Belgrado naar Sarajevo (bus of trein)

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
ehouse
Reisexpert

Belgrado naar Sarajevo (bus of trein)

Bericht door ehouse »

Hey,

Komende september ga ik op reis door de balkan, ik kom op vrijdag 14 september aan in Belgrado, zondag 16 september wil ik graag een halve marathon meelopen in Sarajevo (daarvoor zou ik dus best zaterdag al daar moeten zijn). Wat raden jullie mij aan? De bus of de trein. Wie heeft er meer info hierover.

De bus zou er zeven uur over doen, maar ik kan nergens officiële tijdsschema's vinden (die website van het busstation van belgrado werkt niet). Al heb ik gelezen dat er 1 bus per dag vertrekt naar het hoofdstation in Sarajevo en daarnaast zijn er nog vijf ritten naar een busstation in een voorwijk van Sarajevo? Klopt dit? Aangezien ik pas om 16h in Belgrado ben, zou ik graag een nachtbus nemen..

De trein doet er langer over en er zou ook maar één verbinding zijn?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Belgrado naar Sarajevo (bus of trein)

Bericht door Tikva »

Je zou nog kunnen kijken of er eurolines bussen gaan. Geloof het wel en die hebben gewoon een engelstalige website. Dat van een trein per dag klopt met wat ik van andere reizigers dit jaar heb gehoord.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

Die website is enkel in het Servisch, maar die hebben precies enkel binnenlandse verbindingen en niet tussen Belgrado en Sarajevo
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik heb destijds gekozen voor de bus.. ik reisde in omgekeerde richting, de bus zou sneller zijn als de trein en dat was voor mij de reden om de bus te kiezen.. het is trouwens redelijk eenvoudig om van dat andere busstation in Sarajevo te komen, ik kwam met de bus vanuit Montenegro in Sarajevo aan en ben toen met de bus weer doorgereisd naar Belgrado.
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

Ik heb ondertussen uitgecijferd en de tijdtabellen gevonden er zijn een vijftal busverbindingen tussen Belgrado en Sarajevo en 1 treinverbinding. Nu gewoon beslissen of ik de nachtbus neem dan wel overdag de trein of bus.
Plaats reactie