Hoge Hotelschool buitenland
Hoge Hotelschool buitenland
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het studeren aan de Hoge Hotelschool in het buitenland. Ik zelf wil graag in het buitenland studeren, hiermee bedoel ik dat ik mijn volledige opleiding van vier jaar daar wil gaan doen en niet alleen een semester of een uitwisselingsjaar. Ik vraag mij af of dit een goede keuze is. Of het onderwijs hier net zo goed is als in Nederland. Ik wil mijn opleiding volgen aan universidad Andrés Bello in Santiago de Chile.
Re: Hoge Hotelschool buitenland
Wil je persé naar Chili? Stenden heeft namelijk enkele vestigingen in het buitenland, t.w. Thailand, Qatar, Bali en Zuid Afrika. Op al deze vestigingen wordt de opleiding International Hospitality Management aangeboden (http://www.stenden.com/nl/studies/studi ... chool.aspx).
Wat de kwaliteit van het onderwijs in het buitenland betreft: misschien kun je je vraag eens bij de IB Groep voorleggen? Wellicht kunnen zij je meer vertellen over de betreffende universiteit in Chili.
Wat de kwaliteit van het onderwijs in het buitenland betreft: misschien kun je je vraag eens bij de IB Groep voorleggen? Wellicht kunnen zij je meer vertellen over de betreffende universiteit in Chili.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Ja, ik wil echt naar Chili, dit wil ik ook al twee jaar. Ik wil hier naar mijn studie ook gaan wonen en een eigen hotelletje oprichten.
Hola,
Misschien een idee om wel in Nederland te studeren en dan op uitwisseling te gaan in Chili, je stage te doen in Chili en je afstuderen. Zo ben je redelijk vaak en lang in Chili en kan je ook kijken of het je bevalt. Want in een andere cultuur wonen en iets opbouwen valt vaak tegen is vaak moeilijker dan gedacht. Denk aan cultuurverschillen, papierwerk en alle risico's die een bedrijf beginnen met zich meebrengt, etc. Bovendien heb je dan een Nederlands diploma, wat daar nog waardevoller is dan hier. Je kan dan ook altijd terug naar Nederland als het niet goed gaat.
En volgens mij kan je niet zomaar 4 jaar in Chili studeren. Vaak is het wettelijk vastgesteld dat als een student voor een bepaalde tijd in het buitenland gaat studeren, deze een brief moet hebben van een hogeschool/universiteit voor het aanvragen van een visum. Als je dus niet via een NL hogeschool/universiteit gaat, dan moet je lokale school dit aanvragen, wat naar mijn ervaring nauwelijks gedaan wordt, ook moet je dan een solvabiliteitsverklaring van de bank laten zien waarop een groot bedrag staat, zodat je kunt aantonen dat je 4 jaar lang in Chili kan verblijven zonder te werken, anders krijg je geen visum. Je moet het maar eens goed uitzoeken, maar het is vaak allemaal moeilijker en lastiger dan je denkt.
Saludos,
Sole
Misschien een idee om wel in Nederland te studeren en dan op uitwisseling te gaan in Chili, je stage te doen in Chili en je afstuderen. Zo ben je redelijk vaak en lang in Chili en kan je ook kijken of het je bevalt. Want in een andere cultuur wonen en iets opbouwen valt vaak tegen is vaak moeilijker dan gedacht. Denk aan cultuurverschillen, papierwerk en alle risico's die een bedrijf beginnen met zich meebrengt, etc. Bovendien heb je dan een Nederlands diploma, wat daar nog waardevoller is dan hier. Je kan dan ook altijd terug naar Nederland als het niet goed gaat.
En volgens mij kan je niet zomaar 4 jaar in Chili studeren. Vaak is het wettelijk vastgesteld dat als een student voor een bepaalde tijd in het buitenland gaat studeren, deze een brief moet hebben van een hogeschool/universiteit voor het aanvragen van een visum. Als je dus niet via een NL hogeschool/universiteit gaat, dan moet je lokale school dit aanvragen, wat naar mijn ervaring nauwelijks gedaan wordt, ook moet je dan een solvabiliteitsverklaring van de bank laten zien waarop een groot bedrag staat, zodat je kunt aantonen dat je 4 jaar lang in Chili kan verblijven zonder te werken, anders krijg je geen visum. Je moet het maar eens goed uitzoeken, maar het is vaak allemaal moeilijker en lastiger dan je denkt.
Saludos,
Sole
Het visa is het probeem niet, dat ik allemaal al uitgezocht. Ik ben al zo twee jaar bezig met oriënteren. Het eerste jaar van je studie krijg een verblijfsvergunning van één jaar, als je dit studiejaar haalt krijg je het tweede jaar weer een verblijfsvergunning van één jaar, na twee jaar krijg je een permanente verblijfsvergunning. Een andere manier om een verblijfsvergunning te krijgen is een baan vinden waarbij je een jaar contract, je krijgt dan een verblijfsvergunning van één jaar, als je contract verlengt wordt krijg je weer een verblijfsvergunning van één jaar, na twee jaar krijg je een permanente verblijfsvergunning. Naast mij studie wil ik gaan werken (ik heb al een diploma voor een opleiding in het toerisme).In Chili is het mogelijk om als buitenlandse student naast je studie te werken, hier heb je alleen wel een apart visa voor nodig. Verder was ik natuurlijk niet van plan om zonder spaargeld naar Chili te gaan en ontvang ik hiernaast nog studiefinanciering (uitwonende beurs en vergoeding voor ov) en een bijdrage van mijn ouders.
De reden dat ik in Chili wil gaan studeren is omdat ik daar naar mijn studie ook wil blijven wonen. Ik begrijp natuurlijk ook wel dat je niet meteen een eigen bedrijf op kan starten, dat je hier eerst wat meer ervaring en veel geld voor nodig hebt. Daarom wil ik na mijn studie ook eerst een paar jaar gaan werken, zodat ik geld kan sparen, werkervaring op doen en de tijd heb om een goed ondernemingsplan te schrijven. Ik ga natuurlijk niet voor niets hotelmanagement studeren. Tijdens deze studie leer je hoe je een eigen hotel kunt opzetten en wat hier allemaal voor nodig is. Het lijkt mij juist makkelijker om een baan in Chili te vinden en later een eigen bedrijf te staren, als je daar al vier jaar gestudeerd hebt. Dan ben je veel beter geïntrigeerd en kan je een sociaal netwerk / eigen leven opbouwen.
De universiteit werkt samen met Glion (Hoge Hotelschool in Zwitserland). Deze staat erg goed aangeschreven, dus het lijkt mij gewoon een goede studie. Maar ik wil zeker weten dat dit diploma dezelfde waarde heeft als een diploma van de Hoge Hotelschool in Nederland en of dit diploma ook in Nederland erkend is. Maar misschien was dit niet echt een goede vraag om op een forum te plaatsen omdat ik niet denk dat veel mensen hier ervaring mee hebben. Ik heb inmiddels al een mailtje naar DUO gestuurd en hoop dat zij mijn vragen kunnen beantwoorden. Ik ben benieuwd of er nog andere mensen hier zijn die aan een Hoge Hotelschool in het buitenland hebben gestudeerd of een volledige studie in het buitenland hebben gedaan.
De reden dat ik in Chili wil gaan studeren is omdat ik daar naar mijn studie ook wil blijven wonen. Ik begrijp natuurlijk ook wel dat je niet meteen een eigen bedrijf op kan starten, dat je hier eerst wat meer ervaring en veel geld voor nodig hebt. Daarom wil ik na mijn studie ook eerst een paar jaar gaan werken, zodat ik geld kan sparen, werkervaring op doen en de tijd heb om een goed ondernemingsplan te schrijven. Ik ga natuurlijk niet voor niets hotelmanagement studeren. Tijdens deze studie leer je hoe je een eigen hotel kunt opzetten en wat hier allemaal voor nodig is. Het lijkt mij juist makkelijker om een baan in Chili te vinden en later een eigen bedrijf te staren, als je daar al vier jaar gestudeerd hebt. Dan ben je veel beter geïntrigeerd en kan je een sociaal netwerk / eigen leven opbouwen.
De universiteit werkt samen met Glion (Hoge Hotelschool in Zwitserland). Deze staat erg goed aangeschreven, dus het lijkt mij gewoon een goede studie. Maar ik wil zeker weten dat dit diploma dezelfde waarde heeft als een diploma van de Hoge Hotelschool in Nederland en of dit diploma ook in Nederland erkend is. Maar misschien was dit niet echt een goede vraag om op een forum te plaatsen omdat ik niet denk dat veel mensen hier ervaring mee hebben. Ik heb inmiddels al een mailtje naar DUO gestuurd en hoop dat zij mijn vragen kunnen beantwoorden. Ik ben benieuwd of er nog andere mensen hier zijn die aan een Hoge Hotelschool in het buitenland hebben gestudeerd of een volledige studie in het buitenland hebben gedaan.
Hola,
Nu ik dit allemaal lees, ziet het er uit als een goed plan wat kan slagen! Ik hoop dat het je allemaal gaat lukken en dat je het super krijgt in Chili!
Saludos,
Sole
Nu ik dit allemaal lees, ziet het er uit als een goed plan wat kan slagen! Ik hoop dat het je allemaal gaat lukken en dat je het super krijgt in Chili!
Saludos,
Sole
Ik heb in het verleden voor duo gewerkt. Ze hebben een lijst van scholen met opleidingen die gelijkwaardig aan Nederland worden bevonden. Staat jou school er niet op dan gaan ze een onderzoek uit laten voeren. Kost veel tijd dus ruim op tijd alle formulieren opsturen min 3 mnd maar liefst verder van te voren. Tussendoor zijn ook nog checks dus disco bestaat dat je achteraf alsnog je stuffie moet terug betalen als niveau onderwijs zakt. Als het bij voorbaat al te laag is krijg je niets.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Bedankt voor de informatie. Ik moet dus eigenlijk gewoon een onderzoek aanvragen bij DUO en de uitslag afwachtten. Momenteel ben ik nog met mijn huidige studie bezig. Hier voor zal ik mijn laatste examens in november hebben, daarna moet ik nog zeven maanden stage lopen waar ik in januari mee zal beginnen. Ik zal dus in augustus 2013 klaar zijn met mijn opleiding. Het nieuwe schooljaar begint in Chili in maart 2014. Ik neem aan dat ik pas volgend jaar augustus, als ik mijn diploma heb kan beginnen met dingen te regelen voor studiefinanciering. Omdat ik mijn diploma moet laten vertalen om toegelaten te worden op mijn nieuwe opleiding en ik een toelatingsbewijs van mijn nieuwe opleiding nodig heb om studiefinanciering aan te vragen. Alleen leek het me wel handig om van te voren wat informatie in te winnen. Ik wil namelijk wel zeker weten of ik recht heb op studiefinanciering en of mijn diploma ook erkend is in Nederland. Mijn plan is om een toekomst in Chili op te bouwen, maar dingen kunnen natuurlijk altijd anders lopen dan gepland en mocht ik in de toekomst terug gaan naar Nederland is het wel belangrijk dat mijn diploma daar ook erkend is, anders heb ik vier jaar voor niks gestudeerd. Daar naast zou ik mijn studie niet kunnen betalen als ik geen studiefinanciering krijg. Mijn studie kost namelijk €500,- per maand, daarnaast moet ik ook nog de huur, vaste lasten en boodschappen betalen. Dus mocht ik geen studiefinanciering krijgen, zou ik toch in Nederland moeten gaan studeren.Tikva schreef:Ik heb in het verleden voor duo gewerkt. Ze hebben een lijst van scholen met opleidingen die gelijkwaardig aan Nederland worden bevonden. Staat jou school er niet op dan gaan ze een onderzoek uit laten voeren. Kost veel tijd dus ruim op tijd alle formulieren opsturen min 3 mnd maar liefst verder van te voren. Tussendoor zijn ook nog checks dus disco bestaat dat je achteraf alsnog je stuffie moet terug betalen als niveau onderwijs zakt. Als het bij voorbaat al te laag is krijg je niets.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik denk dat het vrij lastig gaat worden volgens deze info zou je alleen studiefinanciering kunnen krijgen als je een studie gaat volgen die niet in NL word gegeven http://duo.nl/particulieren/studiefinan ... enland.asp
Je kunt het wel gaan proberen dus ik zou gewoon een formulier alvast gaan invullen en kijken wat je kansen zijn.
Je kunt het wel gaan proberen dus ik zou gewoon een formulier alvast gaan invullen en kijken wat je kansen zijn.
Ik heb hier al contact over gehad met DUO. Ik moet een aanvraag formulier voor studiefinanciering in het buitenland invullen en een bewijs mee sturen waaruit blijkt dat ik ben aangenomen ben op de buitenlandse universiteit. DUO laat dan door een andere organisatie onderzoeken of deze opleiding gelijkwaardig is aan dezelfde opleiding als in Nederland. Als deze opleiding gelijkwaardig is krijg je studiefinanciering.Moira schreef:Ik denk dat het vrij lastig gaat worden volgens deze info zou je alleen studiefinanciering kunnen krijgen als je een studie gaat volgen die niet in NL word gegeven http://duo.nl/particulieren/studiefinan ... enland.asp
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik zelf woon in Nieuw Zeeland dat doen ze hier ook zo. Alleen studeren aan de universiteit in Nieuw Zeeland betaal je als student ongeveer 25.000 NZD per jaar dat is ongeveer 18.000 euro dus je moet om hier te studeren een flinke zak geld meenemen. Wij hebben zelf een residence visa staat gelijk aan een visa voor onbepaalde tijd. Dan kost het 5.000 NZD per jaar, dit omdat je dan subsidie krijgt van de staat. Hopelijk gaan ze het akkoord verklaren laat het maar even weten.
Studeren in Chili is wel een stuk goedkoper dan in Nieuw Zeeland dan. De opleiding die ik wil gaan doen kost €5.000,- per jaar. De hele opleiding zou dus €20.000,- kosten + studiemateriaal en inschrijvingskosten. Een studentenvisum kost bijna €500 en als je daarnaast nog wil werken moet je hier nog een aparte werkvergunning aanvragen. Wonen in Chili is dan wel weer een stuk goedkoper dan in Nederland. Ik heb een appartement gevonden van €350,- per maand, maar daarnaast heb je natuurlijk nog wel al je andere vaste kosten en moet je boodschappen doen. Ook zijn de lonen in Chili een stuk lager dan in Nederland, dus bij elkaar kost alles nog een hoop geld. Maar ik hoop dat ik met studiefinanciering, een bijdrage van mijn ouders, spaargeld en een parttime baan ga redden.Moira schreef:Ik zelf woon in Nieuw Zeeland dat doen ze hier ook zo. Alleen studeren aan de universiteit in Nieuw Zeeland betaal je als student ongeveer 25.000 NZD per jaar dat is ongeveer 18.000 euro dus je moet om hier te studeren een flinke zak geld meenemen. Wij hebben zelf een residence visa staat gelijk aan een visa voor onbepaalde tijd. Dan kost het 5.000 NZD per jaar, dit omdat je dan subsidie krijgt van de staat. Hopelijk gaan ze het akkoord verklaren laat het maar even weten.