Nieuwe backpack bestemming.? Help??
-
Nieuwe backpack bestemming.? Help??
Heeeeei,,,,,,
Ik ben vorigjaar 2 maanden wezen backpacken in indonesie wat ik echt top vond!
En dit jaar ben ik naar Thailand geweest voor 5 weken! Ook super..... gister terug gekomen :p
Maar ik zoek nu weer een nieuwe backpack bestemming budget:2000 icl ticket!
Maar ik wil eigenlijk wel weer is totaal wat anders dan Azië? Maar ik weet echt totaal niet waar!! en wat er binnen mijn budget past? Ik heb wel uitloop tot 2500,-
Alvast bedankt voor hij meedenken!
Vriendelijke groetjes Barry de gooijer
Ik ben vorigjaar 2 maanden wezen backpacken in indonesie wat ik echt top vond!
En dit jaar ben ik naar Thailand geweest voor 5 weken! Ook super..... gister terug gekomen :p
Maar ik zoek nu weer een nieuwe backpack bestemming budget:2000 icl ticket!
Maar ik wil eigenlijk wel weer is totaal wat anders dan Azië? Maar ik weet echt totaal niet waar!! en wat er binnen mijn budget past? Ik heb wel uitloop tot 2500,-
Alvast bedankt voor hij meedenken!
Vriendelijke groetjes Barry de gooijer
Re: Nieuwe backpack bestemming.? Help??
Ik ben vorig jaar vijf weken lang wezen backpacken door Costa Rica en Cuba. Alle kosten die we gemaakt hebben voor de vakantie lagen rond de €2100. Daarbij moet je wel weten dat we zo budget mogelijk hebben geleefd en we misschien wel 100 euro extra hadden mogen uitgeven voor eten/drinken
We vlogen met Aeroflot via Moskou naar Havana. Twee weken op Cuba gebleven en rondgereisd. Daarna naar San Jose via Panama om vervolgens drie weken te reizen door Costa Rica. Twee hele toffe landen en naar mijn idee een uitstekende combinatie tussen een cultuur en natuurvakantie.

We vlogen met Aeroflot via Moskou naar Havana. Twee weken op Cuba gebleven en rondgereisd. Daarna naar San Jose via Panama om vervolgens drie weken te reizen door Costa Rica. Twee hele toffe landen en naar mijn idee een uitstekende combinatie tussen een cultuur en natuurvakantie.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Iets helemaal anders: een paar Afrikaanse landen? Een reis door wat goedkopere delen van Zuid-Amerika of door Oost-Europa?
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
-
- Reisexpert
Hoe lang wil je weg en waar liggen je interesses?
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
-
Heeei,
Bedankt voor je snelle reactie,.. ja Costa rica klinkt leuk!
Ik hou heel erg van het backpack sfeertje, nieuwe mensen ontmoeten vind ik super leuk. Aangezien ik alleen reis vind ik het super leuk om wel met anderen op te trekken. Ik wil ongeveer 5 weken. 2000 of 2500 icl ticket....
Wat zijn goedkope laden in zuid Amerika dan? Of Afrika...
Groetjes Barry
Bedankt voor je snelle reactie,.. ja Costa rica klinkt leuk!
Ik hou heel erg van het backpack sfeertje, nieuwe mensen ontmoeten vind ik super leuk. Aangezien ik alleen reis vind ik het super leuk om wel met anderen op te trekken. Ik wil ongeveer 5 weken. 2000 of 2500 icl ticket....
Wat zijn goedkope laden in zuid Amerika dan? Of Afrika...
Groetjes Barry
Hoeveel tijd heb je?
Ik zou zelf niet zo snel voor costa rica kiezen (want duur en minder avontuurlijk) maar er zijn genoeg andere centraal amerikaanse landen die binnen je budget prima kunnen en waar je voor een redelijk prijs naar toe kunt vliegen. Als je weer 4-5 hebt zou je de maya route kunnen doen, of anders bijvoorbeeld Panama of Nicaragua.
Voor Zuid-Amerika zijn bolivia, peru, ecuador en columbia een beetje de goedkopere landen. Bolivia is heel duur om naar te vliegen maar naar bijvoorbeeld Peru kan je nog wel eens ticket vinden onder de 1000 euro.
Voor grote delen van Afrika lijkt me je budget niet toereikend omdat met name safari's enzo behoorlijk aan kunnen tikken. Maar bijvoorbeeld Egypte of Marokko moet wel prima lukken.
Ik zou zelf niet zo snel voor costa rica kiezen (want duur en minder avontuurlijk) maar er zijn genoeg andere centraal amerikaanse landen die binnen je budget prima kunnen en waar je voor een redelijk prijs naar toe kunt vliegen. Als je weer 4-5 hebt zou je de maya route kunnen doen, of anders bijvoorbeeld Panama of Nicaragua.
Voor Zuid-Amerika zijn bolivia, peru, ecuador en columbia een beetje de goedkopere landen. Bolivia is heel duur om naar te vliegen maar naar bijvoorbeeld Peru kan je nog wel eens ticket vinden onder de 1000 euro.
Voor grote delen van Afrika lijkt me je budget niet toereikend omdat met name safari's enzo behoorlijk aan kunnen tikken. Maar bijvoorbeeld Egypte of Marokko moet wel prima lukken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Afhankelijk van waar je heengaat natuurlijk (avontuurlijk). Corcovado vond ik toch wel avontuurlijk, maar inderdaad de rest is allemaal te goed geregeld en ook erg toeristisch.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
-
Ik hou wel een van basic. Als ik met leuke mensen ben kan ik me daar dagen Vermaken! Ik ben wel echt een natuur liefhebber! En als ik ergens heen ga wil ik altijd echt niet alleen de toeristische dingen doen! Hou ook wel van e feestje! Maar daar hoort ook een kampvuur bij en een goed biertje :p
-
Zeker avontuurlijk!!
Even op dit onderwerp in haken hoor 
Ikzelf heb een half jaar in Costa Rica gezeten en ik moet zeggen, niet alles is "onavontuurlijk" Tuurlijk, het is een toeristisch land en ze kennen hun prijzen maar als je wat verder kijkt zie je ook de steden waar je dagen geen toeristen gaat tegenkomen. Ikzelf heb een week een jungle/oerwoud trekking gedaan waarbij we alles van de natuur te zien kregen en nooit hadden verwacht het zo mooi te vinden. Verder bij de vulkaan Arenal kan je een parcour Tokkelen doen (60 euro p.p.) over staalkabels en dat is echt super vet! Maar geloof me, hier moet je sterk voor in je schoenen staan, want je hangt ongeveer 120 meter boven de boomtoppen van de berg en het is Freaking Scary!!
Dus tja, ... je kan het avontuur natuurlijk opzoeken he

Ikzelf heb een half jaar in Costa Rica gezeten en ik moet zeggen, niet alles is "onavontuurlijk" Tuurlijk, het is een toeristisch land en ze kennen hun prijzen maar als je wat verder kijkt zie je ook de steden waar je dagen geen toeristen gaat tegenkomen. Ikzelf heb een week een jungle/oerwoud trekking gedaan waarbij we alles van de natuur te zien kregen en nooit hadden verwacht het zo mooi te vinden. Verder bij de vulkaan Arenal kan je een parcour Tokkelen doen (60 euro p.p.) over staalkabels en dat is echt super vet! Maar geloof me, hier moet je sterk voor in je schoenen staan, want je hangt ongeveer 120 meter boven de boomtoppen van de berg en het is Freaking Scary!!
Dus tja, ... je kan het avontuur natuurlijk opzoeken he

-- You only live once. You better enjoy it --