Trekking in en om Sa Pa, Vietnam
Trekking in en om Sa Pa, Vietnam
Hallo,
Ik ga eind oktober voor 5 weken naar Vietnam en wil oa. graag in en om Sa Pa trekken. Nu heb ik op internet daarover veel gelezen, maar kom niet verder dan een trekking van 6 dagen, daar gaan dan de reisdagen vanaf (ongeveer 3). En dan vind ik de prijs ook nog erg hoog (minimaal $600). Ben een redelijk geoefend wandelaar. Wel graag met gids en homestays. Als er een National Park bij in zit is dat helemaal mooi...
Vragen:
- Heeft iemand ervaring met een langere trekking.
- Welke bevolkingsgroepen zou ik absoluut moeten bezoeken.
- Waar ik deze trekking het beste kan boeken. Regelen in Hanoi, of op de bonnefooi naar Sa Pa gaan en daar boeken.
Hoop veel van jullie te lezen! Groet, Johan
Ik ga eind oktober voor 5 weken naar Vietnam en wil oa. graag in en om Sa Pa trekken. Nu heb ik op internet daarover veel gelezen, maar kom niet verder dan een trekking van 6 dagen, daar gaan dan de reisdagen vanaf (ongeveer 3). En dan vind ik de prijs ook nog erg hoog (minimaal $600). Ben een redelijk geoefend wandelaar. Wel graag met gids en homestays. Als er een National Park bij in zit is dat helemaal mooi...
Vragen:
- Heeft iemand ervaring met een langere trekking.
- Welke bevolkingsgroepen zou ik absoluut moeten bezoeken.
- Waar ik deze trekking het beste kan boeken. Regelen in Hanoi, of op de bonnefooi naar Sa Pa gaan en daar boeken.
Hoop veel van jullie te lezen! Groet, Johan
Re: Trekking in en om Sa Pa, Vietnam
Misschien es kijken om naar een andere plek te gaan dan Sa Pa?
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik heb geen info over 6 daagse trekkingen, zelf heb ik een 2 daagse trekking gedaan en heb deze ter plekke in Sapa geboekt. 600 euro vind ik echt heel duur. Ik was voor mijn 2 daagse trekking iets van 25 euro kwijt.
Succes!
ps: bedenk je wel dat het heel goed kan zijn dat de rijstvelden kaal zijn. Dus geen mooie groene plaatjes. Toen ik er was was het een modderlandschap! Als ik het me goed kan herinneren wordt rijst daar in oktober geoogst... maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
Succes!
ps: bedenk je wel dat het heel goed kan zijn dat de rijstvelden kaal zijn. Dus geen mooie groene plaatjes. Toen ik er was was het een modderlandschap! Als ik het me goed kan herinneren wordt rijst daar in oktober geoogst... maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Heb je een suggestie?leen85 schreef:Misschien es kijken om naar een andere plek te gaan dan Sa Pa?
Een suggestie, nee niet onmiddellijk.
Ik kan je enkel meedelen dat Sapa erg toeristisch is en een geoefend wandelaar als jij misschien wat meer van de gebaande paden wil gaan? Wij hebben er een dagwandeling gedaan en hadden echt het gevoel op schooluitstap te zijn. Zo veel mensen rondom ons dat er van rust geen sprake is. Daar komt nog es bij dat de bergvolkeren u blijven volgen tot je iets van hen koopt.
Het is eerder een culturele belevenis dan een stukje natuur verkennen in mijn ogen.
Nu kan ik natuurlijk niet zeggen hoe het is op een meerdaagse wandeling. Kan alweer een totaal andere ervaring zijn.
Ik kan je enkel meedelen dat Sapa erg toeristisch is en een geoefend wandelaar als jij misschien wat meer van de gebaande paden wil gaan? Wij hebben er een dagwandeling gedaan en hadden echt het gevoel op schooluitstap te zijn. Zo veel mensen rondom ons dat er van rust geen sprake is. Daar komt nog es bij dat de bergvolkeren u blijven volgen tot je iets van hen koopt.
Het is eerder een culturele belevenis dan een stukje natuur verkennen in mijn ogen.
Nu kan ik natuurlijk niet zeggen hoe het is op een meerdaagse wandeling. Kan alweer een totaal andere ervaring zijn.

Thanks voor het delen van je ervaring. Het heeft me wijzer gemaakt. Heb verder gekeken en ben nu van plan om richting Bac Ha te gaan en daar een trekking te doen. Als het ff kan richting NP Ba Be, kan ik die ook gelijk meepakken...leen85 schreef:Een suggestie, nee niet onmiddellijk.
Wellicht heeft iemand nog andere tips?! Voor andere do's sta ik ook open!!
Ik ben ook geïnteresseerd in tips voor Sapa!
Ga al over 3 weken weg en begin oktober zit je nog net goed met het landschap want de oogst is pas eind oktober. Wel is het niet groen maar goudgeel, wat juist indrukwekkender schijnt te zijn,
Ga al over 3 weken weg en begin oktober zit je nog net goed met het landschap want de oogst is pas eind oktober. Wel is het niet groen maar goudgeel, wat juist indrukwekkender schijnt te zijn,
Je kunt ook de hoogste berg de naam iis me ontschoten vanuit sapa beklimmen 4200 meter geloof ik die schrijnt wel echt een uitdaging te zijn. Sapa ondanks het toerisme is wel super mooi en een belevenis opzich