Thailand - Laos - Cambodja?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
babetterumt

Thailand - Laos - Cambodja?

Bericht door babetterumt »

Dag allemaal!
Even een vraagje. In juni ben ik klaar met m'n opleiding en ik wil dan eindelijk eens een grote reis maken, wat al jarenlang een droom van mij is.

Ik had dus al bedacht dat ik een maand naar Thailand zou willen. Dag of 3 Bangkok, dan 2 dagen Aytuhha, misschien nog Hua Hin, Chiang Mai, een trekkingstocht door de jungle, dan naar Phuket en dan weer eindigen in Bangkok. Ik was behoorlijk blij met deze route, want eindelijk zag ik door het bos de bomen weer!

Maaaaaarrrr toen bedacht ik me vanochtend dat ik een jaar (!!) vrijneem en dan maar een maandje wegblijf. Best zonde, eigenlijk. Nu zit ik er dus sterk over na te denken om Cambodja en/of Laos ook te bezoeken.
Alleen heb ik nu dus geen idee wat daar dan weer de highlights zijn (dat is trouwens wel te googlelen), en ik weet vooral niet wat een handige route is om te nemen. Misschien is Laos wel helemaal niet zo bijzonder bijvoorbeeld, of geldt dit juist voor Cambodja. Ik ben dus heel benieuwd naar jullie mening. Die trekkingstocht kan ik misschien beter maken vanuit Laos; dat soort tips zoek ik! Ik hoop op jullie hulp.

Ik wil graag een week of 7 (maar nogmaals: ik ben flexibel!) wegblijven. Tegen die tijd ben ik 19 (en ik ga alleen) dus ik zou wel graag in 'veilige' situaties blijven. Alvast bedankt!!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Thailand - Laos - Cambodja?

Bericht door Tikva »

Begin eens met het lezen van de reisinfo over deze landen en andere forumtopics daar ga je al heel veel info vinden over de hoogtepunten en logische routes. Voor Laos trek je het liefst 4 weken uit (of 2 weken voor alleen het stukje LP-Vientianne) en voor cambodja 2 weken. Ik vind beide landen maar zeker laos een bijzonderder dan thailand.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Marriee

Qreply

Bericht door Marriee »

Hallo!
Ik ben net terug van een half jaar reizen in Thailand. Laos Cambodja en vietnam. We hadden ons goed verdiept in wat we wilden, maar tijdens de reis zoveel mensen ontmoet waardoor je steeds je plannen wijzigd. Voor ons was Laos echt de verassing ! Geweldig prachtig land mooie natuur prachtige cultuur en geweldige mensen! Maar t is net waar naar je opzoek bent. Cambodja is door zijn oorlog in de jaren 70/80/90 een heel bijzonder land. En angkor wat mag je natuurlijk niet missen. Als je je van de voren goed verdiept kun je in twee maanden een hoop zien, maar onthou je moet er van kunnen genieten dus vlieg niet overal langs om "er geweest te zijn" dat is echt zonde ga dan nog is terug! Veel plezier met de voorbereiding
Marriee

Qreply

Bericht door Marriee »

Hallo!
Ik ben net terug van een half jaar reizen in Thailand. Laos Cambodja en vietnam. We hadden ons goed verdiept in wat we wilden, maar tijdens de reis zoveel mensen ontmoet waardoor je steeds je plannen wijzigd. Voor ons was Laos echt de verassing ! Geweldig prachtig land mooie natuur prachtige cultuur en geweldige mensen! Maar t is net waar naar je opzoek bent. Cambodja is door zijn oorlog in de jaren 70/80/90 een heel bijzonder land. En angkor wat mag je natuurlijk niet missen. Als je je van de voren goed verdiept kun je in twee maanden een hoop zien, maar onthou je moet er van kunnen genieten dus vlieg niet overal langs om "er geweest te zijn" dat is echt zonde ga dan nog is terug! Veel plezier met de voorbereiding
babetterumt

Re: Thailand - Laos - Cambodja?

Bericht door babetterumt »

Ik ben inmiddels een stuk verder met m'n zoektocht! Inmiddels ziet mijn reis er als volgt uit:

Bangkok - Ayutthaya - Chiang Mai - Pai - Chiang Kong (ergens hier hoop ik ook nog een uitstapje te maken naar the golden triangle, kan iemand me vertellen of dit mogelijk is vanaf 1 van deze plekken?)

Dan verder naar Laos: Huang Xai - Luang Prabang - Vang Vieng - Vientiane - Pakse - Don Det. (ook hier een vraagje: ik hoorde dat een trekkingstocht vanuit Laos het mooiste was. Vanaf welk van netgenoemde plaatsjes gaat zo'n mooie tocht en is een aanrader?)

Tot slot wil ik door Cambodja. Dat moet tenslotte toch en onderweg wil ik wat tussenstops maken. Vanaf Don Det wil ik Siem Reap. Waarschijnlijk zal ik onderweg ergens moeten overnachten. Ook weet ik nog niet precies hoe lang de reis duurt en door welke plaatsen die gaat. Kan iemand mij met dit stuk helpen?

Vanaf Siem Reap wil ik de mooie boottocht naar Battambang niet missen. Vanuit Battambeng wil ik eigenlijk het liefste zsm naar Ko Chang (ohhh ook al zo'n mooi eiland) om daar m'n reis af te sluiten. Onderweg zal ik waarschijnlijk nog langs Phon Penh of Koh Kong komen. Daar wil ik dan overnachten. Hebben jullie tips voor m'n reis van Battambag naar Ko Chang? Waar kan ik het beste de grens over (Koh Kong? Maar vanuit Battambag gaat er geen vervoer naar Koh Kong!) en welke stad kom ik dan tegen om nog eventjes (lees, 1 dag) te blijven?

Alvast heel erg bedankt voor de antwoorden!
Plaats reactie