Pakistan VISA Delhi

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
wNordin

Pakistan VISA Delhi

Bericht door wNordin »

Beste,

op het moment begeef ik mij in het altijd stoffige Delhi om mijn vriendinnetje morgenochtend op het vliegtuig te sturen naar huis. Ik heb zelf het plan om zsm Pakistan te bezoeken en de KKM Highway naar China te nemen. Het enige probleem: VISA!

De vraag die ik wil stellen is, heeft iemand ervaring met een VISA voor Pakistan regelen in Delhi? Hoe zit dat met de Letter of Invitation? Nog tips waar heen te gaan? Ik heb met meerdere mensen gesproken die er net vandaan komen vanuit Iran en kwa veiligheid hoef ik me blijkbaar niet druk te maken.

BVD!
El Niño
Reisexpert

Re: Pakistan VISA Delhi

Bericht door El Niño »

Ja, eh, minbuza overdrijft het vaak een beetje, maar het reisadvies is echt niet best hoor:

http://www.minbuza.nl/nl/reizenlanden/r ... istan.html
Samenvatting
Voor geheel Pakistan worden niet-essentiele reizen ontraden.

Alle reizen naar de volgende gebieden worden ontraden:

Federally Administered Tribal Areas (FATA);
Delen van de North West Frontier Province (Bannu, Tank en Kohat, alsmede de aangrenzende gebieden Hangu en Dera Ismail Khan; Swat vallei;
Het noorden en westen van Baluchistan (met name de gebieden rond Sui/Dera Bugti en Kohlu). Dit geldt ook voor reizen per trein omdat strijders regelmatig explosieven op de spoorwegen in deze provincie plaatsen

In Pakistan is sprake van voortdurende instabiliteit, waardoor de veiligheidssituatie in grote delen van het land slecht is. Er is een toenemende geweldspiraal. De terroristische dreiging is hoog en er vindt sektarisch geweld plaats. Daarnaast neemt het aantal ontvoeringen van buitenlanders in Pakistan toe.

Bij reizen in Pakistan dient u uiterst waakzaam te zijn en een ‘low profile’ te houden. Houdt u daarom ter plaatse op de hoogte van de actuele ontwikkelingen door het volgen van de (lokale) media. Het is raadzaam om drukbezochte publieke plaatsen, demonstraties en plaatsen waar veel buitenlanders samenkomen, te mijden.

Voorts wordt Nederlanders die tijdelijk of permanent in Pakistan verblijven aangeraden zich (indien zij dit nog niet hebben gedaan) zo spoedig mogelijk te laten registreren bij de Nederlandse ambassade in Islamabad.

E-mail: Isl-ca@minbuza.nl.
Website: http://www.mfa.nl/isl
Ik ben zelf niet bang uitgevallen en bv in Colombia geweest, maar Pakistan zou ik echt niet aan beginnen.

Pakistan valt dus onder classificatie 5 (en 6 voor bepaalde gebieden: dit is ronduit een negatief reisadvies)
5. Niet-essentiële reizen worden ontraden
Er geldt een verhoogd veiligheidsrisico voor het hele land. Stel uzelf de vraag of een reis naar dit land verantwoord en noodzakelijk is.

6. Alle reizen worden ontraden
Dit advies wordt gegeven als er sprake is van aanwijsbare veiligheidsrisico’ s in een land, waardoor voor de reiziger een acute levensbedreigende situatie bestaat.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

En heb je dit (paar weken geleden) meegekregen?

http://www.nrc.nl/buitenland/article216 ... n_Pakistan

Het geplande WK (geloof ik) cricket gaat niet door, omdat de veiligheid vd spelers gewoon niet gegarandeerd kan worden....
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Houd er rekening mee, dat zodra MinBuza een negatief reisadvies af geeft, je niet verzekerd bent wanneer je het desbetreffende land bezoekt. Dus wanneer jij je enkel verzwikt wanneer je uit het vliegtuig stapt en je been breekt, dan heb je een probleem....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Jenny schreef:Houd er rekening mee, dat zodra MinBuza een negatief reisadvies af geeft, je niet verzekerd bent wanneer je het desbetreffende land bezoekt. Dus wanneer jij je enkel verzwikt wanneer je uit het vliegtuig stapt en je been breekt, dan heb je een probleem....
Dat wou ik eigenlijk ook al zeggen Jenny.....dat betekent dus zeker niet naar die delen gaan waarvoor alle reizen ontraden worden............
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Zijn we het nu al weer eens, Erik? Het moet niet gekker worden! O-)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Als je Osama bin Laden tegen mocht komen (die schijnt in Pakistan te zitten): post dan ff fotootje als je terug bent.
wNordin

Bericht door wNordin »

Net alsof Colombia gevaarlijk is? Ligt er natuurlijk aan waar je jezelf heen paradeert. Gevaar is daar meer een toneelrekwisiet dat er slechts er toe doet als je jezelf (een beetje dom) op het toneel begeeft. Als u het mij vraagt Monsieur moet je je pas ongerust gaan maken als je je ongerust maakt. Ik kan iedereen aanraden naar Pakistan te gaan en evt. hun oma gezellig mee te nemen. Dit slaat natuurlijk op Lahore/Islamabad/Rawalpindi en sowieso de NA dat net zo veilig is als thuis (zolang je niet in een bus stapt). Sla wel even Peshawar, de smugglers bazaar en de tribal areas aldaar over, dat was inderdaad niet zo slim maar wel een uh, interessante ervaring. Groetjes uit Karimabad.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Het verschil is dat dit:
Bij reizen in en naar Colombia wordt geadviseerd waakzaamheid te betrachten.
Er zijn geen bijzondere veiligheidsrisico’s verbonden aan reizen naar rijkere wijken in groter steden (met uitzondering van Buenaventura) en naar bij toeristen populaire gebieden als Cartagena, Santa Marta, Leticia en San Andrés. Wel moet u rekening houden met diverse vormen criminaliteit.
Waakzaamheid is niet meer dan categorie 2, en hetzelfde als voor het grootste deel van Zuid Amerika.
Plaats reactie