Route door Laos
Route door Laos
Hey,
wij (vriendin en ik, 24-25j) gaan volgende zomer voor 6 weken backpacken door Laos en Cambodja!
Dit zal onze eerste verre reis worden en we hebben al wat voorbereidingen getroffen en hebben ook onze tickets al!
We komen 4/07 aan in Bangkok en daar zou ik de dag van aankomst en de dag erna BKK zelf willen bezoeken!
Dan is het de bedoeling om met de trein naar Huay Xai te trekken om daar Laos binnen te gaan!
Eerste halte is Luang Namtha voor daar een trekking te doen.
Nadien naar Nong Khiaw om met de boot naar Luang Prabang te gaan.
Zo willen we de bus nemen naar Vientiane, eventueel stop maken in Vang Vieng, de moeite of niet?
Van Luang Prabang de nachtbus te nemen naar Pakse, ja meteen naar het zuiden ( we hebben nog Cambodja ook te doen) om daar de 4000 islands te bezichtigen op het gemakje en zo Cambodja in te trekken...
We zouden dit alles wat graag doen in ongeveer 3 weken tijd, lijkt dit haalbaar?
Tips en dergelijke zijn altijd welkom!
Bedankt!
wij (vriendin en ik, 24-25j) gaan volgende zomer voor 6 weken backpacken door Laos en Cambodja!
Dit zal onze eerste verre reis worden en we hebben al wat voorbereidingen getroffen en hebben ook onze tickets al!
We komen 4/07 aan in Bangkok en daar zou ik de dag van aankomst en de dag erna BKK zelf willen bezoeken!
Dan is het de bedoeling om met de trein naar Huay Xai te trekken om daar Laos binnen te gaan!
Eerste halte is Luang Namtha voor daar een trekking te doen.
Nadien naar Nong Khiaw om met de boot naar Luang Prabang te gaan.
Zo willen we de bus nemen naar Vientiane, eventueel stop maken in Vang Vieng, de moeite of niet?
Van Luang Prabang de nachtbus te nemen naar Pakse, ja meteen naar het zuiden ( we hebben nog Cambodja ook te doen) om daar de 4000 islands te bezichtigen op het gemakje en zo Cambodja in te trekken...
We zouden dit alles wat graag doen in ongeveer 3 weken tijd, lijkt dit haalbaar?
Tips en dergelijke zijn altijd welkom!
Bedankt!
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Route door Laos
Vang vieng is zeker de moeite, mocht je niet van tuben en feesten houden dan is het nog aan te raden, de omgeving is schitterend! Aan vientiane zou ik niet veel tijd besteden, al is het een noodzakelijke tussenstop voor je reis naar pakse.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
BKK
nachttrein
Chaing Mai \ Pai > 4/5 dagen
slowboat
Luang Prabang > 4 dagen
bus
Vang Vieng > X dagen (hoe lang wil je feesten?)
bus
Vientienne > 2 dagen
bus
Tha'Khek > 5 dagen (the loop doen)
bus
Pakse > 1/2 dagen
bus
Don Det > x dagen (relaxen?)
bus
Phnom Penh > 2-3 dagen (1 dag kan je de belangrijke dingen hier zien als je tuktuk huurt)
en dan verder naar het zuiden of naar Siem Reap (Ankor en super hostel - garden village was de naam dacht ik).
Ruwe opzet gemaakt, dagen zijn steeds inclusief reistijd naar die plaats. Maar meer dan een ruwe opzet moet je ook niet maken imo
nachttrein
Chaing Mai \ Pai > 4/5 dagen
slowboat
Luang Prabang > 4 dagen
bus
Vang Vieng > X dagen (hoe lang wil je feesten?)
bus
Vientienne > 2 dagen
bus
Tha'Khek > 5 dagen (the loop doen)
bus
Pakse > 1/2 dagen
bus
Don Det > x dagen (relaxen?)
bus
Phnom Penh > 2-3 dagen (1 dag kan je de belangrijke dingen hier zien als je tuktuk huurt)
en dan verder naar het zuiden of naar Siem Reap (Ankor en super hostel - garden village was de naam dacht ik).
Ruwe opzet gemaakt, dagen zijn steeds inclusief reistijd naar die plaats. Maar meer dan een ruwe opzet moet je ook niet maken imo

Ja Vientiane is noodzakelijke tussenstop maar zullen zien of het de moeite is, anders aar een dag en dan richting zuiden trekken...lisette-van-beek schreef:Vang vieng is zeker de moeite, mocht je niet van tuben en feesten houden dan is het nog aan te raden, de omgeving is schitterend! Aan vientiane zou ik niet veel tijd besteden, al is het een noodzakelijke tussenstop voor je reis naar pakse.
En mss dan toch een stop doen in Vang Vieng dan?
Ik zal alles nog is naast elkaar zetten en dan zullen we zien of er ruimte genoeg is!
Bedankt!
-
- Reisexpert
Zou zeker eens stoppen in Vang Vieng...de omgeving te voet of per fiets is fantastisch. Het tuben kan je al dan niet doen, zelf te beslissen