Vaccinatiepaspoort

Heb je vaccinaties of misschien malaria pillen nodig? Welke ziektes zijn er in een land? Maar ook alle andere vragen over je gezondheid zijn hier te vinden.
Plaats reactie
El Niño
Reisexpert

Vaccinatiepaspoort

Bericht door El Niño »

Vanochtend bij GGD geweest voor nieuwe prikken. Let op: het oude gele vaccinatieboekje schijnt aan grenzen niet meer geaccepteerd te worden bij landen waar bv gele koort verplicht is! Ik heb een nieuw vaccinatiepaspoort gekregen. In deze nieuwe versie moet je ook je paspoortnummer invullen enzo.
Reismeis
Reisexpert

Re: Vaccinatiepaspoort

Bericht door Reismeis »

Handig om te weten! Ik ben benieuwd hoelang deze versie 'houdbaar' is :)
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Goed om te weten. Dat moet ik binnenkort dan eens navragen als ik bij het Tropencentrum ben.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

en zijn aan die nieuwe extra kosten verbonden??
Ik heb hem nog nooit hoeven laten zien en ik heb een beetje het gevoel bij de GGD dat ze overal geld uit weten te slaan dus vandaar mijn licht kritische vraag ;)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

bolletjeom schreef:en zijn aan die nieuwe extra kosten verbonden??
Ik heb hem nog nooit hoeven laten zien en ik heb een beetje het gevoel bij de GGD dat ze overal geld uit weten te slaan dus vandaar mijn licht kritische vraag ;)
4 Euro ofzo. Maar je betaalt sowieso die 20 Euro consult....
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Volgens mij krijg je die dingen gewoon gratis bij de apotheek.. Even binnenlopen en vragen? Dan heb je die consultkosten in ieder geval niet!

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

MdeKraker
Wereldreiziger

Bericht door MdeKraker »

Huh, maar ik was 2 weken geleden nog bij de meditel voor vaccinaties, en ze hebben ze gewoon in mijn gele paspoortboekje bijgeschreven. Ze hebben niks gezegd over nieuwe regels en nieuwe boekjes... Beetje raar :{
-- You only live once. You better enjoy it --
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

MdeKraker schreef:Huh, maar ik was 2 weken geleden nog bij de meditel voor vaccinaties, en ze hebben ze gewoon in mijn gele paspoortboekje bijgeschreven. Ze hebben niks gezegd over nieuwe regels en nieuwe boekjes... Beetje raar :{
Bij mij hebben ze echt alle stempels overgezet in een iets ander boekje (dat trouwens wel heel erg lijkt op het oude boekje....).
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Gisteren bij het Tropencentrum in Boxtel geweest en daar ook gesproken over het nieuwe boekje. Ik zal binnenkort wel zien of er een nieuw boekje komt of niet.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Interessant..... heb zelf voorlopig alle vaccinaties die ik nodig heb (DTP, hep A, hep b en teken)....Dus mijn boekje zal niet door GGD of wat dan ook vervangen worden... tenzij ik nieuwe vaccinaties nodig heb.

Mag toch hopen dat áls ik naar een land ga met verplichtie vaccinaties en al beschermd ben, ik niet consulttarief moet betalen voor het halen van een nieuw boekje? Of is het echt alleen bij gele koorts landen?

Wat ik vreemd vind: een paspoortnummer is maar 5 jaar hetzelfde....
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ja een beetje een wassen neus lijkt het wel...

Ik moest dus naar het Tropencentrum, en nadat ik aan de receptioniste uitgelegd had waar ik de laatste jaren allemaal geweest ben (de arts vroeg of ik dat wilde vertellen) heb ik een paar minuten daar gezeten. Even over Malaria gehad en ze gaat het nog nakijken (pillen blijven slikken is niet goed). De prikken voor hondsdolheid (rabiës) zijn verlopen maar ze ging ook daar nog eens goed naar kijken aangezien ze er niet echt raad mee wist. Kortom, geen prikken gehad (ik heb laatste jaren zo goed als alles al wel ingespoten gekregen) en weer huiswaarts. Ik hoefde ook niks te betalen en kreeg niks mee (via mond op mondreclame heb ik al diverse mensen daar heen gestuurd).
greatwallnepal
Reiziger
Contacteer:

Bericht door greatwallnepal »

Het lijkt mij erg vreemd als dit zomaar zonder aankondiging plotsklaps wordt aangekondigd en ingevoerd. Voor de mensen die langere tijd op reis zijn, zou dit dus betekenen, dat zij opeens niet meer vanuit een gele koorts land naar een ander land kunnen reizen... Tevens staat er op de site van de LCR geen nieuws omtrent een nieuwe regeling met betrekking tot de vaccinatieboekjes... Het lijkt er dus op dat de GGD een aantal extra centen wil verdienen.

Rudy
Plaats reactie