Liveaboard langs de Similan Islands

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Jan de Leeuw

Liveaboard langs de Similan Islands

Bericht door Jan de Leeuw »

Hallo,

Graag wil ik een keer met een liveabroad mee langs de Similan Islands. Heeft iemand hier ervaring mee? Hebben jullie dan vanuit Nederland geboekt of zijn jullie op de bonnefooi er naar toe zijn gegaan? Ik wil liever op een wat kleinere boot dan ook een mega boot.

Ik ben benieuwd naar de reacties!

Thanks!

Groeten,
Jan
Jenny
Reisexpert

Re: Liveaboard

Bericht door Jenny »

Stuur eens een PB naar StevenL op dit forum. Hij woont op Pukhet en kan je zeker verder helpen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Jan de Leeuw

Bericht door Jan de Leeuw »

Thanks!
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Hallo Jan!

Leuk plan!
Ik heb dat ook gedaan in april dit jaar en vond het echt super!
Ik zat op een waanzinnig mooie schoener van een (toevallig) Nederlandse duikschool die inmiddels helaas niet meer op de Similans vaart.
Daar heb je dus niks aan : )
Wat ik je wel kan meegeven, is dat je vanuit zowel Phuket als vanuit Khao Lak zoiets kunt organiseren.
Aangezien ik een hekel heb aan Phuket, ben ik destijds op de bonnefooi naar Khao Lak gegaan en heb daar een aantal verschillende duikscholen (van de veeeeeeeeeeelen) bezocht om de prijzen op te vragen, maar bijvoorbeeld ook dingen als grootte van de boot, max aantal passagiers, slaapplekken (hoe groot, gedeeld of prive), schaduwplekken op de boot enzovoorts.
Uiteindelijk ben ik gegaan voor de boot die mij het meest aansprak, een zeilboot dus.
Helaas varen er verder (voor zover ik weet en mij is verteld) geen meer in die buurt.
Maar goed, in principe kun je dus in de kustplaatsjes rondom de Similan eilanden honderden, zo niet duizenden duikscholen vinden die je kunnen helpen/informeren.
Zorg echt dat je goed nadenkt over wat voor jou belangrijk is, want over zo'n mooie trip wil je niet teleurgesteld zijn : )

Ik vond het echt helemaal te gek en ga het vast nog wel een keer doen : )

ps. het heet trouwens een liveaboard/live-aboard, dus "wonen aan boord" : )
Niet dat je per abuis verwacht dat je op die boot zal blijven wonen of zo (liveabroad) O-)
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Er zijn heel vel verschillende mogelijkheden. Je geeft al aan een kleinere boot ter willen, is geen probleem, maar aangezienh de overhead voor een grote en een kleine boot bijna hetzelfde is zijn de kleinere boten pp duurder. Het wordt duurder als je een badkamer bij de kajuit wilot in plaats van gedeeld, het wordt duurder als de boot erg goed georganisserd is met een ervarenb crew en gidsen/toerleader, etc.

Belangrijkste: doe een trip van minimaal 4 dagen/4 nachten. Op kortere trips doe je of niet alle highlights aan of het wrodt erg gehaast allemaal.

Als je me laat weten wanneer je (onegveer) wilt gaan kan ik je specifieke informatie geven.
Plaats reactie