3 weken in Mexico, Guatamala en Belize

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Joyce85

3 weken in Mexico, Guatamala en Belize

Bericht door Joyce85 »

Hallo allemaal,
Mijn vriend en ik zijn van plan in maart richting Cancun te vliegen en van daaruit Guatamala en Belize te ontdekken. Ik lees ook veel over Nicaragua maar vraag me af of dat haalbaar is vanaf Cancun. Ik sta open voor tips en routes. Daarnaast zitten we ook in het gebied rond de paasdagen. Ik lees dat dat een erg drukke periode is en het aan te raden is om dan je accomodaties vooraf te boeken. Maar dat is eigenlijk juist niet wat we willen. Heeft iemand ervaring met reizen rond de paasdagen in dit gebied? en hoe druk is het dan? Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Alvast bedankt!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: 3 weken in Mexico, Guatamala en Belize

Bericht door Tikva »

Nicaragua er ook nog bij doen is echt niet mogelijk in 3 weken. Wil je daar heen dan kan beter naar Nicaragua zelf vliegen of eventueel naar een van de buurlanden Costa Rica of Honduras.

Wat jij wilt doen de zogenaamde Maya route is erg populair, al zou ik het zelf ook te veel vinden in 3 weken. Lees eens dit artikel over de Maya route: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/be ... 11064.html hier worden veel bezienswaardigheden en zijtripjes besproken.

Pasen en dan voor de week voor ervoor (zogenaamde semana santa) is de drukste periode in de regio. Ook locals zijn vrij, er zijn veel processies wat toeristen aantrekt. Je zult echt moeten reserveren anders heb je problemen met het vinden van zowel vervoer als een slaap plek. Prijzen gaan ook omhoog. Dit is nog wel een beetje afhankelijk van de plek waar je dan bent. Antigua bijvoorbeeld is mega populair maar je hebt de kans dat als je in periode nog in bijv Tikal zit het allemaal wel mee valt.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Joyce85

Bericht door Joyce85 »

Bedankt voor de reacties. Hoe lang duurt die "feest" periode? Zijn de locals dan lang vrij? Of net als in nl gewoon twee dagen? Bedankt! Ps tickets zijn inmiddels geboekt :-)
Joyce85

Bericht door Joyce85 »

Als ik het goed begrijp duurt die semena santa een week?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Je kunt het beste ff googlen wat de hoogtepunt dagen zijn in de plek waar je dan bent. Maar in plekken zoals antigua een week ja. Van het weekend voor pasen tot en met pasen zelf.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie