Tips gevraagd voor Rajasthan

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
rhul

Tips gevraagd voor Rajasthan

Bericht door rhul »

Ik reis met gezin komende augustus door Rajastan en heb globaal een route uitgestippeld. Ik heb nog wat dagen 'over'. Heeft iemand nog tips voor uitstapjes of route-alternatieven?
Ik mis bijvoorbeeld nog wat wildparken (meeste zijn dicht..?) of andere dingen die leuk zijn voor pubers. Muziekfestivals? Dans? Iets wat hittebestendigheid vergroot?

Huidig plan:
Aankomst Delhi,
Direct door met trein naar Jaipur, 5 dagen acclimatiseren (forts, tempels, tuinen). Pushkar slaan we over.
Dan overdag trein naar Jodhpur, 2 dagen blijven (forts, kookcursus)
Dan taxi via Ranakpur naar Udaipur, 6 dagen blijven (forts, tempels, boottocht, fietsen, koken)
Dan overdag trein naar Bhundi, 2 dagen blijven (paintings, palace)
Dan overdag (via Kota) de trein naar Agra, 4 dagen (Taj, Fort, Fatehpur Sikri, Bharatpur, theater)
En dan weer naar Delhi met trein, nog 3 dagen (fort, tuinen, nat. museum)

Alvast dank voor evt tips!
Rhul
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Tips gevraagd voor Rajasthan

Bericht door stevenl »

Ik zou iets heel anders gaan doen. Ik denk namelijk dat je te veel tijd uittrekt voor de verschillende steden, dus zou dat allemaal iets inkorten, en dan een vlucht nemen naar een mooi strand om lekker te ontspannen een paar dagen.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Je tijd in Jaipur, Udaipur en Delhi zou ik halveren. Zoveel is er nou ook weer niet te zien in die steden. Ik zou juist wel wat meer plaatsjes erin proberen te doen want steden in india zijn echt hectisch. Pushkar vond ik zelf erg leuk en relaxt, je zou nog meer naar de woestijn kunnen zoals jaisalmer maar wellicht wat te warm. Andere optie is om vanuit Bhundi bijvoorbeeld naar khajuraho te gaan en panna national park, wellicht ook nog varanasi.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wij zijn ook alleen in Rajasthan geweest en hebben toen deze route aangehouden
advies-reisschema-india-nepal-t8367.html#p58897

Wat tijd betreft kwam dit redelijk goed uit. Maar kan me voorstellen dat als je met je gezin reist je iets meer tijd moet uittrekken.
rhul

Bericht door rhul »

Pushkar hadden we geskipt, omdat ik las dat de weg ernaartoe (taxi vanuit Ajmer) een gevaarlijke route zou zijn. We willen risico's in het vervoer beperken en reizen zoveel mogelijk met de trein. Iemand ervaring met die route?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Nog nooit wat van gehoord dat het onveiliger is dan de rest van india, waarom denk je dit?. Wij hebben gewoon de bus genomen maar kan me voorstellen dat met gezin taxi net zo handig is.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
rhul

Bericht door rhul »

Kan het bericht helaas niet meer vinden. Ik zie dat de bus inderdaad ook een goede optie is, mede omdat taxi's Pushkar niet in mogen. Tnx!
Plaats reactie