Backpacken in Idonesië

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Chantal396

Backpacken in Idonesië

Bericht door Chantal396 »

Goedemiddag resiexperts,

Samen met een vriendin, zouden wij graag 2 maanden door verschillende landen in Azië willen reizen. En aangezien jullie daar experts in zijn dacht ik laat ik eens mailen. Wie weet hebben jullie goede tips en leuke weetjes.

We willen volgend jaar november vertrekken, (ook om het koude Nederland een beetje achter ons te laten haha)
en zouden dan ongeveer 2 maanden willen reizen, we weten niet precies welke landen, maar onze interesse ligt toch wel bij; Saluwesi, Bali, Sumatra, Lombok, Jakarta, Maleisië en misschien de Filipijnen.

Nu weten we alleen echt niet waar we moeten beginnen. Dus ik heb wat vragen opgesteld.

- Wat is de beste reisroute?
- Hoe is de veiligheid in deze landen?
- Op hoeveel geld moet je ongeveer rekenen per week? (als je niet te uitbundig leeft maar wel leuke dingen doet)
- Wanneer kun je het beste een vliegticket boeken?
- Moet je veel vaccinaties hebben?
- Heb je een visum nodig?
- Zou je ons nog andere landen aanraden of juist landen uit dit rijtje weg laten?
- Zijn er dingen die we nu al zouden moeten regelen?

Ik hoop dat u tijd heb om te reageren.

Groetjes, Chantal
Laatst gewijzigd door Chantal396 op 18 sep 2012 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Jenny
Reisexpert

Re: Backpacken in Idonesië

Bericht door Jenny »

Het vaste land van Indonesie bestaat niet :?

Ik raad je aan eerst de landeninformatie/reisinformatie van alle landen die je noemt te lezen op deze site. Je meeste vragen zijn daarin al beantwoord.

Je wilt trouwens erg veel voor 2 maanden... Je wilt in Indonesie alleen al zoveel zien dat je daar makkelijk 6 weken mee kan vullen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Chantal396

Bericht door Chantal396 »

Hoi Jenny,

Bedankt voor je reactie, stom van me dat ik dacht indonesië ook vast land had :P!
IK heb het meteen aangepast!
Bedankt voor de tip!!
Niellles
Reiziger

Bericht door Niellles »

De reisroute hangt erg af van waar je uiteindelijk naar toe wil en wat je daar wil zien.

De dingen waarmee je op tijd moet beginnen zijn: (uiteraard) je bestemming, visa (voor sommige landen zal je, afhankelijk van de duur van je verblijf, al in Nederland een visum moeten aanvragen) en vaccinaties (let op: laat je niet gelijk alle mogelijke vaccinaties aansmeren en kijk even naar de contracten die je zorgverzekeraar heeft met bepaalde instellingen, kan schelen in de kosten).

Verder zou ik je aanraden om je goed te oriënteren en bedenk dat een plan handig is maar durf er ook van af te wijken.

Om de veiligheid zou ik me me niet te veel zorgen maken, natuurlijk kan er van alles gebeuren en houd daar rekening mee; gebruik je verstand, daarmee kom je een heel eind.
Vatrine

Bericht door Vatrine »

Ik zou als ik jou was in Maleisie beginnen, nog het meest 'Westerse' en kun je alvast een beetje wennen. Dan zou ik naar Java gaan (Jakarta zou ik overslaan, maar ik zou eerder naar Yogyakarta gaan om de Borobudur tempel en Prambanan tempel te bezoeken om uiteindelijk te eindigen in de buurt van Pangandaran waar je de Green Canyon hebt, echt het mooiste wat ik ooit heb gezien! Google maar ;)).

Vanuit daar naar Bali, al moet ik zeggen dat ik er één keer ben geweest maar er verder nooit meer naartoe hoef, er zijn zo veel mooiere eilanden. Maar voor de meeste mensen is Bali een must en opzich de tempels daar zijn wel erg mooi (Tanah Lot bijv). Ik zou zelf dan in Sanur verblijven, iets rustiger.. Kuta is gewoon klein-Europa en echt té toeristisch.

Vervolgens naar Lombok waar ik 6 maanden heb gewoond en echt prachtig is! Nog het 'echte' Indonesie! Als je bijv. in Bali een waterval kan bezoeken.. dan staan er met jou ook nog 100 andere mensen en betaal je veel entree, in Lombok kun je ook watervallen bezoeken maar moet je echt de bush bush in en is echt veel gaver! Mocht je geinteresseerd zijn in duikscholen, zijn er in Lombok ook genoeg van (heb daar zelf ook een aantal keer gedoken).

Daarnaast een must zijn de Gili eilanden, en dan met name Gili Trawangan waar je geweldig kunt party'en maar daarnaast ook prachtige wit-zand bounty eilanden zijn. Je kunt vanuit Bali met de boot naar Gili, maar ook vanuit Lombok (iets dichter bij).

Als je trouwens binnenlands wilt vliegen, raadt ik je Lion Air aan. In NL staat deze officieel op de zwarte lijst maar dit komt alleen maar omdat ze nog niet voldoen aan milieu eisen. Ik heb er zelf tientallen keren mee gevlogen en het is gewoon prima.
Plaats reactie