allemaal,

Ik weet dat ik er vroeg bij ben (en ik zal ook niet de eerste zijn die hier om advies vraagt), maar ik zou graag wat do's and don'ts willen weten voor Indonesië.

Mijn idee is om medio mei 2013 voor 6 weken alleen eropuit te trekken en een zoveel mogelijk te zien natuurlijk.
Cultuur, natuur en natuur feestjes wil ik allemaal zien en meemaken in Indonesië.
Ik had in gedachten om in Bali te beginnen. Ik twijfel dan eigenlijk alleen nog of ik weer eindig in Bali of dat ik vanuit een ander luchthaven weer terug vlieg.
Ik heb geen duikervaring dus ik zou graag mijn duikbrevet willen halen in Indonesië. Verder ben ik sinds kort ook begonnen met surfen (ik ben nog een amateur), maar ook dit zou ik graag willen doen.
Grotendeels van de reis wil ik ook op mij af laten komen, maar ik vind wel dat je een paar richtpunten moet hebben, anders heb ik niet het idee dat je het maximale uit je reis haalt.

Ik heb eigenlijk de volgende vragen:
Is mei/juni een mooie periode om daar rond te trekken??
Is zes weken te lang of zal ik mijzelf wel vermaken daar (denk dat ik zelf het antwoord wel weet, maar check het toch voor de zekerheid haha.. :) )
Is het verstandiger te vertrekken van dezelfde luchthaven waar je op aan bent gekomen of dat je bijvoorbeeld in het Noorden aankomt en in het Zuiden weer terug vliegt naar NL??
Wat raad je aan voor een sportief iemand allemaal te doen?? Mag best wel uitdagend zijn..
Wat zijn punten uit jullie reis die jullie echt nooit meer zullen vergeten en zo over zouden doen?? (een echte aanrader dus).
Verder hoorde ik over een treinreis die echt mooi blijkt te zijn, maar ik weet niet om wat voor locatie het ging. Iemand die toevallig een treinreis heeft gedaan in Indonesië?

Zijn er trouwens meer mensen die in mei/juni 2013 naar Indonesië gaan alleen?

Thanks in advance ^O^