Strand Cambodja/Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Suussuus

Strand Cambodja/Thailand

Bericht door Suussuus »

Ik ga in oktober met een vriendin backpacken in Azie.. We starten in Thailand, dan naar Laos en dan naar cambodja.. Na een hoop geweldige natuur en cultuur willen we afsluiten met een aantal dagen strand. Dit kunnen we doen in cambodja, maar ook in thailand.
We hebben nog geen ticket, maar moeten we wel snel gaan boeken! De opties zijn dus bangkok of Phnom penh om vanuit terug te vliegen... Wie weet er een must-see strand (niet per se eiland)dat gunstig ten opzichte van een van beide steden ligt?
Bedankt!!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Strand Cambodja/Thailand

Bericht door Tikva »

Bangkok zal zeker goedkoper zijn om te vliegen. Voor strand kan je dan kiezen voor omgeving sihanoukville in Cambodja of voor een eiland aan de thaise kust op de route terug zoals Ko Chang. Op beide plekken regende het nogal toen ik er was dus niet echt een favoriet maar vast andere mensen wel.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Lis
Reiziger

Bericht door Lis »

Ik zeg ook Koh Chang! Ligt vlakbij de grens als je vanuit Cambodja komt. Vanaf Koh Chang ben je in 6 uren ongeveer ook weer in Bangkok met de bus of je vliegt vanaf Trat naar Bangkok
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Lonely Beach op koh chang vond ik heel erg mooi. Het eiland zelf is ook een aanrader! Sihanoukville in cambodja is een erg leuk plaatsje, maar het strand is minder 'must-see' dan koh chang :) Als je nog mooiere stranden wilt dan moet je het wel wat zuidelijker zoeken (phi phi, krabi, koh tao, koh phangan etc) maar dat ligt weer niet op de route.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Marriee

Bericht door Marriee »

Hallo,

Wij zijn afgelopen half jaar daar wezen reizen. Otresbeach half uur van shinoekville is echt paradijs op aarde! Super relaxed leuk guesthouse (everything is everything) wij wilde drie dagenblijven maar zijn bijna twee weken geweest. En inderdaad ko chang! Kao bai beach of white sand helemaal rechts is het echte backpackerssfeertje er nog !
Enjoy
Plaats reactie