6 maanden reizen van Panama naar Mexico

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
miesenmart

6 maanden reizen van Panama naar Mexico

Bericht door miesenmart »

Mijn vriend en ik vertrekken op 31-12-2012 met het vliegtuig naar Panama. De bedoeling is om naar mexico te reizen in 6 maanden. Alleen El Savador willen we niet aandoen, de andere landen wel (dus van Panama naar Costa Rica, Nicaragua, Honduras, Guatemala, Belize en dan Mexico).

Ons budget is 20.000 euro voor twee personen. We willen (als het even kan) niet in slaapzalen etc slapen. Badkamers delen vinden we geen probleem. We hoeven dus geen luxe, maar willen ook niet echt op een houtje bijten.

We hebben geen echte ervaring met backpack reizen en kunnen dus wel wat adviezen en tips gebruiken.
Vandaar de volgende vragen:

- is ons budget voldoende?
- sommige delen zijn malaria gebieden. Hoe hebben andere het met Malariapillen gedaan?
- hoe hebben andere de veiligheid in deze landen ervaren? (ook gezien de huidige aandacht die de media aan het gebied geeft. Is het geweld echt ernorm toegenomen of is het een 'mediahype')
- wat moeten we echt zien, doen of ervaren?
- wat zijn echt handige spullen om mee te nemen voor tijdens de reis
- heb je nog andere tips voor ons?

Alvast bedankt! ^O^
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: 6 maanden reizen van Panama naar Mexico

Bericht door Tikva »

Je budget is zeker voldoende voor 6 maanden. Blijf niet te lang in de duurste landen hangen en je hebt genoeg over om ook enkele dure extra bijzondere dingen te doen.
Wij kregen paludrine voorgeschreven voor het gebied, niet het hele gebied maar ivb met voor en doorslikken toch de hele tijd genomen.
Ik was er zelf al weer een paar jaar terug.. Guatemala was toen ook al in de media als onveilig. Lees ff wat oudere topics hierover met tips. In het kort laat je niet gek maken, vraag de lokals en je hostel. Sommige gebieden zoals tikal bij zonsopkomst de pacaya vulkaan in je eentje zijn al jaren onveilig en moet je gewoon vermijden. Gebeurd er toch iets spullen afgeven en niet vechten. Echte lichamelijke schade komt bijna altijd doordat toeristen proberen de overvaller te slim af te zijn. Maar goed wat ik zeg laat je niet gek maken de meeste mensen gebeurd helemaal niets. Mexico is meer de drugsoorlog ook daar kan je prima uit de buurt blijven.
Wat moet je zien? start eens met het lezen van de reisinfo van de verschillende landen.
Meenemen in ieder geval lakenzak kwam wel goed van pas, spaans woordenboek (en doe een cursus), je duikbrevet (of ter plekke halen). Kleding hebben ze veel,goedkoop en prima kwaliteit in grote malls. Een van de spijkerbroeken die ik daar heb gekocht is nog steeds mijn favoriet. Wij zijn zelf 1.70 en 1.80 maar ben je een echte lange nederlander dan moet je alles maar vanuit huis meenemen. Goede hikingsandalen etc
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Steveh
Reiziger
Contacteer:

Re: 6 maanden reizen van Panama naar Mexico

Bericht door Steveh »

Wat super!

zelf ga ik ook december die kant op en precies het zelfde doen!
ik ga alleen zelf begin december ipv eind december.

verder heb ik nog weinig tips aangezien ik zelf alles nog moet opschrijven/uitzoeken etc.

mvg
Steve
Mijn website; http://www.steveh.nl
Plaats reactie