veiligheidvoor 2 meiden midden Amerika
-
veiligheidvoor 2 meiden midden Amerika
Hallo iedereen,
Wij (2 meiden) willen 6 weken gaan reizen in Midden Amerika. We lezen veel over criminaliteit in Midden Amerika.
Wij vragen ons dan ook af of ons idee wel zo veilig is... Wij hebben beide backpack ervaring en zijn alles behalve bang aangelegd. Ons oog was gevallen op Belize, guatamala of honduras. Deze landen spraken ons aan, omdat wij houden van latin culture,duiken, tropische stranden, maya geschiedenis en stukje jungle.
Van belize weten we dat dit wat prijziger is als de rest. Ons budget ligt rond de 3000 euro voor 6 weken.
Wie kan ons adviseren en helpen kiezen welk land het veiligste is en toch alle bovenstaande facetten bevat?
Alle hulp is welkom!!
Alvast erg bedankt!
groetjes
Lidewij en Charlotte
Wij (2 meiden) willen 6 weken gaan reizen in Midden Amerika. We lezen veel over criminaliteit in Midden Amerika.
Wij vragen ons dan ook af of ons idee wel zo veilig is... Wij hebben beide backpack ervaring en zijn alles behalve bang aangelegd. Ons oog was gevallen op Belize, guatamala of honduras. Deze landen spraken ons aan, omdat wij houden van latin culture,duiken, tropische stranden, maya geschiedenis en stukje jungle.
Van belize weten we dat dit wat prijziger is als de rest. Ons budget ligt rond de 3000 euro voor 6 weken.
Wie kan ons adviseren en helpen kiezen welk land het veiligste is en toch alle bovenstaande facetten bevat?
Alle hulp is welkom!!
Alvast erg bedankt!
groetjes
Lidewij en Charlotte
Re: veiligheidvoor 2 meiden midden Amerika
Voor duiken valt Guatemala af en het is ook gelijk het onveiligste land van de 3. Toch zou ik wel een stukje van het land meepakken gewoon omdat het zo mooi is en het wel een van de mooiste maya ruines (Tikal heeft).
In 6 weken zou je prima 1 week Belize kunnen doen, gaaf duiken en laidback sfeertje en de rest van de tijd verdelen over beide andere landen.
Honduras heeft fantastisch duiken en nog goedkoop ook, het eiland roatan heeft ook mooie stranden.
Waar wil je op vliegen?? over het algemeen zal mexico goedkoper zijn dan een van die drie landen. Als dat budget per persoon is zonder vliegticket is het echt meer dan voldoende.
Lees eens de andere onderwerpen over veiligheid in midden-amerika voor een beter beeld.
In 6 weken zou je prima 1 week Belize kunnen doen, gaaf duiken en laidback sfeertje en de rest van de tijd verdelen over beide andere landen.
Honduras heeft fantastisch duiken en nog goedkoop ook, het eiland roatan heeft ook mooie stranden.
Waar wil je op vliegen?? over het algemeen zal mexico goedkoper zijn dan een van die drie landen. Als dat budget per persoon is zonder vliegticket is het echt meer dan voldoende.
Lees eens de andere onderwerpen over veiligheid in midden-amerika voor een beter beeld.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
De hoek Guatemala, El Salvador, Honduras is de onveiligste hoek van Midden Amerika. Als eens aan Nicaragua gedacht?
Naar Nicaragua moet je niet voor maya geschiedenis. Onveiligheid is ook altijd maar relatief goed opletten en lokale informatie ter plekke inwinnen helpt al veel.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ik zou voor Guatemala gaan. Ik ben daar een half jaar geweest voor stage en het heeft alles waar je het over had. Ik heb me nooit echt onveilig gevoelt. Win informatie in wanneer je in een dorp of stad aankomt. Het hotel waar jullie zullen verblijven kan je hier waarschijnlijk het best over adviseren. Welk reisbureatje in te schakelen, welk restaurant en tot hoelaat alleen over straat, en natuurlijk info over taxis! Informatie die vanuit Europa beschreven wordt is vaak erg globaal en algemeen. In Nederland is ook de ene buurt veiliger dan de andere 
Sharon

Sharon
Ik neem aan dat je dan wel spaans moet spreken?