slaapzak
slaapzak
Om dit jaar de kilimanjaro te beklimmen leek het me handig toch maar eens een nieuwe slaapzak te kopen. Mijn oude is bij 0 graden al koud.
Dus ik zoek een slaapzak die bij -15 nog lekker warm is, klein opgeborgen kan worden. Ik zat te denken aan dons maar schrik nogal van de prijzen meer dan 200,- euro lijkt normaal.
Iemand nog tips wat betreft goede betaalbare (50 euro ofzo) slaapzakken.
Dus ik zoek een slaapzak die bij -15 nog lekker warm is, klein opgeborgen kan worden. Ik zat te denken aan dons maar schrik nogal van de prijzen meer dan 200,- euro lijkt normaal.
Iemand nog tips wat betreft goede betaalbare (50 euro ofzo) slaapzakken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Re: slaapzak
Ik zag laatst dat Laodfan een Lafuma slaapzak te koop had staan. Ik heb de 650 ervan en ik moet zeggen dat die erg goed is. Is namelijk ook dons en kan max -13 aan (en is compact). Alleen ze zijn wel aan de prijzige kant (alhoewel ik hem met korting destijds gekocht heb) en die ik heb is net een paar graden te weinig voor je...
Maar misschien hebben ze een andere variant (die ook goedkoper is).
Maar misschien hebben ze een andere variant (die ook goedkoper is).
Zelf heb ik een (dons) Carinthia Tibet 900. Comfort -10° / extreme -22°.
En een (synthetische) Ajungilak met +- hetzelfde bereik qua temperatuur. Prijskaartjes rond de 200€.
Behalve deze slaapzakken heb ik nog 3 die minder warm zijn, en dus ook een lagere prijsklasse.
Als je op grote hoogte zit (beneden vriespunt), heb je echt een betere slaapzak nodig dan eentje van 50€.
Een moeilijke keuze dus, aangezien je hem tijdens je reis maar 2 dagen of zo écht nodig hebt ...
Ik heb wel eens een nacht op 4000m geslapen met een tussenseizoens slaapzak (comfort 5° of 0° of zoiets) mét thermisch ondergoed, sokken en trui. Ik heb weinig geslapen die nacht. Maar omdat ik wist dat ik hem mar 1 nacht nodig zou hebben, wou ik die dure niet meesleuren. Wél kou geleden dus ...
Er zal wel de mogelijkheid zijn om er eentje ter plekke te huren, maar meestal zijn dat van die 50€ toestanden (denk ik).
En een (synthetische) Ajungilak met +- hetzelfde bereik qua temperatuur. Prijskaartjes rond de 200€.
Behalve deze slaapzakken heb ik nog 3 die minder warm zijn, en dus ook een lagere prijsklasse.
Als je op grote hoogte zit (beneden vriespunt), heb je echt een betere slaapzak nodig dan eentje van 50€.
Een moeilijke keuze dus, aangezien je hem tijdens je reis maar 2 dagen of zo écht nodig hebt ...
Ik heb wel eens een nacht op 4000m geslapen met een tussenseizoens slaapzak (comfort 5° of 0° of zoiets) mét thermisch ondergoed, sokken en trui. Ik heb weinig geslapen die nacht. Maar omdat ik wist dat ik hem mar 1 nacht nodig zou hebben, wou ik die dure niet meesleuren. Wél kou geleden dus ...
Er zal wel de mogelijkheid zijn om er eentje ter plekke te huren, maar meestal zijn dat van die 50€ toestanden (denk ik).
Ik heb besloten om geen slaapzak mee te gaan nemen dit keer. Vorige keer had ik de Lafuma slaapzak bij maar die heb ik pas dus verkocht want het is niks voor mij zo'n mummymodel. Ik heb afgelopen zaterdag een lakenzak gekocht voor 9,95 euro en die neem ik wel mee.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts