tips and tricks voor Peru, ecuador colombia
tips and tricks voor Peru, ecuador colombia
Hoi iedereen,
Mijn grote droom; vrijwilligerswerk gaan doen in Latijns Amerika..
Een droom die nu bijna lijkt uit te komen! Maar dromen blijft wel iets simpelder dan effectief uitvoeren, want een reis plannen lijkt alles behalve evident.
Ondertussen ben ik al een tijdje bezig met die grootse plannen, en na veel wikken en wegen heb ik besloten om mijn allereerste grote reis er als volgt uit te laten zien: 4 maand Peru, 3 maand Ecuador en 6 maand Colombia...
3 prachtige landen, die al door heel veel mensen bezocht zijn, net daarom mijn vraag; Hebben jullie tips en tricks om te verblijven Peru, Ecuador en Colombia ??
ECHT ALLES IS WELKOM!!! Wat voor een budget zouden jullie nemen voor een jaar weg? Welke dingen mag ik ZEKER niet vergeten in te pakken? Goekope vliegtickets (best een combi pakken) ? Wat mag je ABSOLUUT niet doen in die landen? Wat MOET je echt gedaan hebben ?
Kortom laat mij leren uit jullie ervaring !! Zodat ik hopelijk snel aan de mijne kan beginnen (en deze dan ook weer met andere groentjes kan delen )
In verband met tickets had ik ergens gehoord van mensen die er hun hobby van zoude maken goedkope tickets te vinden voor andere mensen, tegen een kleine beloning... Iemand die daar nog iets meer van weet?
Ik wacht jullie antwoorden vol spanning af !
Greetz !!
Mijn grote droom; vrijwilligerswerk gaan doen in Latijns Amerika..
Een droom die nu bijna lijkt uit te komen! Maar dromen blijft wel iets simpelder dan effectief uitvoeren, want een reis plannen lijkt alles behalve evident.
Ondertussen ben ik al een tijdje bezig met die grootse plannen, en na veel wikken en wegen heb ik besloten om mijn allereerste grote reis er als volgt uit te laten zien: 4 maand Peru, 3 maand Ecuador en 6 maand Colombia...
3 prachtige landen, die al door heel veel mensen bezocht zijn, net daarom mijn vraag; Hebben jullie tips en tricks om te verblijven Peru, Ecuador en Colombia ??
ECHT ALLES IS WELKOM!!! Wat voor een budget zouden jullie nemen voor een jaar weg? Welke dingen mag ik ZEKER niet vergeten in te pakken? Goekope vliegtickets (best een combi pakken) ? Wat mag je ABSOLUUT niet doen in die landen? Wat MOET je echt gedaan hebben ?
Kortom laat mij leren uit jullie ervaring !! Zodat ik hopelijk snel aan de mijne kan beginnen (en deze dan ook weer met andere groentjes kan delen )
In verband met tickets had ik ergens gehoord van mensen die er hun hobby van zoude maken goedkope tickets te vinden voor andere mensen, tegen een kleine beloning... Iemand die daar nog iets meer van weet?
Ik wacht jullie antwoorden vol spanning af !
Greetz !!
Re: tips and tricks voor Peru, ecuador colombia
Wil je in alle drie deze landen vrijwilligerswerk doen? Anders is het wel erg lang per land. Meeste mensen doen voor peru bijvoorbeeld 4 weken. Nou vond ik dat zelf wat kort en ben er 7 weken geweest nog steeds niet alles gezien maar meer dan 2,5mnd lijkt me echt te lang. Daarnaast ligt Bolivia om de hoek met top dingen om te zien zoals Salar Uyuni.
Nou is Ecuador een stuk kleiner en delen van Colombia niet toegankelijk dus ook de tijd daar lijkt me wel erg veel. Tenzij je inderdaad ergens 3mnd vrijwilligerswerk gaat doen. Zou persoonlijk eerst adviseren te beginnen met 2wk tot een maand Spaanse les en je vrijwilligerswerk pas ter plekke te regelen. Budget hangt erg af van of je vrijwilligerswerk hebt waar je flink voor moet betalen of maar een klein bedrag.
Heb je al verdiept in visa in het verleden kon je voor Peru makkelijk 90dg krijgen maar voor langer kon je het beste toch even de grens over.
Nou is Ecuador een stuk kleiner en delen van Colombia niet toegankelijk dus ook de tijd daar lijkt me wel erg veel. Tenzij je inderdaad ergens 3mnd vrijwilligerswerk gaat doen. Zou persoonlijk eerst adviseren te beginnen met 2wk tot een maand Spaanse les en je vrijwilligerswerk pas ter plekke te regelen. Budget hangt erg af van of je vrijwilligerswerk hebt waar je flink voor moet betalen of maar een klein bedrag.
Heb je al verdiept in visa in het verleden kon je voor Peru makkelijk 90dg krijgen maar voor langer kon je het beste toch even de grens over.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Reiziger
Sinds een aantal jaren is in Peru de maximum periode voor een touristenvisum 183 dagen. Wat je krijgt hangt af van de immigratie ambtenaar. Je krijgt het maximum niet zonder meer. Zou je inderdaad 183 dagen willen hebben, dan kan je daar het beste gelijk om vragen als je je paspoort overhandigt. In de hoop dat hij/zij het ook geeft.
Mocht je het toegestane aantal dagen gaan overschrijden, dan hoef je daar niet voor het land uit en terug. Je kunt bij vertrek een boete betalen van US$1 voor elke dag dat je te laat vertrekt. Verlengen is niet mogelijk.
Mocht je het toegestane aantal dagen gaan overschrijden, dan hoef je daar niet voor het land uit en terug. Je kunt bij vertrek een boete betalen van US$1 voor elke dag dat je te laat vertrekt. Verlengen is niet mogelijk.
-
- Contacteer:
Voor vliegtickets moet je al snel rekenen op € 1000 voor een retourtje. Bogota en Lima zijn meestal de goedkoopste bestemmingen om naar toe te vliegen. Je kunt een ticket boeken waarbij je heen vliegt op de ene bestemming en terug vanaf de andere bestemming. Eventuele tickets tussen Peru, Ecuador en Colombia kun je altijd nog ter plekke regelen.
Mijn blog met tips over goedkoop vliegen en alles wat daarbij komt kijken.
http://www.melookyoubook.com/nieuws-blog/
http://www.melookyoubook.com/nieuws-blog/
Voor Colombia is je maximale visumduur per trip 90 dagen en je mag per kalender jaar ook maar maximaal 90 dagen verblijven. Als je 6 maanden daar wilt verblijven moet je daar wel even op letten dat dit met een normaal toeristenvisum niet mogelijk is. Vroeger ook je via een trucje (het 4e en 1e kwartaal van het jaar) nog 180 dagen aaneengesloten in colombia verblijven, maar practisch gezien zullen je visa niet gaan verlengen in colombia bij de das.
Er zijn zoveel dingen te zien, als je aangeeft waar je interesses liggen dan kunnen we ook wat makkelijker aangeven wat je zeker niet mag missen.
Er zijn zoveel dingen te zien, als je aangeeft waar je interesses liggen dan kunnen we ook wat makkelijker aangeven wat je zeker niet mag missen.
Qreply
Is dat nog steeds wel zo mbt het visum voor Colombia, want ik nu op twee officiele visumsites gelezen dat voor Nederlanders totaal geen visum nodig is. Heb daarnaast ook met de visumdienst contact gehad en zij vertelden mij hetzelfde.
Re: Qreply
Wat de visumdienst zegt is dat je geen visum van te voren hoeft te regelen. Maar je krijgt bij aankomst een stempel met een maximaal aantal dagen wat je in Colombia mag blijven. Normaal gesproken is dit 30 dagen, maar als je het vriendelijk vraagt, dan willen ze je vaak wel 90 dagen geven. Dit is ook het maximaal aantal dagen wat je met verlengingen in Colombia mag verblijven per kalender jaar.Svennnos schreef:Is dat nog steeds wel zo mbt het visum voor Colombia, want ik nu op twee officiele visumsites gelezen dat voor Nederlanders totaal geen visum nodig is. Heb daarnaast ook met de visumdienst contact gehad en zij vertelden mij hetzelfde.
-
- Reiziger
Er is verwarring over de betekenis van het woord visum. Sommigen verstaan onder visum iets dat altijd van te voren geregeld moet zijn. Dat is onjuist. In bepaalde omstandigheden moet je een visum inderdaad van te voren regelen. Dat hangt van het doel van de reis af en van het ontvangende land. Maar in andere omstandigheden, zoals toerisme in Peru, zal het ontvangende land volstaan met het uitreiken van een visum bij aankomst. Een visum is een toestemming in het ontvangende land te verblijven, meestal met bepaalde voorwaarden. Zoals in het geval van een Peruaans toeristenvisum het maximum aantal dagen (dat door Peru op de luchthaven van Lima of aan de grens wordt vastgesteld en in het visum wordt vermeld) en het doel (alleen maar toerisme, d.w.z. niet werken).
Het is inderdaad verwarrend dat het lagere personeel van consulaten, visumdiensten, enz., en die krijg je aan de telefoon, zeggen dat er geen visum nodig is als ze bedoelen dat er geen visum van te voren aangevraagd hoeft te worden, d.w.z. je hen niet nodig hebt. Maar dat zijn uitvoerende mensen, geen juristen of taalkundigen.
In dit verband is de uitdrukking "Visa waiver program" die de VS gebruikt een misnomer. De VS laten je echt niet toe zonder je te controleren en je krijgt bij aankomst echt wel een visum in je paspoort met een beperkt aantal dagen (als je tenminste toestemming krijgt).
Ik baseer me op de definitie van "visum" zoals opgenomen in de Nederlandstalige Wikipedia.
Het is inderdaad verwarrend dat het lagere personeel van consulaten, visumdiensten, enz., en die krijg je aan de telefoon, zeggen dat er geen visum nodig is als ze bedoelen dat er geen visum van te voren aangevraagd hoeft te worden, d.w.z. je hen niet nodig hebt. Maar dat zijn uitvoerende mensen, geen juristen of taalkundigen.
In dit verband is de uitdrukking "Visa waiver program" die de VS gebruikt een misnomer. De VS laten je echt niet toe zonder je te controleren en je krijgt bij aankomst echt wel een visum in je paspoort met een beperkt aantal dagen (als je tenminste toestemming krijgt).
Ik baseer me op de definitie van "visum" zoals opgenomen in de Nederlandstalige Wikipedia.