Hoe te reizen van Indonesie naar thailand. Tips
Hoe te reizen van Indonesie naar thailand. Tips
Tips gezocht!
Ik begin mijn reis op 1 november op Bali, Lombok en de Gili eilanden. Daar wil ik sowieso een maand vertoeven.
Uitendelijk wil ik, zoals reeds vermeld, in thailand belanden. Hoe ik dat ga doen is alleen nog de grote vraag. mijn opties zijn:
via Medan naar Penang, alleen dan moet ik binnen 3 weken van Bali naar Medan zien te komen.
of via Jakarta meteen door naar Phuket of ook Medan.
Sowieso moet ik de reis van Bali naar Jakarta of Medan in minder dan 20 dagen afleggen omdat in de periode van 21 december tot 1 januari de de tickets 2x zo duur worden, en na 1 januari is mijn visum verlopen.
De laatste optie is om tot 19 december op Bali te blijven en via Bali meteen naar Phuket te vliegen, alleen dan vraag ik me af of ik dan niet te lang op 1 plek blijf hangen.
Als de optie om via jakarta naar phuket te vliegen niet teveel haast op levert tijdens mijn reis zou ik dat wel graag willen ivm familie in jakarta.
Kortom, een hoop opties en mogelijkheden. een paar goede tips van mensen zouden zeer welkom zijn!
Ik begin mijn reis op 1 november op Bali, Lombok en de Gili eilanden. Daar wil ik sowieso een maand vertoeven.
Uitendelijk wil ik, zoals reeds vermeld, in thailand belanden. Hoe ik dat ga doen is alleen nog de grote vraag. mijn opties zijn:
via Medan naar Penang, alleen dan moet ik binnen 3 weken van Bali naar Medan zien te komen.
of via Jakarta meteen door naar Phuket of ook Medan.
Sowieso moet ik de reis van Bali naar Jakarta of Medan in minder dan 20 dagen afleggen omdat in de periode van 21 december tot 1 januari de de tickets 2x zo duur worden, en na 1 januari is mijn visum verlopen.
De laatste optie is om tot 19 december op Bali te blijven en via Bali meteen naar Phuket te vliegen, alleen dan vraag ik me af of ik dan niet te lang op 1 plek blijf hangen.
Als de optie om via jakarta naar phuket te vliegen niet teveel haast op levert tijdens mijn reis zou ik dat wel graag willen ivm familie in jakarta.
Kortom, een hoop opties en mogelijkheden. een paar goede tips van mensen zouden zeer welkom zijn!
Re: Hoe te reizen van Indonesie naar thailand. Tips
Als je denkt dit te kunnen doen zonder te vliegen, dan moet ik je teleurstellen. In 3 weken kom je van Bali tot Jakarta, maar niet veel verder. Je kan wel van Bali (via Jakarta) naar Medan vliegen, en dan het noorden van Sumatra verkennen. Bijvoorbeeld de orangutangs in Bukit Lawang of Ketambe, of Lake Toba en Samosir.MrHutz schreef: Ik begin mijn reis op 1 november op Bali, Lombok en de Gili eilanden. Daar wil ik sowieso een maand vertoeven.
Zie hierboven.MrHutz schreef:of via Jakarta meteen door naar Phuket of ook Medan.
Blijf lekker op Bali hangen totdat je er genoeg van hebt, en ga dan naar je familie in Jakarta. Als je tijd hebt ga je met de bus en de trein, is de tijd er niet dan ga je alsnog vliegen. Geen probleem.MrHutz schreef:De laatste optie is om tot 19 december op Bali te blijven en via Bali meteen naar Phuket te vliegen, alleen dan vraag ik me af of ik dan niet te lang op 1 plek blijf hangen .
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
ja, ik denk dat ik een vlucht boek van Jakarta naar Penang. Dan kan ik rustig aan doen op bali en lombok. Vervolgens vliegen naar jakarta en op mijn gemak de omgeving van Java rondom jakarta bekijken.
Dan kom ik de 19e aan in Penang en kan ik rustig richting Koh Phangan vertrekken voor nieuw jaar en Koh Tao voor mijn duikcursus
. Alleen voor zo'n korte doorreis in Maleisie, heb ik daar een visum voor nodig?
mooie vooruizichten! bedankt voor je hulp jenny
Dan kom ik de 19e aan in Penang en kan ik rustig richting Koh Phangan vertrekken voor nieuw jaar en Koh Tao voor mijn duikcursus

mooie vooruizichten! bedankt voor je hulp jenny

-
- Reisexpert
In Maleisië krijg je standaard een 90 dagen visum aan de grens : )MrHutz schreef:Alleen voor zo'n korte doorreis in Maleisie, heb ik daar een visum voor nodig?
Hoef je helemaal niks voor te doen!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Je paspoort moet nog minstens 6 maanden geldig zijn. Maar dat moet voor bijna alle Aziatische landen.Travelator schreef:In Maleisië krijg je standaard een 90 dagen visum aan de grens : )MrHutz schreef:Alleen voor zo'n korte doorreis in Maleisie, heb ik daar een visum voor nodig?
Hoef je helemaal niks voor te doen!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Leuk! Ik ga vanaf oktober ongeveer dezelfde reis maken vanuit Indonesie naar Singapore, Maleisie en Thailand. En zal ook zeker met het nieuwjaarsfeest naar Koh Phangan gaan!
Ik sla zelf Sumatra over denk ik en ga na 2 maanden vliegen van Jakarta naar Singapore en van daar naar Bangkok. Dan zal ik naar beneden trekken, oud en nieuw in Koh Phangan. Verder naar beneden trekken naar Maleisie en vanuit Kualah Lumpur weer terug naar Bangkok.
Ik sla zelf Sumatra over denk ik en ga na 2 maanden vliegen van Jakarta naar Singapore en van daar naar Bangkok. Dan zal ik naar beneden trekken, oud en nieuw in Koh Phangan. Verder naar beneden trekken naar Maleisie en vanuit Kualah Lumpur weer terug naar Bangkok.